شمانیوز
شما نیوز

سردار آزمون

شفاف‌سازی درباره پیشنهادات سردار | از تاتنهام هم پیشنهاد داشتم

سردار آزمون در حاشیه تمرین تیم ملی اعلام کرد از باشگاه‌هایی مقل تاتنهام، رم و لیون پیشنهاد داشته است.

شفاف‌سازی درباره پیشنهادات سردار | از تاتنهام هم پیشنهاد داشتم

به گزارش شمانیوز: سردار آزمون و مهدی قایدی پیش از مصاف با تیم ملی سوریه، صحبت های جالبی را پیرامون بازی های تیم ملی ایران برای راهیابی به جام جهانی مطرح کرده اند.

* ارزیابی بازی های حساس مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی؟

آزمون: قطعا بازی های سختی نیست. همه تیم ها برای کسب امتیاز می آیند ما باید در این رقابت ها خیلی باهوش باشیم. نباید به تیم های حریف موقعیت آنچنانی بدهیم که به گل برسند. من امیدوارم مانند بازی هایی که در بحرین انجام دادیم را در این دوره نیز انجام دهیم و با پیروزی در مسابقات، دل هواداران را شاد کنیم.

قایدی: تیم خیلی خوب و جوانی را در اختیار داریم. در گروه آنچنان سختی هم نیستیم. اگر مانند بازی های بحرین ظاهر شویم،  می توانیم راحت به عنوان سرگروه بالا برویم. اگر خودمان کار را برای خودمان سخت نکنیم. ان شالله در دو بازی نخست برابر سوریه و عراق، قدم خوبی برداریم.

* تجربه حضور در دور قبل مقدماتی؟

آزمون: تجربه ای که در دور قبل داشتیم، بخاطر بازیکن نبود. به خاطر انتخاب بدی که کرده بودم، بود. این را درست کردم و تیم دوباره نتیجه گرفت. به نظر من هیچ نگرانی نداریم و بازیکنان جوان و پرتجربه هستند و به این چیزها فکر نمی کنم و به پیروزی بر تیم های دیگر فکر می کنم. من خودم یکی از این بازیکنان هستم و فکر می کنم بازی های خیلی خوبی انجام دهیم و پیروز مسابقات شویم.

قایدی: من هم می خواستم حرف های سردار را بزنم. هدف ما فقط صعود به جام جهانی است و تنها به این فکر می کنم.

* غیبت آزمون مقابل سوریه؟

آزمون: من خودم جزو تیم هستم و تنها در داخل زمین نیستم و قطعا برد تیم ملی برای ما خیلی مهم است. بازیکنان دیگر، افراد خیلی خوبی هستند و سوریه که بماند، آنها می توانند از عهده تیم های بهتری هم بربیایند. نباید تمرکزمان را از دست بدهیم و باید هدفمان کسب 3 امتیاز بازی باشد.

قایدی: غیبت سردار ناراحت کننده است. او یکی از بهترین بازیکنان تیم ماست و همه دوست دارند او در تیم باشد. قسمت نیست و ان شالله در بازی بعدی جبران کند. خود من سردار آزمون را خیلی دوست دارم. او از نظر اخلاقی بازیکن خوبی است و از او خوشم می آید. ما با همه رفاقت داریم.

*  جو کنونی تیم ملی؟

آزمون: خیلی بهتر از دوره قبل که نتیجه نمی گرفتیم، بهتر شده است. صد در صد تیم ما را منسجم تر می کند. همه برای تیم ملی جان می دهند. الان مانند یک برادر هستیم ولی باز هم می توانیم بیشتر با یکدیگر باشیم. فکر می کنم بچه ها انقدر افراد خوبی هستند و برای تیم ملی انگیزه دارند، که تیم نتیجه بگیرد و همگی برای آن تلاش می کنیم. 

* اعتراض به عدم حضور در ترکیب تیم ملی؟

این یک تیم باشگاهی نیست و تیم ملی است. هیچ کس حق اعتراض ندارد. از کریم انصاری فرد که بیشترین تجربه را دارد و از خیلی وقت پیش در تیم ملی حضور دارد. زمانی که ایشان اعتراضی نمی کند، دلیلی ندارد که من یا یک بازیکن جوانتر اعتراض کند. به نظر من این کار درست نیست. بله رقابت هست ولی رقابت درست. نه اینکه حسادت کنیم که چرا فلانی بازی می کند. من خیلی وقت است این مسائل را ندیده ام. چه از زمان خیلی قبل چه تاکنون این مسائل نبوده و امیدوارم هیچ گاه دیده نمی شود.

* استرس و هیجان بازیکنان جوان و جدید در تیم ملی؟

آزمون: این وظیفه ماست که به بازیکنی که تازه آمده و استرس دارد کمک کنیم. خود من در اوایل استرس بازی ها را داشتم. وقتی یک بازیکن جوان گل می زند، شما خیلی برایش خوشحال می شوید چون کارش را به نحو احسن انجام داده است.

قایدی: استرس و هیجان خیلی دارد. من برای حضور در تیم ملی و پوشیدن لباس ایران، لحظه شماری می کردم. نخستین بازی رسمی که انجام دادم، خیلی خوشحال بودم. توانستم مثمر ثمر باشم. هر چقدر بازی بیشتری انجام دهید، تجربه آدم بیشتر شده و استرس نیز کمتر می شود و بازیکن نیز راحت تر بازی می کند. امیدوارم که بتوانیم سالیان سال پیراهن مقدس تیم ملی را بپوشیم.

* دیدگاه کلی درباره گروه و تیم ملی؟

آزمون: همه تیم ها برای کسب امتیاز می آیند و بازی آسانی نداریم. ما زمانی که برابر سوریه بازی کردیم، فکر کردیم بازی آسانی است که همان بازی سخت ترین بازی ما شد. یک لحظه حریف را دستکم گرفتیم و بازی 2 – 2 شد. در این بازی ها نباید اشتباه کنیم. هیچ دیداری هم برای ما آسان نیست. نباید کاری کنیم که بازی برایمان سخت شود. ولی من می گویم که خیلی به این تیم ملی امیدوارم. بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم. همه آنها دوستان خیلی خوب من هستند. حتی قبل از بازی با بحرین و عراق که با آنها صحبت می کردیم، می دیدم که چه انگیزه ای دارند و می دانستند که بازی را می بریم. همه چیز دست خود ماست. اگر خوب کار کنیم نتیجه خیلی خوبی می گیریم.

رسانه ها نیز بازی های مرحله قبل را خیلی سخت جلوه دادند. واقعا اینگونه نیست. ما باید از بحرین بترسیم؟ اصلا با عقل جور در نمی آمد. شما بازیکنان و تمرینات خیلی خوب تیم ملی ایران را با بحرینی که هیچ لژیونری نداشت و در لیگ خودشان بازی می کردند، نمی گویم ما خیلی تاپیم ولی از نظر فنی خیلی از آنها بالاتر بودیم و داخل زمین نیز به آنها نشان دادیم. نیمه اول نیز بخاطر آن استرس گل خوردن را داشتیم و بخاطر همین بود که 45 دقیقه اول گره خورد. اما در کل بخواهید حساب کنید ما بازی های سختی نداشتیم و بازی های دشوار مان را باید در جام جهانی انجام دهیم و در آنجا باید بگوییم که کاری کردیم کارستان. ما دو سه حریف بیشتر نداریم و این تیم ها را باید ببریم.

قایدی: گروهی که هستیم، همه برای صعود به جام جهانی آمده اند. همه با تمام قوا می آیند. ما تیم ملی ایران هستیم و نباید از این رقبا بترسیم. سابقه نخستین تیمی که به جام جهانی صعود کرده را داریم. بازی های سختی نیست اگر خودمان کار را برای خودمان سخت نکنیم. امیدوارم راحت به جام جهانی صعود کنیم و در آنجا خودمان را محک بزنیم.

* جوانان در تیم ملی؟

آزمون: باید خیلی به همدیگر اعتماد کنیم و بدانیم که چه کارهایی انجام می دهیم. اگر ما به جام جهانی صعود نکنیم و کارمان را درست انجام ندهیم، یک نسل کاملا می سوزد. به حدی ارزش بازیکنان ایرانی پایین می آید، که نمی توانید باور کنید. وقتی به جام جهانی رفتیم، فکر می کردیم تیم های خیلی خوبی به ما پیشنهاد می دهند ولی اتفاقی افتاد؟ نه. حالا خدایی نکرده اگر به جام جهانی صعود نکنیم خیلی افتضاح می شود. پس این بازیکنان جوانی که آمده اند، باید قدر تیم ملی را بدانند و بفهمند که اینجا کجاست. من زیاد دوست ندارم برای جوانان دیگری که می آیند، حرف بزنم. ولی قطعا زمانی که من می بینم یه کار اشتباهی انجام شود و چند بار تکرار شود، قطعا ما باید به او کمک خوب کنیم نه اینکه او را سرزنش کنیم. به نظر من همه تیم ها باید اینگونه باشند.

قایدی: زمانی که من آمدم، اولش می ترسیدم. آنقدر که از زمان کی روش گفته بودند سخت گیری می شود، گفتم اصلا ولش کن نیایم بهتر است. اما وقتی که آمدم، جو تیم جوری بود که سریع با همه دوست شدیم و آنگونه نبود که بخواهد به ما فشار بیاید. جو تیم ملی برای من خیلی خوب است و اینگونه نیست که باعث ناراحتی آدم شود یا آدم ساکت و کم حرف باشد، همه می گویند و می خندند. اما در کارشان جدی هستند. من تجربه چندانی ندارم اما قطعا بازی های بزرگ می تواند به ما کمک کند تا آماده شویم.

* صحبت آخر با هواداران؟

قایدی: ما تمام سعی‌مان این است که بتوانیم مردمان را خوشحال کنیم، مخصوصا در وضعیتی که الان مردمان در آن هستند که وضعیت سختی است؛ انشالله که دعایمان کنند و تنهایمان نگذارند و ما هم بتوانیم با نتایج‌مان خوشحال‌شان کنیم و جشن بگیریم.

آزمون: این تیم ملی برای مردم و طرفداران است و ما شبانه‌روز در تلاش هستیم تا بتوانیم موفق شویم و دل مردم و هواداران فوتبال را شاد کنیم و همه تلاش ما این است که بتوانیم پیروز شویم و روز مسابقه، بهترین روز شما باشد. تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد و به شما قول می‌دهیم که تمام سعی‌مان را بکنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied