شمانیوز
شما نیوز

رفتار غیر منشوری با عکس های منشوری ورزشکاران

تبعیض دربرخورد با برخی از هنجارشکنی های اخلاقی و انتشار عکس هایب نا متعارف در فضای رسانه ای به نوعی به چالش این روز های ورزش کشور تبدیل شده است.

ورزشکاران در سطح حرفه ای که برای ورزش در مملکتی پول دریافت می کنند و عضو تیم ملی کشور هستند باید مانند هنرمندان ، سیاستمداران و ... که در جامعه شناخته شده هستند ، رفتاری متناسب با قانون کشور داشته باشند . این ورزشکاران از آن جهت که شناخته شده هستند و هوادار نیز دارند ، بر رفتارشان نظارت بیشتری می شود تا ناهنجاری را در جامعه رایج نکنند. این ورزشکاران در کنار حقوقی که دارند ، تکالیفی نیز بر عهده شان است که موظف به اجرای آن هستند. وظایفی که به آنها محدودیت اخلاقی می دهد و این مقتضای شغلی است که در جامعه دارند.

عکس مهدی رحمتی در کنار یک خانم بی حجاب آن هم در اردوی خارجی استقلال با حرف و حدیث های زیادی در روزهای اخیر همراه شده است. با وجود سخت گیری گاه و بی گاه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به عکس های اینچنینی ستارگان فوتبالی گویا دیگر رشته های ورزشی چندان سخت گیری نسبت به چهره های سرشناس خود ندارند. اگر بازیکنان فوتبال ما به دلیل ایستادن در کنار خانمی که پوشش مناسبی ندارد محروم می شوند و این کار آنها بر خلاف قانون است ، چرا در مورد دیگر رشته های ورزشی کشورمان و قهرمانانی که در سطح اول این رشته ها فعالیت دارند هیچ قانونی وجود ندارد و این ورزشکاران عکس هایی در صفحات مجازی خود منتشر می کنند که در این عکس ها تفاوتی بین نوع لباس پوشیدنشان با هوادار ارمنستانی و جنجالی استقلال دیده نمی شود.
ویژه///////ناهنجاری بانوان
بسیاری از بانوان و آقایان در رشته های بسکتبال ، والیبال ، تکواندو و ... حتی برخی از بازیکنان ملی پوش کشورمان در صفحه های شخصی خود عکس های با پوشش نامناسب و غیراسلامی منتشر می کنند و لایک و فالوور جمع می کنند اما انگار در این رشته ها کمیته اخلاقی ندارد که با آنها برخورد کند و یا حتی نسبت به انتشار این عکس ها تذکری داده شود.
ویژه///////ناهنجاری بانوان
اگر منتشر کردن این عکس ها برخلاف قانون است ،برخورد ها در هر رشته و هر جنسیتی باید یکسان باشد ، حتی در مورد مردان فوتبالیست نیز در برخورد با انتشار این عکس ها تبعیض قائل می شوند؟ به طوری که بسیاری از فوتبالیست های دیگر عکس هایی مانند همین عکسی که بازیکنان استقلال در کشور خارجی گرفته اند( و یا حتی بدتر) ، منتشر شده است که جریمه یا برخوردی با آنها نشده است ؟
ویژه///////ناهنجاری بانوان
این رفتار دوگانه خود نوعی بی قانونی است و اگر قرار است قانون اجرا شود باید در مورد همه افراد و در همه رشته ها حتی افرادی که عکس هایشان به مراتب نامناسب تر از عکس های بازیکنان استقلال است( زیرا خود آنها پوشش نامناسب دارند نه فردی که با آن عکس گرفته اند) اجرا شود و اگر هم در مورد همه اجرا نمی شود باید به رحمتی و دیگران حق بدهیم که حتی در کمیته اخلاق هم برای پاسخگویی حاضر نشوند.
ویژه///////ناهنجاری بانوان

ماهیت قانون عدالت آن است و به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان می بایستی در این باره با تدوین مجموعه مقرراتی که همسو و متجانس با قوانین مدنی ومذهبی ما باشد تدوین کند و حد و مرز ها را مشخص کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied