شمانیوز
شما نیوز

بازیکنان مسلمان نیوکاسل؛ ما با لباس اسپانسر جدید بازی نمی کنیم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): بحث در مورد قرارداد ۲۴ میلیون پوندی (۳۸ میلیون دلار) اسپانسر جدید لباس نیوکاسل که یک شرکت وام دهنده (ونگا) است، بالا گرفته است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):از یک طرف فدارسیون فوتبال انگلستان خواستار گفتگو با باشگاه شده و از سوی دیگر بازیکنان مسلمان این تیم یعنی دمبابا، پاپیس سیسه، حاتم بن عرفا و شیخ تیوته اعلام کردند با نام این شرکت حاضر نیستند با پیراهن‌های منقش به نام این شرکت بازی کنند.

به نظر این بازیکنان پوشیدن پیراهن‌های تازه‌ای که منقش به مارک این شرکت، خلاف شریعت است. وارد شدن مرکز اسلامی بریتانیا به این موضوع، باشگاه نیوکاسل را زیر فشار مضاعفی قرار داده است.

شیخ ابراهیم مغرا، دستیار رئیس مرکز اسلامی بریتانیا در این مورد گفته است:" این مسئله دو جنبه دارد. ما قوانین مذهبی را تعیین می کنیم و ما انتخاب و تصمیم شخصی داریم که آنها آیا می خواهند از ما پیروی کنند یا خیر؟ تفکر این است که از قشر فرو دست و تهیدست در مقابل ثروتمندان و قدرتمندان حمایت شود"

او در مورد علت مخالفت این مرکز با شرکت ونگا گفته است" اساس اقتصاد اسلامی بر اقتصاد بدون بهره است، زمانی که آنها وام می دهند و درصد بالایی بهره مطالبه می کنند، به این معنی است که تهیدستان در کوتاه مدت از مزایای این وام بهره می برند ولی در بلند مدت در باز پرداخت این وام به مشکل بر می خورند زیرا قادر به پرداخت این مقدار بهره نیستند"

بسیاری از طرفداران این باشگاه هم به این مسئله اعتراض دارند و این اسپانسر را مناسب نام باشگاه و طرفدارانش نمی دانند.

شرکت ونگا که از سال آینده اسپانسر روی پیراهن نیوکاسل خواهد بود، با انتقاد‌های مختلفی در مورد نرخ سود بالای وام‌های ۳۰ روزه این شرکت از سوی نمایندگان پارلمان بریتانیا مواجه بوده است.

به طور مثال اگر یک طرفدار نیوکاسل بخواهد برای خرید یک پیراهن ۴۹.۹۹ پوند(۸۰ دلار) از این شرکت وام دریافت کند، بعد از یک ماه باید ۷۱.۹۲ پوند(۱۱۵ دلار) به آن برگرداند. نرخ بهره این شرکت در سال برابر ۴۲۱۲ درصد است.

نیوکاسل برای کم کردن از انتقادات به قرارداد جدید‌ش، گفته نام ورزشگاه را از اسپورت دایرکت آرنا به سنت جیمز پارک باز می گرداند و شرکت ونگا هم قول داده که در آکادمی و موسسات خیریه وابسته به باشگاه نیوکاسل سرمایه گذاری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied