شمانیوز
شما نیوز

نباید چشممان فقط به دست دولت باشد

معاون وزیر ورزش و جوانان در جمع روسای هیات های کشتی کشور گفت: نباید چشممان فقط به دست دولت باشد و دبیر باید حامی مالی پیدا کند.

نباید چشممان فقط به دست دولت باشد

به گزارش خبرنگار شمانیوز  به نقل از ایسنا، محمدرضا داورزنی در مجمع عمومی و فوق العاده کشتی گفت: وقتی می‌گوییم مدیریت منابع یعنی از سفرهای غیر ضروری و سفر افراد غیرضروری خودداری کنیم. بیشترین پول را به فدراسیون‌های کشتی و فوتبال داده‌ایم. اگر این دو را کنار بگذاریم پرداختی ما به تکواندو، کاراته، جانبازان و ... نصف کشتی است. نگاه ما به کشتی نگاه ویژه است و کسی در آن شکی ندارد. وزارت ورزش می‌گوید آقای دبیر من به شما در بهترین شرایط و تخصیص صد در صد ۱۲ و نیم میلیارد بیشتر نمی‌توانم بدهم. ما در کشتی سال گذشته بیش از صد در صد پرداخت کردیم و با کمک حامی مالی انستیتو و... ساختند و سالی هم ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون از حامی مالی گرفتند. در میزبانی ها هم با حمایت استانداران و وزارت مسابقات برگزار می‌شد.

وی افزود: قبلا اگر یک اردو با ۵۰ میلیون تومان انجام الان ۳ برابر شده است یا در اعزام ها هم همینطور. در اعزام‌ها باید از فرستادن افراد غیر ضرور خودداری شود. نمی شود در هر رویدادی که در اروپا برگزار می شود کشتی شرکت کند، اینطور باشد نمی شود که مدیریت کرد. نتیجه‌اش این می شود که به آژانس و این و آن بدهکار می‌شویم. در مجموع ۵ تا ۶ هزار نفر از اعزام‌ها در شورای برون مرزی امسال جلوگیری کردیم و میزان اعزام‌ها در همه فدراسیون به دقت نظارت می شود.

معاون وزیر ورزش گفت: مگر همه کشورهای اروپایی در جام تختی ما یا سایر جام‌هایمان شرکت می‌کنند؟ ما هم قرار نیست در همه جام‌ها شرکت کنیم. درخواستم از دبیر این است مدیریت کند. ۳۰ میلیارد بدهی مالیاتی را حل می‌کنیم اما اینکه عنوان می‌شود ۲۰ میلیارد بدهی دیگر وجود دارد را باید دوستان مدیریت کنند. با خادم هم نظر بودیم که به شرکت تجهیز نباید اجاره داده شود. باید منابع جدید مالی ایجاد شود و فدراسیون دنبال اسپانسر برود. دولت به وظایفش عمل کرده اما از این به بعد باید آقای دبیر دنبال منابع جدید برود.

محمدرضا داورزنی تاکید کرد: همه فدراسیون‌ها به آژانس‌ها و ...بدهی دارند اما باید معقول باشد. الان هم دبیر در اعزام‌ها صرفه جویی را رعایت و بحث را مدیریت کند. او باید دنبال اسپانسر و منابع مالی جدید برود. نباید چشممان فقط به دولت باشد. این بدهی‌ها تعهدی است که ایجاد شده و فدراسیون نباید دیگر تعهد جدیدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در قانون پیش بینی شده شرط معافیت فدراسیون‌ها از مالیات اظهارنامه است که فدراسیون‌ها ارائه نداده‌اند. خود من در فدراسیون والیبال بارها با دوستان اداره مالیات صحبت کردم اما یکبار هم نگفتند اظهار نامه بدهید اما به یکباره سال ۹۵ گفتند چرا ۴ سال اظهار نامه نداده‌اید. خوشبختانه وزیر اقتصاد دستور داده از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا بحث مالیات فدراسیون‌ها حل شود. بحث مالیات و حقوق را باید فدراسیون‌ها به موقع پرداخت کنند. هر گونه پرداختی در وزارت در سیستم بالادستی رصد می‌شود واصل بر شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت هاست. دولت به دنبال شفافیت مالی است و بصورت جدی موارد مالی پیگیری می‌شود.

داورزنی در پایان گفت: اتحادیه جهانی درباره بدهی ها تهدید کرده است. چرا که بارها وعده داده شده و انجام نشده است. این موارد در شان ورزش و نام ایران نیست. این موضوع کشتی اهمیت ویژه‌ای دارد و باید راهکار لازم برای پرداخت بدهی ها صورت گیرد. ما بدهی‌هایی را ما قبول داریم که ثبت شده باشد و تمام موارد ادعایی در بدهی ها باید ثبت شده باشد. با صحبت‌های مطرح شده ما ۲۵۴ هزار فرانک بدهی به فدراسیون جهانی را قبول داریم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied