شمانیوز
شما نیوز

پیشرفت امیدوار کننده وعجیب استقلال در بازی دوم

در هفته دوم لیگ برتر، استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل فولاد خوزستان با نتیجه۱-۱ متوقف شد.

پیشرفت امیدوار کننده وعجیب استقلال در بازی دوم

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه" ، طبیعی است که گل خوردن در دقایق پایانی در دو هفته پشت سر هم و از دست دادن ۵ امتیاز در ابتدای لیگ هواداران آبی را کمی دلسرد کند.ولی این اتمسفر ناامیدی زودهنگام، نباید باعث شود تغییرات مثبت و پیشرفت‌های فنی تیم استراماچونی را نادیده بگیریم.


استراماچونی در بازی با فولاد با همان سیستم ۴۱۴۱ بازی را شروع کرد. ولی با ۴ تغییر در نفرات اصلی و یک تغییر پست کلیدی نسبت به بازی اول.

 


در خط دفاعی حضور عارف غلامی به جای طاهرخانی باعث شده بود هر دو دفاع میانی استقلال(سیاوش یزدانی،عارف غلامی)اولین بازی خود را برای تیم جدید در کنار هم تجربه کنند.در خط میانی قائدی جای تبریزی را به عنوان هافبک وینگر سمت چپ گرفته بود و در خط حمله دیاباته به جای محسن کریمی بازی را شروع کرد.


ولی تغییر اصلی در خط میانی جابجایی پست داریوش شجاعیان با فرشید اسماعیلی بود. این بار فرشید نقش وینگر راست و داریوش نقش هافبک باکس تو باکس را به عهده داشتند.این تغییر در خط میانی استقلال تحرک در میانه زمین و سرعت در کناره‌ها را بیشتر کرده بود. و ریتم بهتری به بازی استقلال بخشیده بود.داریوش شجاعیان آزادی عمل بیشتری در میانه میدان داشت و با دوندگی و فشار زیاد در طول ۹۰ دقیقه، هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی یکی از موثرترین‌ بازیکنان استقلال بود. از سویی فرشید اسماعیلی هم در این سالها نشان داده است هر گاه نزدیک به دروازه حریف به‌کار گرفته شود کارکرد موثرتری دارد.در صحنه گل استقلال هم حرکت صحیح و پرش درست فرشید اسماعیلی به عمق و پاس بی نقص شجاعیان نشان از تاثیر مثبت این تغییر پست در ترکیب آبی‌ها می‌دهد. در سمت چپ هم با حضور قائدی سرعت و خلاقیت  استقلال بسیار بالاتر رفته بود.و مهم‌تر این‌که زکی پور به عنوان مدافع چپ با قائدی بسیار خوب لینک شده بودند و اغلب حملات استقلال در نیمه اول روی همکاری این دو بازیکن شکل می‌گرفت. زکی‌پور در بازی فولاد نشان داد که به راحتی نمی‌خواهد جایگاه خود را به هروه میلیچ مدافع تازه خریداری شده آبی‌ها واگذار کند، و در حال بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته‌اش است.

 


استراماچونی در نیمه دوم پس از مصدومیت فرشید باقری و حضور ریگی در زمین تصمیم گرفت آرایش تیمی را به ۴۲۳۱ تغییر دهد و از علی کریمی و ریگی در یک محور استفاده کند.این تغییر البته قدرت تخریب خط میانی استقلال را افزایش داد، ولی احتمالا به دلیل تجربه کم استقلالی‌ها در بازی با این روش، اشکالاتی را هم ایجاد کرد. که مهم‌ترین نمودش در صحنه گل تیم فولاد بود.


در صحنه گل دقایق پایانی فولاد، ریگی و رضاوند در لحظه سانتر از یار مستقیم خود غافل می‌شوند و مهم ترین فضای درون محوطه جریمه را در اختیار حریف قرار می‌دهند. در حقیقت با جاگیری اشتباه نه بازیکن حریف را مارک می‌کنند و نه فضای جلوی مدافعین را پوشش می‌دهند.و پنج بازیکن حریف را با سه مدافع خودی تنها میگذارند.البته گل دقایق پایانی باقرپور مهاجم جوان فولادی‌ها، بیش از همه چیز حاصل از دست رفتن تمرکز تیمی استقلال در ۳۰ ثانیه پایانی بازی بود و گرنه از لحاظ فنی از بازیکنانی در این سطح انتظار چنین بی دقتی در فاز دفاعی نمی‌رود.


استراماچونی در بازی دوم هم نشان داد شکل و فرم بازی مورد علاقه‌اش در حال شکل گیری است و روند تاکتیکی تیمش رو به پیشرفت است.هر چند دست آورد آبی‌ها از دو بازی اول تنها یک امتیاز بوده است ولی در یک دوره لیگ، برخلاف مسابقات حذفی بدشانسی ،اشتباهات داوری، گل دقایق پایانی و...همیشه برای یک تیم نیست و احتمالا در انتها توازن برقرار خواهد شد. فقط کمی تمرکز بیشتر از سوی بازیکنان و آرامش بیشتر از سوی کادر فنی، استقلال را تبدیل به یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر خواهد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied