شمانیوز
شما نیوز

والیبال نشسته

تیم افسانه‌ای ایران در والیبال نشسته | طلا، طلا و بازهم طلا

تیم ملی والیبال نشسته ایران با اقتدار کامل به مدلل طلا پارالمپیک 2020 توکیو رسید.

تیم افسانه‌ای ایران در والیبال نشسته | طلا، طلا و بازهم طلا

به گزارش شمانیوز: تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل روسیه در فینال پارالمپیک به مقام قهرمانی رسید، قوی‌ترین تیم جهان در فینال پارالمپیک2020 با نتیجه 3 بر 1 روسیه را شکست داد و به مدال طلا رسید. تیم والیبال نشسته ایران در این مسابقات مقتدرانه از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و تنها یک ست به حریفان واگذار کرد.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که در دیدار نیمه نهایی برابر بوسنی هم 3 بر 0 حریف را شکست داده و به فینال بودند، امروز در رقابت نهایی مقابل روس ها فقط یک ست را به حریف دادند و باز هم قاطعیت خود را در این رشته به رخ کشیدند.

والیبال نشسته ایران پیش از این در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب 6 مدال طلا و 2 نقره شده بود و امروز هفتمین طلا را به دست آورد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران با شایستگی به عنوان قهرمانی مسابقات پارالمپیک توکیو رسید، تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هفتمین بار قهرمان پارالمپیک شد

 در ایران معتبر ترین و قدرتمند ترین ورزش پارالمپیکی محسوب می شود. از اولین حضور والیبال نشسته ایران در پارالمپیک تا به امروز، به جز 2 بار همیشه قهرمان بوده ایم.

والیبال نشسته در پارالمپیک از سال 1976 آغاز شد، ایران از سال 1988 در این مسابقات شرکت کرد و با تکیه بر تلاش مردان دوست داشتنی جنگ که دچار جراحات و معلولیت ها شده و جوان و پرانگیزه بودند قهرمان شدیم، بعد از آن هم تا سال 2000 در رقابت های پارالمپیک همواره ایران قهرمانی را تجربه کرد. نسل قهرمان ما 2 بار در سال های 2004 و 2012 با رقیب قدرتمندی به نام بوسنی روبرو شد که بوسنی هم ماهیتی مشابه ورزشکاران نسل اول ما داشته و بعد از جنگی که این کشور تجربه کرد، دقیقا شرایطی شبیه دوره اول ایران داشت.

والیبال نشسته ایران

والیبال نشسته در ایران با همان مردان پر شور نسل جنگ، مورد توجه قرار گرفت و نسل مردان پر قدرت و باتجربه جنگ حتی تا سال های اواخر دهه هفتاد درخشان بودند اما این نسل در سال 2004 به نسل بوسنی که چند سالی از ایران جوانتر بودند، باختند اما 4 سال بعد در پارالمپیک پکن دوباره قهرمان شدند.

باخت سال 2004 در سال 2012 نیز تکرار شد اما بعد از آن حرکتی که در والیبال نشسته ایران شروع شده بود تداومی قوی تر داشت، تلاش های هادی رضایی در زنده نگه داشتن والیبال نشسته قابل توجه بود، استعدادیابی، پیدا کردن چهره های مناسب والیبال نشسته بین مردان ورزش های دیگر و استفاده جادویی از مرتضی مهرزاد در این رشته که 2 متر و 46 سانتیمتر قد داشته و از بلندقدترین مردان زنده امروز دنیاست باعث شد ایران بار دیگر قدرت قاهر در ورزش والیبال نشسته شود و در مسابقات 2 دوره اخیر پارالمپیک بار دیگر قهرمان شود، به خصوص در این دوره که ما تقریبا با تمام قدرت های درجه اول پارالمپیک در دنیا مثل بوسنی و آلمان و روسیه روبرو شدیم و همه آنها را با قدرت شکست دادیم، تیم والیبال نشسته ایران امروز در کار خود رونقی دوباره یافته است، برگزاری لیگ منظم والیبال نشسته و برگزاری لیگ های قاره ای همه در این مسیر بوده است، ایران امروز به والیبال نشسته در دنیا اعتماد و انگیزه می بخشد و این ورزش را ورزشی زیباتر از قبل برای مسابقات پارالمپیک کرده است.

شاگردان هادی رضایی امروز در فینال والیبال نشسته پارالمپیک توکیو با غلیه بر روسیه، قهرمان شدند. بعد از شش طلای پارالمپیک 1988 سئول، 1992 بارسلون، 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2008 پکن و 2016 ریو و دو نقره پارالمپیک 2004 آتن و 2012 لندن، طلای امروز یاران هادی رضایی هفتمین طلای والیبال نشسته ایران در پارالمپیک است.

طلای والیبال نشسته ایران، یازدهمین مدال طلای کاروان ایران در رقابت های پارالمپیک محسوب می شود.

کاروان ایران هم با کسب یازدهمین مدال طلا یک پله در جدول مدال ها صعود کرد و به رده دوازدهم رسید. دقایقی بعد از مدال طلا والیبالیست‌ها، کاروان ایران در مسابقات دو و میدانی دو نقره هم کسب کرد.

صادق بیت سیاح، نماینده ایران در رقابتهای دو و میدانی رشته پرتاب نیزه کلاس F41 با ثبت رکورد 43.35 که بهترین رکورد شخصی‌اش بود به مدال نقره پارالمپیک2020 رسید.

سجاد محمدیان ،نماینده ایران در رقابتهای دو و میدانی رشته پرتاب وزنه در کلاس F63 با ثبت رکورد 14.88 به مدال نقره پارالمپیک2020 رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied