شمانیوز
شما نیوز

استقلال

شکست استقلال مقابل الهلال

تیم الهلال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد استقلال را با نتیجه 2-0 شکست دهد.

شکست استقلال مقابل الهلال

به گزارش شمانیوزاستقلال از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت. تیم استقلال تیم الهلال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد استقلال را با نتیجه 2-0 شکست دهد.

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه زعبیل امارات با قضاوت فومینگ داور سرشناس چینی به مصاف الهلال عربستان رفت که این بازی در نیمه نخست با پیروزی نماینده عربستان به اتمام رسید.

آبی‌پوشان در شرایطی توانستند جواز حضور در دیدار مقابل الهلال را کسب کنند که در مرحله گروهی با عبور از تیم‌هایی همچون الدحیل قطر و الاهلی عربستان به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کردند.

از طرفی الهلال عربستان هم که در گروه چهارم با تیم‌های استقلال تاجیکستان، جی. ام.کا ازبکستان و الشباب الاهلی امارات همگروه بود، جواز حضور در مرحله حذفی را به عنوان تیم دوم به دست آورد.

فرهاد مجیدی برای این دیدار حساس و مهم، از چهار بازیکن جدید در ترکیب تیمش استفاده کرده است در سمت مقابل نیز الهلال با بازیکنان قدرتمند و گران قیمت خود به مصاف نماینده ایران رفته است دو تیم برای کسب پیروزی و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی پای به زمین مسابقه گذاشته اند. استقلال و الهلال از سالهای گذشته رقابت سختی با یکدیگر در جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند و تیم پیروز این بازی، می تواند خود را به عنوان مدعی حضور در فینال رقابت های امسال معرفی کند.

استقلال در ۱۵ دقیقه ابتدایی مسابقه تحت تاثیر جو بازی قرار گرفت اما بعد بر بازی سوار شد و با پرسینگ‌ عالی و دوندگی نفرات خود توپ و میدان را در اختیار گرفت و چند فرصت خوب برای گلزنی به دست آورد.

استقلال در حالی که می‌توانست با تساوی به رختکن برود با اشتباه مرادمند دروازه خود را باز شده دید تا شاگردان مجیدی کار سختی را در نیمه دوم پیش رو داشته باشند.

لحظات حساس

دقیقه ۱۶: ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که ارسال دیدنی حسین زاده به روی دروازه به سیاوش یزدانی رسید و ضربه سر مدافع پیش تاخته آبی‌پوشان با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: ارسال بسیار خوب وریا غفوری از سمت راست به روی دروازه نصیب ارسلان مطهری شد. این بازیکن با شلیکی سرضرب دروازه الهلال را تهدید کرد که با واکنش بسیار خوب و دیدنی المعیوف، توپ راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۹: امیر حسین مرادمند در بدترین زمان تعادل خود را از دست داد تا پاس ماتئوس‌ ‌پریرا به گومیس رسیده و این بازیکن با ضربه‌ای چیپ دروازه حسینی را باز کرد.

دقیقه ۴۶: امین قاسمی نژاد جای سبحان خاقانی را گرفت تا خط حمله استقلال کمی جان بگیرد.

دقیقه ۵۶: سالم الدوساری روی پاس گومیس دومین گل الهلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۹: آرمان رمضانی به جای امیرارسلان مطهری و مهدی مهدی پور به جای زبیر نیک نفس وارد زمین شدند.

دقیقه ۶۲: بابک مرادی به جای جعفر سلمانی وارد زمین شد.

مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند امروز با حضور در ورزشگاه زعبیل امارات به تماشای عملکرد همبازیان سابق خود نشستند.

گلزنان این بازی

گل پیروزی بخش تیم سعودی در نیمه اول را گومیس مهاجم فرانسوی الهلال در دقیقه 38 به ثمر رساند. و گل دوم الهلال عربستان به استقلال را سالم‌الدوساری در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند.

ترکیب دوتیم

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف آقاسی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، وریا غفوری، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، امیر حسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری و سبحان خاقانی.

ترکیب الهلال: عبدالله المعیوف، محمد البریک، یانگ هیون سو، علی هادی آل بلیهی، یاسر الشهرانی، ناصر الدوسری، سلمان الفرج،  ماتئوس پریرا، سالم الدوسری، موسی مارگا و بافتیمبی گومیس.

بافتیمبی گومیس

بافتیمبی گومیس (زادهٔ ۶ اوت ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل فرانسه است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ است می‌توان به باشگاه فوتبال سن-اتین، باشگاه فوتبال تروا، باشگاه فوتبال المپیک لیون، باشگاه فوتبال سوانزی سیتی، باشگاه فوتبال المپیک مارسی، باشگاه فوتبال گالاتاسرای و باشگاه فوتبال الهلال عربستان اشاره کرد. وی همچنین در تیم ملی فوتبال فرانسه بازی می‌ کند .

او در سال ۲۰۱۹ با باشگاه فوتبال الهلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی دست پیدا کرد.همچنین او توانست آقای گل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ شود و به عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ انتخاب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied