شمانیوز
شما نیوز

دوچرخه سوار آمریکایی که آبرو و مدالهایش رفت!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):کمیته بین المللی المپیک (IOC) تایید کرده که مدال برنز لانس آرمسترانگ که در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به دست آورده بود، از وی پس گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،این اقدام در پی آن صورت می گیرد که اتحادیه بین المللی دوچرخه سواران (UCI)، لانس آرمسترانگ را به دلیل مصرف داروهای نیروزا از هر هفت عنوان قهرمانی تور دو فرانس خلع و برای همیشه از فعالیت در دوچرخه سواری حرفه ای منع کرد. آرمسترانگ بیست و یک روز فرصت داشت تا در مقابل تصمیم این کمیته درخواست تجدید نظر کند، اما وی از این حق خود استفاده نکرد.

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک گفت: "ما طی نامه ای به آرمسترانگ از او درخواست کردیم تا مدالش را پس دهد."

کمیته بین المللی المپیک همه نتایج و عنوان های قهرمانی آرمسترانگ را از اول اوت ۱۹۹۸ خلع کرد.

این نهاد این اقدام را پس از آن انجام داد که آژانس جهانی ضد دوپینگ مصرف غیر قانونی آرمسترانگ از مواد نیروزا را تایید کرد و او را "متقلب" توصیف کرد.

این آژانس آرمسترانگ، ۴۱ ساله را برای همیشه از هرگونه فعالیت حرفه ای در رشته دوچرخه سواری منع کرده است.

اپرا وینفری، مجری مشهور تلویزیون آمریکا، در دیدار و گفت وگویی اختصاصی با آرامسترانگ درباره دوپینگ در دوران ورزشی اش صحبت کرده است.

این گفتگو قرار است روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۲ به وقت گرینویچ پخش شود. اما اپرا وینفری به رسانه ها گفته است که "آرمسترانگ آن طور که او انتظار داشته، روشن به سوالات او پاسخ نداده است".

این در حالی است که برخی از رسانه ها در آمریکا گزارش کرده اند که آرمسترانگ در طول گفتگو با اپرا وینفری به استفاده از داروهای نیروزا اقرار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied