شمانیوز
شما نیوز

سرمربی فوتبال

سرمربی فوتبال در قمار ماشین میلیاردی را از دست داد

سرمربی فوتبال معروف خودروی گران قیمت اش را در قمار باخت.

سرمربی فوتبال در قمار ماشین میلیاردی را از دست داد

به گزارش شمانیوز: چندی قبل یکی از مربیان مطرح کشور شایعه قمار سرمربی فوتبال را مطرح کرد در همین راستا با پیگیری از برخی منابع آگاه مشخص شد که این خبر صحت دارد و این سرمربی فوتبال در قمار، ماشین گران قیمت خود را از دست داده است. این سرمربی فوتبال یکی از مربیان مطرح سرشناس کشور است که دارای هواداران زیادی است.

 

نکته قابل تامل در این باره این است که این اقدام توسط یکی افرادی انجام شده که دارای هوادار و همچنین اعتبار در ورزش کشور است که این خود به عنوان یک معضل بد اجتماعی می‌تواند تلقی شود و عاملی برای ترغیب هواداران که بخشی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و عموما از قشر جوان و نوجوان هستند، نسبت به انجام اینگونه فعالیت‌ها باشد.

از آنجایی که ارتکاب فعل قمار براساس قوانین جاری در کشور جرم محسوب می‌شود و هر دو طرف انجام این کار مجرم تلقی می‌شوند، باید نسبت به شفاف سازی در این زمینه اقدامات لازم برای برخورد با افراد قمارباز توسط مراجع رسمی و قضایی کشور صورت بگیرد تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

سوال مهمتر اینکه قمار انجام شده درباره چه موضوعی صورت گرفته است؟ آیا انجام این قمار برای تغییر در نتایج فوتبال بوده یا خرید و فروش بازیکنان و یا اینکه خارج از بحث ورزشی این اقدام صورت گرفته و در نتیجه منجر به تحویل سوئیچ خودروی میلیاردی آقای مربی به برندگان شده است.

باید دید که در وهله اول واکنش کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع چیست و اینکه آیا این فرد را به عنوان مجرم به دستگاه قضایی کشور برای برخورد با مفاسد اخلاقی معرفی خواهد کرد یا خیر؟

مجازات قمار بازی چیست؟

 بر اساس قانون قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی جرم به حساب می‌آید و اگر فردی اقدام به این کار کند مجرم است و باید مجازات قانونی را تحمل کند.

بر اساس ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی قمار بازی با هر وسیله‌ای ممنوع است و مرتکب آن به یک تا ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورت اصرار و تکرار جرم قماربازی مرتکب به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

البته مطابق با قانون شرایط خاصی برای تحقق جرم وجود دارد، در قمار قصد برد و باخت است و اگر سوءنیتی مبنی بر قصد و باخت وجود داشته باشد، جرم محقق می‌شود.

حتی فردی که اقدام به تأسیس قمارخانه هم می‌کند مجازاتی را باید تحمل کند و بر اساس آن فرد از ۶ ماه تا ۲ سال حبس یا از ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

اگر فردی بخواهد در فضای مجازی به امر شرط‌بندی و قمار بپردازد، بر اساس قانون مجرم است و با آن فرد و صاحب سایت اینترنتی باید برخورد قضائی صورت گیرد.

عدم وجود جرم شرط‌بندی در قانون

در قانون عنوان مجرمانه‌ای با عنوان شرط‌بندی وجود ندارد . جرم شرط‌بندی تحت عنوان قمار مورد بررسی قرار میگیرد .

نکته مهم در این باره این است که شرط خاص برای تحقق این جرم قصد برد و باخت است یعنی سوءنیتی مبنی بر قصد برد و باخت باید وجود داشته باشد تا تحقق جرم به اثبات برسد .

وضعیت کیفری قمارخانه‎‌‌ها

هر کس قمارخانه دایر کند یا مردم را برای قمار به آنجا دعوت نماید به حبس و جزای نقدی محکوم میشود .

اشخاصی که در قمارخانه‌ها برای صرف مشروبات الکلی قبول خدمت کنند یا به نحوی از انحاء به دایرکننده این قبیل اماکن کمک نمایند معاون محسوب میشوند و مجازات مباشر در جرم را دارند ولی دادگاه میتواند نظر به اوضاع و احوال و میزان تاثیر عمل معاون مجازات را تخفیف دهد.

غیرقابل مطالبه‌بودن مبالغ حاصل از قمار

وکیل کیفری : قانون مدنی ایران معاملات ناشی از قمار را باطل و نامشروع دانسته است لذا اگر پرداخت بدهی یا ادعای طلب ناشی از قمار باشد قابل مطالبه نیست . بنابراین مطابق ماده 465 قانون مدنی ، قمار و گروبندی باطل و دعاوی راجعه به آن مسموع نخواهد بود .

توصیه حقوقی وکیل جرم قمار و شرط بندی

گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی با استفاده از مدارک افراد بی‌اطلاع اقدام به افتتاح حساب کرده و با در اختیار گرفتن کارت بانکی مربوطه تمامی مراودات پولی خود را بابت معاملات نامشروع و غیرقانونی مثل قمار و شرط‌بندی را به حساب و اسم افتتاح‌کننده حساب انجام میدهد.

مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام میشود برعهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعائی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی ، مالیاتی ، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

به همین علت به شما هشدار داده میشود که کارت ملی یا حساب بانکی خود را به هیچ عنوان به کسی حتی در ازای مبالغ هنگفت ، اجاره ندهید ؛ زیرا تبعات کیفری در پی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied