شمانیوز
شما نیوز

پارالمپیک

طلای ایران در توکیو دو رقمی شد

مطابق چند روز گذشته در ساعات اولیه مسابقات پارالمپیک، کاروان ایران به مدال طلا رسید.

طلای ایران در توکیو دو رقمی شد

به گزارش شمانیوز: صبح امروز مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه کلاس f54 برگزار شد، ورزشگاه المپیک این شهر میزبان مسابقات بود و حامد امیری نماینده ایران در این رشته با پنج ورزشکار دیگر از کشورهای مختلف به رقابت پرداخت. در این رشته عبدالرضا جوکار ملی‌پوش اسبق پارادوومیدانی ایران با 22.08 رکورددار پارالمپیک به شمار می‌رود و رکورد جهانی آن نیز در دست آلفنسو از جاماییکا است.

حامد امیری که یکی از امیدهای کسب مدال کاروان ایران به شمار می‌رود در نخستین پرتاب با حدنصاب 31.27 رکورد پارالمپیک را جابجا کرد. امیری در 6 پرتاب خود رکوردهای زیر را به ثبت رساند؛ پرتاب اول: 31.27 پرتاب دوم: 29.49 پرتاب سوم: 29.99 پرتاب چهارم: 31.35 پرتاب پنجم:28.16 پرتاب ششم: خطا هر چند که امیری در پرتاب نخست از رکورد جهانی و پارالمپیکی این دسته عبور کرد اما وی در پرتاب چهارم توانست بهترین رکورد خود را ثبت کند؛ 31.35 بهترین رکورد حامد امیری در 6 پرتاب بود و وی با این رکورد موفق شد مدال طلای خود را در بازی های پارالمپیک قطعی کند. در رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس f54، الکسی از روسیه با حدنصاب 31.19 به مدال نقره رسید و جاستین از آمریکا با حد نصاب رکورد 31.9 به مدال برنز رسید.

در مسابقات این دسته ورزشکارانی از روسیه، اسلواکی، مکزیک، آمریکا و یونان حضور داشتند.

امیری ملی پوش پارادوومیدانی پس از کسب دهمین مدال طلا کاروان ایران در توکیو گفت: مدال طلای خود را در بازی های پارالمپیک توکیو به سردار شهید قاسم سلیمانی تقدیم می کنم. حامد امیری بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک با بیان اینکه حدود سه ماه بدنسازی نداشتم و تنها پرتاب کردم گفت: مصدومیت پشت بازو موجب شد تا من حتی اعلام کنم توانایی رسیدن به پارالمپیک را ندارم اما خدا کمک کرد و برگشتم.

من پرتاب هایم را دلی و برای مردم انجام دادم و مدالم را نیز با عشق به سردار دل ها تقدیم می کنم. او ادامه داد: باید از بهمن رضایی رییس انجمن پارادوومیدانی، محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم که به من اعتماد کردند. مدالم پاسخ اعتماد آنان است. باید بگویم تمرینات سختی در ۲ سال پیش داشتم و از تمام کسانی که همراه و یاورم بودند تشکر کنم.

این مدال تنها برای امیری نیست بلکه متعلق به تمام زحمت کشان ورزش پارالمپیکی ایران است. دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در زمینه رکورد شکنی خود گفت: رکورد قبلی پرتاب نیزه کلاس f54 متعلق به یک ایرانی بود و افتخار می کنم به عنوان عضو کوچکی از ورزش، آن را به نام کشورم ارتقا دادم. وی در پایان این را هم عنوان کرد: کسب مدال پارالمپیکی بسیار سخت تر از آیتم های مردان اهنین است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied