شمانیوز
شما نیوز

پارالمپیک توکیو

پایان رویایی ایران در پارالمپیک توکیو | طلا در آخرین گام

آخرین ورزشکار ایران در پارالمپیک توکیو به مدال طلا رسید.

پایان رویایی ایران در پارالمپیک توکیو | طلا در آخرین گام

به گزارش شمانیوز: اصغرعزیزی نماینده شایسته کشورمان در فینال بازی‌های پارالمپیک توکیو برابر نماینده کرواسی با نتیجه 12 بر 10 به برتری رسید تا بر سکوی قهرمانی بایستد و نشان طلای تاریخی این بازی‌های پارالمپیک توکیو را بر گردن بیاویزد.

مسابقات پاراتکواندو در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از روز پنجشنبه - 11 شهریورماه با حضور 73 پاراتکواندوکار از 37 کشور در سه وزن مردان (61-، 75- و 75+ کیلوگرم) و زنان (49-، 58- و 58+ کیلوگرم)  در سالن "ماکوهاری مسه" آغاز و امروز به پایان می‌رسد.

امروز (شنبه - 13 شهریورماه) و در روز سوم و پایانی این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان برگزار شد که اصغر عزیزی و رایحه شهاب به عنوان نمایندگان ایران بودند، عزیزی با از پیش رو برداشتن تمامی رقبای خود موفق شد نام خود را در تاریخ پاراتکواندو کشورمان ماندگار کرده و عنوان قهرمانی نخستین دوره بازی های پارالمپیک توکیو را کسب نماید.

عزیزی در اولین گام "آندرس مولینا" از کاستاریکا دارنده برنز قهرمانی آمریکا و دو برنز پارااُپن بازی‌های آمریکایی را در راند طلایی (9 – 9) مغلوب خود کرد؛ وی  در دومین مبارزه خود به مصاف "زین الدین آتائف" از روسیه دارنده یک طلا، دو نقره و سه برنز قهرمانی جهان، طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا، طلا و برنز قهرمانی آفریقا و برنز قهرمانی آسیا رفت و موفق شد نتیجه را 9 بر 4 به نفع خود به پایان برساند.

تکواندوکار وزن 75+ کیلوگرم کشورمان در فینال با "ایوان میکولیچ" از کرواسی دارنده یک طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اروپا، طلا و نقره قهرمانی اقیانوسیه، نقره و برنز قهرمانی آفریقا و برنز بازی‌های جهانی آیواز مبارزه کرد و 13 بر 10 پیروز شد تا عنوان قهرمانی بازی‌ها پارالمپیک توکیو را کسب کند.

هدایت تیم مردان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است.

امروز (شنبه - 13 شهریورماه) و در روز سوم و پایانی این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 75+ کیلوگرم مردان و 58+ کیلوگرم زنان در حال برگزاری است که اصغر عزیزی و رایحه شهاب به عنوان نمایندگان ایران بودند؛ رایحه شهاب در دیدار رده بندی نتیجه را به حریف بریتانیا واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

بانوی پاراتکواندوکار کشورمان که به تازگی فعالیت جدی خود را در این رشته آغاز کرده و از طریق رقابت های انتخابی قاره‌ای جواز حضور در این رویداد بزرگ را بدست آورده است در اولین گام برابر نماینده پرافتخار ازبکستان که نقره و برنز قهرمانی جهان، برنز بازی‌های جهانی آیواز، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا و نقره قهرمانی اروپا در کارنامه‌اش به چشم می خورد،  نتیجه را 30 بر 9 واگذار کرد و به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد.

پارالمپیک توکیو

رایحه در دومین مبارزه و جدول شانس مجدد موفق شد "دانیل مارتینز" از مکزیک دارنده دو طلا پارااُپن بازی‌های آمریکایی و طلا قهرمانی آمریکا را 17 بر 10 شکست دهد. حریف مراکشی که عنوان نایب قهرمانی جهان، نایب قهرمانی بازی‌های جهانی آیواز و قهرمانی آفریقا را در کارنامه داشت سومین رقیب نماینده کشورمان بود که از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و برهمین اساس وی به دیدار رده بندی راه پیدا کرد.

پاراتکواندوکار وزن 58+ کیلوگرم کشورمان در دیدار رده بندی با "ایمی تروسدیل" از بریتانیا دارنده یک طلا، چهار نقره و یک نقره قهرمانی جهان، طلا بازی‌های جهانی آیواز، دو طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اروپا، دو طلا و یک نقره قهرمانی آسیا و طلا و نقره قهرمانی آفریقا مبارزه کرد که نتیجه را 41 بر 31 واگذار و از کسب مدال بازماند.

عاطفه کشاورز سرمربیگری بانوی پارالمپیکی پاراتکواندو کشورمان را برعهده دارد.​
پیش از این کاروان ایران موفق به کسب 11 مدال طلا، 11 نقره و یک برنز شده بود که با مدال طلای عزیزی اقدم، تعداد مدال‌های طلای ایران به عدد 12 رسید.

 

این مدال طلا یک پایان خوش را برای ایران در توکیو به ثبت رساند تا حتی ورزشکاران ایرانی از پیش بینی انجام شده نیز فراتر بروند.

پرونده کاروان ایران در پارالمپیک توکیو 2020 با کسب 12 مدال طلا، 11 مدال نقره، یک مدال برنز بسته شد. در حالی که فردا روز پایانی مسابقات است اما پرنده ایران در پارالمپیک بسته شد و در پایان مسابقات امروز در رتبه دوازدهم جدول مدالی قرار گرفت. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied