شمانیوز
شما نیوز

رای نهایی AFC صادر شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رای نهایی AFC صادر و در نهایت با اینکه ایران میزبان بازیهای نمایندگان ایران و عربستان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود، مخالفت شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون های فوتبال جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به آنها اطلاع داد که مسابقات نمایندگان آنها در لیگ قهرمانان آسیا در کشوری بی طرف برگزار خواهد شد و از دو کشور خواسته شده تا 25 مارس در خصوص کشورهای بی طرف پیشنهاد گزارش دقیقی ارائه کنند.

پس از این که سعودی‌ها بهانه‌تراشی کردند و مدعی شدند که به دلیل مسائل امنیتی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند و بازی‌های نماینده‌هایشان با تیم‌های ایرانی باید به کشوری بی‌طرف انتقال داده شود، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اواخر ماه ژانویه در دوحه اعلام کرد اگر روابط بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران تا تاریخ 15 مارس 2016 ( 25 اسفند)عادی به حالت عادی برنگردد، مسابقات تیم های ایرانی و عربستانی به کشوری بی طرف منتقل خواهد شد و اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به دو کشور، تکلیف این مسابقات مشخص کرده است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به هر دو فدراسیون فوتبال عربستان و جمهوری اسلامی ایران گفت: برای کنفدراسیون فوتبال آسیا مایه تاسف است که متوجه می شود در زمان نوشتن این نامه، دولت عربستان سعودی هنوز محدودیت سفر اتباع خود (به ایران) را (که سفر به ایران را منع می کند) لغو نکرده است. این ممنوعیت سفر هیچ معافیت ویژه ای برای تیم های فوتبال مطرح نمی کند.
علاوه بر این، در روابط بین دو کشور مربوطه ، که طبق تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا درتاریخ 25ژانویه 2016 به عنوان فاکتور مهم در نظر گرفته شده بود، هیچ پیشرفت قابل توجهی به وجود نیامده است.
در ماه ژانویه، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرد که زمان مسابقات بین باشگاه های عربستان سعودی و ایران را به تعویق بیندازد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا بتواند تا ضرب الاجل 15 مارس 2016(25 اسفند)ارزیابی های مستقلی در حوزه سیاسی، ایمنی و وضعیت امنیتی هر دو کشور به عمل آورد.
این نامه می افزاید به منظور درک عمیق از وضعیت ایمنی و امنیت روابط دوجانبه میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست کمیته مسابقات AFC اقداماتی انجام داد.
این اقدامات عبارت بودند از:
مرکز بین المللی امنیت ورزشی (ICSS) به نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انجام ارزیابی مستقل و ارزیابی ریسک امنیتی در هر دو کشور گمارده شد.
اعضای کمیته مسابقات AFC در مسابقات خانگی باشگاه های ایران در برابر تیم های امارات متحده عربی در تاریخ 23 و24 فوریه 2016 حاضر شدند و بازی ها را مشاهده کردند.
برای مسابقات باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا افسران امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدیران کمیته مسابقات منصوب شدند تا نظارت کنند که تمام امور امنیتی برای انجام بازی بدون مشکل،لحاظ شده است.
از نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای نظارت بر دیدارهای خانگی تیم های ایرانی مقابل تیم های اماراتی در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 23 و 24 فوریه ، 2016 منصوب شده بودند، خواسته شد گزارش های اضافی در خصوص اقدامات امنیتی ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه های میزبان را ارائه کنند.
از فدراسیون های فوتبال هر دو کشور عربستان و ایران خواسته شد تا تاریخ 9 مارس 2016 گزارش جامعی از سازمان های دولتی مربوطه خود در خصوص وضعیت کنونی روابط دوجانبه بین دو کشور ارائه کنند.
اکنون به هر دو فدراسیون فوتبال عربستان و جمهوری اسلامی ایران تا تاریخ25 مارس (5 فروردین) فرصت داده شده است اطلاعات دقیقی درباره زمین های بی طرف پیشنهادی، برای بازی های باقی مانده ارائه کنند .
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied