شمانیوز
شما نیوز

بازی نمایندگان ایران و عربستان منوط به اجازه دولت‌ها

وعده پیشین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر پیروزی در بازی دیپلماتیک مقابل عربستان به حقیقت نپیوست. 

بازی نمایندگان ایران و عربستان منوط به اجازه دولت‌ها

به گزارش شما نیوز ، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تصمیم دارد فرمت فعلی دیدارهای رفت و برگشت را بر اساس قوانین این رقابت ها، برای نمایندگان عربستان سعودی، امارات و قطر حفظ کند. (منظور از حفظ فرمت فعلی، انجام بازی‌ها به صورت رفت‌وبرگشت است چراکه پیشنهادهایی درباره مجتمع برگزار کردن بازی‌ها یا انتقال تیم‌های غرب به شرق به کمیته اجرایی شده بود.)

در واقع در شرایطی که با توصیه کمیته مسابقات ای اف سی قرار بود تیم ها از بازی در زمین بی طرف منع شوند این اتفاق ممکن است رخ ندهد چراکه سفر تیم‌های ایرانی، عربستانی، قطری و اماراتی به کشورهای یکدیگر حالا منوط به موافقت دولت‌های این کشورها شده است. چیزی که قبلا هم وجود داشت. به عنوان مثال نمایندگان عربستان در موضوع سفر به ایران اعلام کرده بودند باتوجه به قوانین کشوری حق سفر به ایران را ندارند و بنابراین نمی‌توانند برای بازی در ایران خود را آماده کنند.

در جلسه امروز کمیته اجرایی این کنفدراسیون به ریاست چونگ مونگ جیو، نایب رئیس کنفدراسیون، موافقت شد که همه اعضا کنفدراسیون که در این زمینه مشکل دارند، باید با دولت های متبوع خود در این زمینه مذاکره کرده و اجازه نامه ویژه برای برگزاری دیدارها را دریافت کنند. با این وصف و در صورت مقاومت دولت ها در برابر سفر نمایندگان به کشورهای متخاصم این دیدار ها بازهم باید در زمین بی طرف برگزار شود!

ای اف سی همچنین با تصمیم کمیته مسابقات برای فرستادن نمایندگان عالی رتبه برای میانجی گری بین کشورهای متخاصم و پیدا کردن راه حلی برای برگزاری مسابقات که به طور معمول به طور رفت و برگشت برگزار می شود، موافقت کرد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، که در جلسه حضور داشت، نیز از برگزاری دیدارهای رفت و برگشت حمایت کرد و افزود که فوتبال و سیاست باید از هم جدا باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied