شمانیوز
شما نیوز

کریستیانو رونالدو

رکورد علی دایی سرانجام شکست | رونالدو آقای گل جدید جهان

کریستیانو رونالدو فوق ستاره تیم ملی پرتغال در بازی شب گذشته برابر ایرلند به رکورد 111 گل ملی رسید و بالاتر از علی دایی به عنوان آقای گلی جهان رسید.

رکورد علی دایی سرانجام شکست | رونالدو آقای گل جدید جهان

به گزارش شما نیوز: شب گذشته در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی، تیم ملی پرتغال برابر ایرلند قرار گرفت. یاران کریستیانو رونالدو با درخشش او موفق به پیروزی در لحظات پایانی مسابقه شدند.

کریستیانو رونالدو معمولا انتقام گیری را خیلی به آینده موکول نمی کند و تجربه نشان داده بهتر است این ستاره 36 ساله و پرتغالی را خیلی عصبی نکنید. کریستیانو رونالدو در نیمه اول دیدار مقابل ایرلند و در دقایق ابتدایی یک پنالتی از دست داد و البته دارا اوشی،  بازیکن حریف او را عصبی کرده و با تغییر جای توپ رونالدو تمرکز این بازیکن را بهم زد.

همچنین در طول 90 دقیقه و هنگامیکه ایرلند با یک گل پیش بود نیز به نظر می رسید بازیکنان این تیم قصد دارند با عصبی کردن کریستیانو رونالدو نگذارند او دروازه این تیم را باز کرده و این سه امتیاز شیرین را از ایرلند بگیرد. اما طوفان این بازیکن تازه از دقیقه 90 آغاز شده و او با دبل خود در دقایق پایانی یک تنه پیروزی تیم ملی پرتغال را رقم زد.

در دقیقه 90 و روی ارسال گونزالو گوئدس از سمت راست بود که کریستیانو رونالدو با یک پرواز فوق العاده موفق شد گل تساوی را به ثمر رسانده و پنالتی از دست رفته نیمه اول را جبران کند. اما معجزه ستاره پرتغالی اینجا تمام نشد و کریستیانو رونالدو در دقیقه 95 یک بار دیگر با پروازی تماشایی و ضربه سر غیرقابل مهار خود به گوشه دروازه، گل برتری و سه امتیازی پرتغال را وارد دروازه ایرلند کرد. جالب اینجاست کریستیانو رونالدو برای کارت زردی که بعد از خوشحالی گل دوم و درآوردن لباس خود گرفت دیدار بعدی پرتغال مقابل آذربایجان را از دست داد

بدین ترتیب کریستیانو رونالدو گل های شماره 110 و 111 خود در رده ملی را به ثمر رسانده و با اقتدار در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال در رده ملی قرار گرفت. این رکورد بیش از یک دهه در اختیار علی دایی، فوق ستاره تیم ملی ایران بود، اما حالا کریستیانو رونالدو با دبل خود در مسابقه امشب به تنهایی در صدر جدول قرار گرفته است.

نیمه اول دیدار دو تیم پرتغال و ایرلند در شرایطی با برتری  0-1 تیم مهمان تمام شد که بهترین فرصت پرتغال در همان دقایق ابتدایی و توسط کریستیانو رونالدو از دست رفت. تیم میزبان با متوقف شدن برونو فرناندز در محوطه صاحب یک ضربه پنالتی شد و البته داور با بازبینی صحنه تصمیم خود را تایید کرد.

مطابق انتظار کریستیانو رونالدو پشت توپ قرار گرفت و البته ضربه محکم این بازیکن به سمت راست را گاوین بازونو، دروازه بان تیم ملی ایرلند به خوبی مهار کرد. این نخستین بار بعد از جام جانی 2018 و درخشش علیرضا بیرانوند در دیدار مقابل پرتغال بود که رونالدو پنالتی را در رده ملی از دست می‌دهد. اما اتفاق عجیب و جالبی پیش از نواخته شدن پنالتی توسط رونالدو رخ داد. او برای لحظاتی و با دقت توپ را روی نقطه پنالتی به شکل مورد دلخواهش تنظیم کرد تا آماده ضربه زدن شود. اما دارا اوشی، بازیکن ایرلند شیطنت کرده و در حالیکه وانمود می‌کرد حواسش نیست، به توپ ضربه زده و جای آن را تغییر داد.

رونالدو که به شدت از دست دارا اوشی عصبانی شده بود، با دست به او ضربه‌ای زد و اینگونه اعتراض خود را به بازیکن حریف نشان داد. در نهایت رونالدو که عصبی شده بود پنالتی خود را از دست داد تا در زدن گل شماره ۱۱۰ ملی خود ناکام بماند.

فوق ستاره پرتغالی که همگان متصور بودند روزی رکورد علی دایی را می‌شکند سرانجام پس از 17 سال، از رکورد علی دایی اسطوره فوتبال ایران با 109 گل زده عبور کرد و به تنهایی آقای گل فوتبال جهان لقب گرفت. او پس از بازی به تمجید از علی دایی هم پرداخت تا اینگونه بزرگی خود را نشان دهد.

رونالدو پس از شکستن رکورد گل‌ ملی، با لقب «شهریار» به تمجید از علی دایی پرداخت و در اینستاگرانم خود نوشت: علی دایی کارش فراتر از حد استاندارد بوده و من بعضی اوقات فکر می‌کردم که هیچوقت به رکوردش نمی‌رسم و خیلی خوشحالم که توانستم این رکورد رو بزنم. به "شهریار" به خاطر نگه داشتن این رکورد برای مدت طولانی تبریک میگم و از اینکه همیشه بعد از نزدیک شدن به تعداد گل‌هاش برای من احترام قائل بود متشکرم.

منبع: فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied