شمانیوز
شما نیوز

کریستیانو رونالدو | علی دایی

تشکر رونالدو از علی دایی | فوق ستاره به شهریار ایران چه گفت؟

کریستیانو رونالدو با گلزنی برابر ایرلند از رکورد علی دایی گذشت و به تنهای با 111 گل به عنوان آقای گل ملی تاریخ فوتبال دست یافت.

تشکر رونالدو از علی دایی | فوق ستاره به شهریار ایران چه گفت؟

به گزارش شمانیوز: شب گذشته از مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا دو تیم پرتغال و ایرلند به مصاف هم رفتند و کریستیانو رونالدو با دو گلی که در دقایق 89 و 96 به ثمر رساند تا بات عبور از علی دایی به اولین بازیکن تاریخ فوتبال که به رکورد 110 گل ملی رسیده است از یک شکست خانگی هم پیروزی ساخت تا شب تاریخی او رویایی به پایان برسد. 

کریستیانو رونالدو پس از پایان بازی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به تقدیر از علی دایی و رکورد او پرداخت و نوشت:« دلیل دیگر من برای این حجم از خوشحالی که در حال حاضر از رسیدن به این رکورد دارم این است که علی دایی بالاترین حد استاندارد را در این زمینه ثبت کرده بود و من گاهی فکر می‌کردم که هرگز به رکورد او نخواهم رسید. به " شهریار " بابت حفظ طولانی مدت چنین رکوردی تبریک می‌گویم و از او سپاسگزارم که وقتی با هر گلزنی به این رکورد فوق العاده نزدیک و نزدیک‌تر می‌شدم برایم احترام زیادی قائل بود. »

در بخش دیگری از پست رونالدو آمده:« نمی‌توانم حسی که دارم را با کلمات توصیف کنم! از میان تمام رکوردهایی که در طول دوران حرفه‌ای شکسته‌ام، این برایم بسیار خاص است و بدون شک در بخشی از ویترین افتخاراتم قرار دارد که از به دست آوردنشان به خودم می‌بالم. اول از همه چون هر بازی با پیراهن کشورم برایم بسیار خاص است و می‌دانم که در حال دفاع از پرتغال هستم و به دنیا نشان می‌دهم که مردم پرتغال چه افرادی هستند. دوما چون رقابت‌های ملی همیشه از بچگی تاثیر زیادی روی من داشته است. اما بیشتر از همه چون به ثمر رساندن 111 گل برای پرتغال یعنی 11 تجربه مانند امشب، زمان اتحاد سراسری و خوشحالی برای میلیون‌ها شهروند پرتغال در سراسر جهان. ممنونم پرتغال. از تمام هم تیمی‌ها و رقبایم که این سفر را فراموش نشدنی کردند سپاسگزارم.»

رونالدو همچنین شب گذشته پیش از سوت آغاز بازی برابر ایرلند، جایزه آقای گلی خود در مسابقات یورو 2020 را نیز دریافت کرد.

علی دایی اسطوره و کاپیتان سابق تیم ملی ایران پس از بازی چند ماه پیش تیم ملی پرتغال برابر فرانسه که رونالدو با عملکرد خوب دو گل به ثمر رساند تا با شهریار فوتبال ایران در زدن 109 گل ملی برابر شود برای او در اینستاگرام نوشت:

"این باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالدو اختصاص دارد، قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان دوست دغدغه مند که الهام بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی شأن تأثیر گذاشته است"

علی دایی

رونالدو در جواب به پست علی دایی استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت:

ترجمه " قهرمانان واقعی برای همیشه قهرمان می‌مانند، من بسیار افتخار می‌کنم که چنین کلمات مهربانی را از یک بت عظیم مانند شما می‌خوانم، ممنونم علی دایی"

رونالدو

پدرو کادیما خبرنگار پرتغالی در مصاحبه‌ای تاکید دارد رونالدو حداقل تا دو سال دیگر به فوتبال ادامه می‌دهد و احتمال دارد تعداد گل‌های ملی خود را بیشتر و بیشتر کند. این خبرنگار پرتغالی همچنین می‌گوید هواداران رونالدو و علی دایی برابر رفتار این دو بعد از رسیدن به گل شماره ۱۰۹، تعظیم می‌کنند.

هیچکس شک نداشت که رکورد دایی می‌شکند

کادیما که در روزنامه ابولا شاغل است و شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، در ابتدا گفت: این شاهکار رونالدو از پیش قابل انتظار بود نه به این دلیل که او خاص‌تر از کسانی بود که در پشت سر (دایی) قرار داشتند بلکه فکر می‌کنم زمانی که فاصله رونالدو با دایی به ۲۰ گل رسید، این به یک خبر دائمی قبل از هر بازی تیم ملی پرتغال تبدیل شد. از آنجا که مسئله پایان کار رونالدو با تیم ملی پرتغال هرگز مطرح نبود و از آنجا که عملکرد او در سطح باشگاهی از نظر گل بسیار بالا بود، فکر می‌کنم هیچکس در دنیا شک نداشت که رکورد دایی می شکند.

تعریف از رونالدو درباره علی دایی هم صدق می‌کند

وی ادامه داد: رونالدو تمرکز وسواسی خود را به همه هدف‌هایی که نام او را از نظر تاریخی در سیاره فوتبال ثبت می‌کند، نشان می‌دهد. او برای خودش هدف‌هایی را تعیین می‌کند. به نظرم او اجازه داد که سئوال درباره ۱۰۹ گل ملی به طور طبیعی جریان داشته باشد. این یک رکورد عالی است که بیانگر نظم، تعالی و خصوصیات منحصر به فرد به عنوان یک بازیکن تمام کننده است. این تعریف و تمجیدها البته برای علی دایی و کارنامه‌ای که با ایران ساخته است نیز صدق می‌کند.

دایی هم می‌داند شکسته شدن رکوردش به این شکل بهتر است

این روزنامه نگار پرتغالی خاطرنشان کرد: به نظرم علی دایی خودش هم می‌داند که شکسته شدن رکوردش به این شکل بهتر از شکستن آن توسط هر بازیکن آسیایی دیگر و یا بازیکنان کمتر موثر است چرا که رونالدو و مسی از فرازمینی های فوتبال مدرن محسوب می‌شوند. شکسته شدن رکورد توسط رونالدو هرگز ناشایست و کم ارزش نیست.

با پیام به علی دایی هواداران بیشتر شیفته رونالدو شدند

کادیما در پاسخ به سئوالی درباره پیام علی دایی به رونالدو و واکنش ستاره پرتغال به این پیام، تاکید کرد: لحظه زیبایی بین هواداران این دو بُت در قاره‌ها بود. رونالدو عطش پیروزی دارد که این باعث می‌شود اغلب این‌طور به نظر می‌رسد کاری می‌کند که متمایز باشد و برای همین خودخواه دیده می‌شود اما دلیلش این است که او یک موجود رقابت‌جو است. او با گل‌ها، عناوین و برندها زندگی می‌کند. با واکنش به پیام علی دایی، هواداران بیشتر شیفته رونالدو شدند. این یک هدف عالی در شبکه‌های اجتماعی هم بود.

هواداران پرتغال برابر دایی و رونالدو تعظیم می‌کنند

«احساس مردم پرتغال به رسیدن رونالدو به تعداد گل‌های دایی و پیام این دو اسطوره فوتبال به هم چه بود؟» وی در پاسخ به این سئوال گفت: فکر نمی‌کنم مردم پرتغال نسبت به این موضوع خیلی آگاهی داشته باشند. آنها به رونالدو متعصب هستند و خوشحالند که او یک رکورد دیگر را می شکند. برای آنها واقعاً فرقی ندارد که کدام رکورد به دست می‌آید. پرتغالی‌هایی که در مقیاس جهانی هوادار فوتبال هستند و تاریخ فوتبال جهان را دنبال می‌کنند مطمئناً در برابر رفتار علی دایی و پاسخ دلسوزانه و شایسته رونالدو به بزرگترین ستاره ایران، تعظیم می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied