شمانیوز
شما نیوز

پارالمپیک

هفتمین مدال نقره ایران در پارالمپیک | مهدی اولاد آخرین مدال‌آور

دو ورزشکار کشورمان امروز صبح در مرحله نهایی پرتاب دیسک، کلاس F11 پارالمپیک 2020 با هفت حریف دیگر خود به رقابت پرداختند.

هفتمین مدال نقره ایران در پارالمپیک | مهدی اولاد آخرین مدال‌آور

به گزارش شمانیوز: امروز صبح از ساعت 06:00 به وقت ایران در مرحله پایانی رشته پرتاب دیسک پارالمپیک، ایران با 2 نماینده حاضر بود. مهدی اولاد با پرتاب 40 متر و 60 سانتیمتر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده، «الساندرو رودریگو» با پرتاب 43 متر و 16 سانتیمتر قهرمان شد. نورمحمد آرخی هم در این رقابت دیسک خود را به طول 33 متر و 37 سانتیمتر پرداخت کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

رکورد این ماده پیش از این هم در اختیار الساندرو رودریگو با 46 متر و 10 سانتیمتر در مسابقات جهانی و 43 متر و 6 صدم سانتی در پارالمپیک بود. وی توانست رکوردش در پارالمپیک را ارتقا بدهد.

نتیجه پنج پرتاب اولاد و آرخی به این ترتیب است:

مهدی اولاد

پرتاب اول: 39 متر و 22 سانتیمتر

پرتاب دوم: خطا

پرتاب سوم: 39 متر و 68 سانتیمتر

پرتاب چهارم: 40 متر و 60 سانتیمتر

پرتاب پنجم: خطا

پرتاب ششم: 38 متر و 21 سانتیمتر

نورمحمد آرخی

پرتاب اول: 28 متر و 78 سانتیمتر

پرتاب دوم: خطا

پرتاب سوم: 30 متر و 19 سانتیمتر

پرتاب چهارم: خطا

پرتاب پنجم: 31 متر و 77 سانتیمتر

پرتاب ششم: 33 متر و 37 سانتیمتر

اولادی: توقعم از خودم بیشتر بود

مدال آور کشورمان در رشته پرتابگر دیسک پارالمپیک توکیو ضمن اشاره به شرایط آب و هوایی مسابقات گفت: عملکردم از نظر رده بندی جهانی خوب است اما توقعم از خودم بیشتر بود.

مهدی اولاد بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک بازیهای پارالمپیک توکیو، گفت: در ایران رکورد خوبی داشتم. برای کسب مدال طلا به پارالمپیک آمده بودم. در ایران تجربه تمرین در هوای بارانی را نداشتیم. بخشی از تمریناتمان در جزیره کیش بود که بارانی نبود. در اردوها هم در دایره خیس پرتاب نکردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی شرایط تمرینی در این آب و هوا صورت نگرفته بود؟ تاکید کرد: بحث پیش بینی نیست. برای برگزاری اردوها بیشتر مدنظرشان شرجی بودن هوا بود. تقریبا در هوای بارانی تمرین نکرده بودم. در این شرایط دیسک در دست نمی ماند و پرتاب اول تا سوم دیسک از دستم در رفت. اگر یکی از این پرتاب ها درست انجام می شد، مدالم طلا می شد.

این پرتابگر دیسک ایران در پارالمپیک توکیو در پایان گفت: نفر اول این ماده حریف برزیلی است که رکورددار هم هست. من قبلا در رنکینگ سوم بودم که امروز به رده دوم صعود کردم.عملکردم از نظر رده بندی قابل قبول است ولی توقعم از خودم بیشتر بود.

آرخی: شرمنده مردم ایران شدم

نورمحمد آرخی بعد از عنوان ششمی در پرتاب دیسک F11 پارالمپیک گفت: متاسفانه خراب کردم. حتی نتوانستم رکورد خودم را بزنم. اگر رکورد خودم را پرتاب می‌کردم، مدال نقره می‌گرفتم. شرمنده مردم هستم.

وی افزو: المپیک و پارالمپیک بالاترین سطح ورزش است و مدالشان را نمی‌توان با چیزی عوض کرد. از مردم ایران و همچنین همشهری هایم عذرخواهی می‌کنم که شرمنده‌شان شدم.

سرمربی دوومیدانی‌؛ دو طلای پاریس برای اولاد

مربی پرتاب وزنه و دیسک ایران در پارالمپیک توکیو گفت: تمرکز ما در ایران بیشتر روی پرتاب وزنه بود ولی اولاد در پرتاب دیسک هم رکورد خوبی ثبت کرد.

وعده سرمربی دوومیدانی‌؛ دو طلای پاریس برای اولاد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، ابراهیم مومنی بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک توسط مهدی اولاد، اظهار داشت: تمرکز ما در ایران بیشتر روی پرتاب وزنه بود چون اولاد در این بخش رده نخست جهان را در اختیار دارد. برای همین نتوانستیم روی دیسک مانور بدهیم.

وی افزود: اولاد رکوردهای خوبی به ثبت رساند و حتی یکی از پرتابهایش خوب انجام شد اما از قطاع (ناحیه فرود پرتاب دیسک) خارج شد وگرنه صد درصد قهرمان می شد. قسمت ما همین بود.

 مربی پرتاب دیسک و پرتاب وزنه اولاد تاکید کرد: تلاش می کنیم در پارالمپیک 2024 پاریس در هر دو ماده به مدال طلا برسیم.

کاروان ایران تا این لحظه از مسابقات پارالمپیک توکیو موفق به کسب 8 مدال طلا(روح الله رستمی، وحید نوری، محمدرضا خیرالله زاده، امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان، ساره جوانمردی و سعید افروز)، هفت مدال نقره(امیر جعفری، امان الله پاپی، علیرضا مختاری، حامد صلحی‌پور، منصور پورمیرزایی، رمضان بیابانی و مهدی اولاد) و یک مدال برنز(سامان رضی) کسب کرده است، ایران با مجموع 16 مدال در رتبه سیزدهم جدول مدالی مسابقات قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied