شمانیوز
شما نیوز

اسپانیا؛ لاروخا برای جبران ناکامی می آید

لحظاتی پیش و در قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی روسیه، مشخص شد که تیم ملی در راه صعود به مراحل بالاتر در جام جهانی، باید در مرحله گروهی به مصاف اسپانیا، پرتغال و مراکش برود.

اسپانیا؛ لاروخا برای جبران ناکامی می آید

به گزارش شما نیوز ، ماتادور‌ها، در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در گروهG این رقابت‌ها قرار گرفتند تا بالاتر از ایتالیا، آلبانی، رژیم غاصب صهیونیستی، مقدونیه و لیختن اشتاین، راهی جام جهانی 2018 شوند. اسپانیا با 33 گل زده و تنها 3 گل خورده، آمار خارق‌العاده‌ای را ثبت کرد و توانست با 9 برد و یک تساوی و بدون هیچ باختی، در صدر جدول قرار گیرد.

شاید اوج کار اسپانیا در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، مربوط به پیروزی 3-0 و با اقتدار کامل آن‌ها، در کشور اسپانیا و در مقابل ایتالیای خسته و ناتوان جیامپیرو ونتورا بود. در آن‌ بازی، ایسکو دو گل و آلوارو موراتا، یک گل به ثمر رساندند تا اسپانیا به صعود نزدیک‌تر شود و در نهایت، با برتری 3-0 برابر آلبانی، صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد. آن‌ها، پس از آلمان، مقتدارانه ترین صعود از قاره سبز را تجربه کردند. اسپانیا به دنبال این است تا در جام جهانی 2018، خاطرات خوش و قهرمانی خود در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را تکرار کند. آن‌ها، با رهبری یولین لوپتگی، یک سال کامل را بدون حتی یک شکست پشت سر گذاشتند و مقتدرانه به جام‌جهانی صعود کردند. اسپانیا، ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در اختیار دارد و یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی است. آن‌ها، می‌خواهند خاطرات تلخ جام جهانی 2014 برزیل را از ذهن‌ها پاک کنند.

ستاره تیم ملی اسپانیا: ایسکو آلارکون تیم ملی اسپانیا، در تمام خطوط ستاره‌های خوبی دارد. ستاره‌هایی مثل: راموس، ده‌‌خه‌آ، پیکه، اینیستا، ایسکو، آسنسیو، موراتا و .... اما ایسکو، مهم ترین بازیکن اسپانیاست. ستاره مالاگایی خط هافبک رئال مادرید، یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خودش را آغاز کرده. ایسکو، توانست از آسیب دیدگی گرت بیل در رئال مادرید استفاده کند و با بازی‌های خوب خود، جای ثابتی در ترکیب لاروخا و قو‌های‌سپید شهر مادرید برای خود دست و پا کند. تکنیک فوق‌العاده ایسکو و شوت‌های پر قدرت و ضربات ایستگاهی استثنایی وی، باعث شد تا وی یکی از اصلی ترین عوامل صعود اسپانیا، به جام جهانی باشد. ایسکو، امیدوار است تا با خاطره‌ای‌خوش، روسیه را در تابستان به سمت خانه خود ترک کند.

مربی: یولین لوپتگی پس از خداحافظی ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی وقت تیم ملی اسپانیا، در سال 2016، فدراسیون فوتبال اسپانیا، به یولین لوپتگی، مربی جوان اسپانیایی، فرصت داد تا بتواند تیم بدون اعتماد به نفس اسپانیا را بازسازی کند و اتفاقا موفق به این کار نیز شد.

افتخارات:

قهرمانی در جام جهانی سال 2010 در آفریقای جنوبی

بهترین گلزن: داوید ویا (۵۹)

بیشتری بازی: ایکر کاسیاس (۱۶۷)

نحوه صعود: تیم نخست در گروه خود در منطقه اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

گروه:B هم‌گروه‌ها: ایران-پرتغال-مراکش

محمد مهدی موسی‌پور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied