شمانیوز
شما نیوز

کمبود‌های رئال‌مادرید برای فصل جدید چیست؟

کمتر از یک هفته به پایان پنجره نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۱۹ باقی‌مانده است و رئال‌مادرید هنوز تردید‌هایی دارد.

کمبود‌های رئال‌مادرید برای فصل جدید چیست؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرورزشی: ضعف‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود بپرسیم: «آیا لیست رئال‌ مادرید برای بردن عناوین قهرمانی کامل هست؟» خیلی چیز‌ها باید برای زین‌الدین زیدان تعییر کند تا تیمش توانایی ایجاد چالش برای کسب افتخارات جدید و بزرگ را داشته باشد. چیز‌هایی که برخی از آن‌ها باعث از دست رفتن امتیاز در نخستین بازی خانگی‌شان شد.

گل‌ها

کریم بن‌زما گل می‌زند، اما لوکا یوویچ احتمالاً برچسب همیشگی یار تعویضی را خواهد داشت. گرت بیل، خامس رودریگس، ایسکو، وینیسیوس جونیور و ادن آزار همگی می‌توانند مهره‌های گلزنی برای رئال باشند و دورِ هم جای خالی کریستیانو رونالدو را پر کنند! این حس در بین طرفداران رئال‌مادرید به وجود آمده که برای پر کردن جای رونالدو و گلزنی بیشتر به یک ستاره جدید مثل نیمار یا پل پوگبا نیاز دارند.

سرعت

یکی از بزرگترین مشکلات زیدان سرعت بخشیدن به بازی رئال‌مادرید است. تونی کروس، کاسمیرو و لوکا مودریج و حتی گاهی اوقات ایسکو، آنقدر فاقد سرعت و انرژی هستند که بازی تیم را کند و قابل پیش‌بینی می‌کنند. با گذر از هر فصل محوتر می‌شوند و حالا به‌سختی می‌توان گفت نشانی از مثلث خوب خط میانی رئال در فصول قبل هستند. مثلثی که با توانایی‌هایش نقش مهمی در کسب ۳ قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا داشت.

هافبک‌ها

درباره کمتر شدن آمار گلزنی در رئال‌مادرید صحبت زیاد است، اما در خط میانی کمبود بیشتری حس می‌شود. حتی بدتر از مأموریتی که زیدان در رختکن تیم برای بازگرداندن انرژی کهکشانی‌ها دارد. مارکوس یورنته بازیکنی که قرار بود جانشین کاسمیرو در ترکیب رئال‌مادرید باشد به اتلتیکو فروخته شد، دنی سبایوس که آلترناتیو لوکا مودریچ و تونی کروس بود به آرسنال قرض داده شد و فدریکو والورده هافبکی نیست که زیدان زیاد بخواهد از او استفاده کند. با این وجود زیزو امیدوار است تا پایان نقل‌وانتقالات بتواند یک هافبک جدید به خدمت بگیرد، اگر پل پوگبا باشد که چه بهتر. اگر در این هفته رئال برای این پست بازیکن جدیدی نخرد تا پایان فصل مشکلات زیادی خواهد داشت.

نفوذ

با مصدوم شدن ادن آزار، بار خط آتش رئال در کناره‌ها بر روی دوش وینیسیوس قرار دارد تا از خط دفاعی رقبا بگذرد و نظم دفاعی آن‌ها را به هم بریزد، اما او در بازی‌های ابتدای فصل بازیکن کلیدی و تهدیدی برای خطوط دفاعی نبوده است. این جوان برزیلی از آن چیزی که در فصل گذشته دیدیم فاصله داشته. مارکو آسنسیو برای طولانی‌مدت مصدوم شد و ایسکو هم هنوز آماده نیست. همه این‌ها نشان می‌دهد بازیکنی با خصوصیات نیمار را رئال‌مادرید لازم دارد.

کنترل

درست است که همیشه برای پیروزی در بازی‌ها لازم نیست خوب بازی کنید، اما باید در دو منطقه تعیین‌کننده باشید. تیبو کورتوآ، ایکر کاسیاس نیست و به مراتب شکست را تجربه کرده است. او آمار خوبی ندارد و باخت‌ها و تساوی‌های زیادی در رئال داشته. مشکلاتی پیش‌روی رئال‌مادرید درون دروازه است که زیر ذره‌بین رفته. باید سنگربان بلژیکی کنترل بیشتری روی بازی خودش و تیمش داشته باشد.

نیمکت

۶ ماه و ۳۰۰ میلیون یورو هزینه در نقل‌وانتقالات. با این حال زیدان از گزینه‌هایی که روی نیمکت رئال دارد چندان مطمئن نیست. او می‌خواست در ترکیب تیم انقلاب کند، اما این اتفاق هرگز تحقق نیافت. صد‌ها میلیون صرف خرید ستاره‌ها شده، ولی زیزو وقتی تیمش نیاز به تغییر در بازی دارد چندان مطمئن نیست که کدام بازیکن را باید به زمین بفرستد.

جوانان

وینیسیوس، آسنسیو، سبایوس، اودریوسولا، لونین، رودریگو، کوبو، وایخو و تئو برای جوانسازی تیم در لیست قرار گرفتند. با این حال برخی قرض داده شدند، برخی مصدوم هستند و برخی هم بازیکنان تعیین‌کننده‌ای به شمار نمی‌روند. ترکیب رئال در بازی قبلی برابر وایادولید میانگین سنی ۲۹ داشت، در حالی که مودریچ هم بازیکن ثابت نبود. بدون تغییر و جوان‌تر کردن ترکیب، رئال بیشتر هم افت خواهد کرد.

خرید‌های کلاس جهانی

بیش از ۳۰۰ میلیون یورو هزینه خرید‌های زیدان در چند ماه اخیر شده، اما از این بین فقط ادن آزار بازیکن جدیدی است که به ترکیب اضافه می‌شود. فرلان مندی پشت‌سر مارسلو قرار می‌گیرد، لوکا یوویچ هم ذخیره بن‌زما شده، در حالی که ادر میلیتائو نخستین خرید زیدان برای فصل جدید روی نیمکت می‌نشیند تا رافائل واران زوج سرخیو راموس در خط دفاعی باشد. رودریگو هم یا برای رئال کاستیا بازی خواهد کرد یا قرض داده خواهد شد. پس باز هم نتیجه می‌گیریم رئال یک ستاره بزرگ دیگر برای ترکیب اصلی مثل نیمار یا پوگبا می‌خواهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied