شمانیوز
شما نیوز

سهمیه بندی بازیکنان بسکتبال و مشکلات حل نشده

بازیکنانی که سر نخواستن‌شان دعواست/خانه نشینی اجباری!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):تعدادی از بازیکنانی که در سهمیه ملی قرار گرفته‌اند، بدون پیشنهاد مانده‌اند و با شرایط موجود باید «خانه نشینی اجباری» را تجربه کنند.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):لیگ برتر بسکتبال کمتر از یک ماه دیگر با حضور 10 تیم آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که بیش از فصل‌های گذشته دچار حاشیه شده است. نقل و انتقال بازیکنان به تیم‌های رقیب و سهمیه بندی صورت گرفته مشکلات آغاز این لیگ است.

در نخستین جلسه لیگ برتر برای فصل جدید بود که فدراسیون بسکتبال با تهیه کردن فهرستی از بازیکنان ملی، 12 نفر را به عنوان سهمیه ملی قرار داده بود و به مربیان حاضر در جلسه اعلام شد که روی این نفرات بحث و بررسی کنند و اگر نیاز به کم یا زیاد شدن این اسامی بود، در جلسه دوم نظرات خود را اعلام کنند.

در جلسه دوم، مربیان لیگ برتر پس از بحث و بررسی، 12 نفر سهمیه ملی با رای موافق مربیان به 24 نفر افزایش یافت و دلیل مربیانی هم که به این افزایش رای دادند این بود که تمام تیم‌ها باید از قدرت تقریباً یکسانی برخوردار باشند. از سوی دیگر برخی مربیان هم مخالف این موضع بودند و دلیل آنها هم این بود که تعداد کمی از تیم‌ها توان جذب بازیکنان سهمیه ملی را دارند و این موضوع باعث می‌شود که تعداد زیادی از بازیکنان بیرون بمانند و در حال حاضر همین اتفاق افتاده است.

* خانه نشینی اجباری!

حدود نیمی از بازیکنان سهمیه ملی یا پیشنهادی ندارند یا با پیشنهادی مواجه شده‌اند که به گفته خودشان درحد همان فصل گذشته یا کمتر بوده است.

در آخرین جلسه لیگ نیز محمود مشحون نامه هفت بازیکن مبنی بر اینکه این بازیکنان خواستار تغییر در سهمیه بازیکنان هستند، به اعضای جلسه نشان داد تا شاید راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته شود و حتی خود او هم پیشنهادی را داده‌ ام مورد موافقت قرار نگرفت.

وی در این باره گفت: در جلسه سرمرییان لیگ برتر طرحی دادم مبنی بر اینکه بازیکنان بیرون مانده و بدون پیشنهاد هم بتوانند به نوعی از گیر سهمیه بندی رها شوند، اما رای نیاورد. من به مربیان اعلام کردم که این بازیکنان هم شاگردان خود شما هستند و باید فکری به حال آنها شود. ما هم به دلیل اینکه نمی‌خواهیم تصمیمی را تحمیل کنیم، دیگر کاری انجام ندادیم.

حامد سهراب‌نژاد، ایمان زندی، مهراد آتشی، مجید قاسم‌زاده، بابک نظافت، یونس لاله زاده و تعداد دیگری از بازیکنان نفراتی هستند که هنوز تکلیف‌شان برای فصل آینده مشخص نشده است و با شرایطی که به وجود آمده است باید یک فصل "خانه نشینی اجباری" را تجربه کنند.

قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این مورد اظهار داشت: هنوزر هیچ پیشنهاد رسمی ندارنم و صحبت‌های جید نداشته‌ام. امیدوارم راهکاری برای بازیکنان سهمیه ملی در نظر گرفته شود، چون بازیکنان زیادی بیرون مانده‌اند و اگر شرایط تغییر نکند باید یک فصل بیرون بمانند.

*تیم‌هایی که رای می‌دهند، اما توان جذب بازیکن ملی ندارند

در حال حاضر کمتر از 6 تیم توان جذب بازیکنان ملی را دارند و توانسته‌اند 3 سهمیه خود را جذب کنند و سایر تیم‌ها اعلام می‌کنند با تیم جوان و بومی در لیگ یک شرکت می کنند. تیم‌هایی مانند صنایع پتروشیمی، شهرداری گرگان، البدر و حفاری اهواز اعلام کرده‌اند به دلیل مشکل مالی که دارند، نمی‌توانند بازیکن ملی جذب کنند، اما سوال مهم اینجاست که چرا در جلسه لیگ رای به افزایش سهمیه‌ها می‌دهند؟ آیا غیر از این است که اولویت اول باید بسکتبال ایران باشد و پس از منافع شخصی و باشگاهی را در نظر گرفت؟

به هرحال با شرایطی که پیش آمده است، باید دید راه‌حلی از سوی مسئولان فدراسیون و مربیان لیگ برتری برای این موضوع تا پیش از آغاز پیدا می‌شود یا بازیکنان باید با موضوع "خانه نشینی اجباری" ارتباط بیشتری برقرار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied