شمانیوز
شما نیوز

اقدام پهلوانانه رونالدو در ال کلاسیکو +عکس

روح پهلوانی و روحیه پهلوانانه داشتن قطعا اصل مهمتری در ورزش است تا زور بازو داشتن و قهرمان بودن که اگر این نبود نامداران در جهان گمنام می‌ماندند.

اقدام پهلوانانه رونالدو در ال کلاسیکو +عکس

به گزارش شمانیوز، اتفاقی که در ال کلاسیکوی آخر رخ داد نمونه‌ای بارز از آموزه‌های دینی و سنتی ما ایرانیان بود که نشان می‌دهد روحیه مردانگی و پهلوانی زبان و دین و آیین خاصی ندارد. یادآور شدن نقش معلم در همه دنیا نقشی ماندنی و جاودانه است. عمل خوب و پسندیده همه جای دنیا مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد. چه در قبیله‌های گمنام جنگل‌های آمازون و چه در اروپا که می‌گویند مهد تمدن است و چه در ایران. در آخرین دیدار بارسا و رئال در نیوکمپ وقتی کریستیانو رونالدو (در دقیقه ۱۴) دروازه رقب سنتی را باز کرد، حرکتی انجام داد که تا آن شب هرگز از او ندیده بودیم. او که همواره بعد از گل‌هایش به سبک خاصی شادی می‌کند هرگز به هوا نپرید و پشت به تماشاگران دستانش را به دو طرف باز نکرد! عجیب‌تر این بود که او در ال کلاسیکو‌های قبلی عادت داشت بعد از گلزنی پیراهنش را از تن بیرون آورده و شادی خاصی را به نمایش بگذارد، ولی این بار او فقط از جا برخاست و در واکنش به ابرزا شادی کریم بنزما خیلی عادی او را در آغوش گرفت و به میانه زمین برگشت.
اقدام پهلوانانه رونالدو در ال کلاسیکو +عکس
کریستیانو هرگز نگفت پس از گل دقیقا به چه چیزی فکر می‌کرد، ولی حدس زدنش آسان است! حتی او در حال قدم زدن به میانه زمین سرش را به زیر انداخت و شاید به نظر می‌رسید که چیزی مانند دعا را زیر لب زمزمه می‌کند، ولی مهمتر از همه سکوت معنی داری بود که داشت و همه را به فکر فرو برد! در همان فاصله زمانی تا پایان ال کلاسیکو شایعاتی هم برای این موضوع در فضای مجازی ساخته شدند که البته با توجه به حساسیت بازی چندان به سوژه رسانه‌ها تبدیل نشد تا اینکه خبرنگاری تیزهوش (از دیلی استار) در این باره از او سئوال بپرسد که چرا بعد از گل شادی نکرده است؟
کریستیانو رونالدو یا همان CR۷ که در صفحه اینستاگرامش ۱۲۵ میلیون نفر دنبال کننده (یک برابر و نیم بیشتر از جمعیت ایران) دارد پس از پایان مصاف با بارسلونا به خبرنگار دیلی استار در این باره توضیح داد و گفت: «چطور باید خوشحالی می‌کردم وقتی کسی که فوتبال را به من یاد داده حالا برای زندگی در بیمارستان مبارزه می‌کند؟!»
اقدام پهلوانانه رونالدو در ال کلاسیکو +عکس
رونالدو اشاره مستقیم به سرآلکس فرگوسن می‌کرد. همان که در سال ۲۰۰۳ کریس را از اسپورتینگ لیسبون به منچستر یونایتد برد و ظرف ۶ سال پدیده امروز دنیای توپ گرد را به جهان شناساند.
اقدام پهلوانانه رونالدو در ال کلاسیکو +عکس
فرگوسن وقتی دو روز پس از ال کلاسیکو به هوش آمد گفت: می‌خواهد در کی یف بازی شاگرد سابقش رونالدو را در فینال ببیند! قطعا آن‌هایی که عاشق فوتبال، تکنیک و هنرنمایی‌های چنین فوتبالیستی هستند پس از این مصاحبه متوجه شدند کریستیانو در همه سال‌هایی که با بزرگانی همچون فرگوسن، کی روش، مورینیو، آنچلوتی و زیدان کار کرده فقط به فکر یادگیری تکنیک‌های فوتبالی نبوده است. او در ال کلاسیکو از آزمون منش پهلوانی هم سربلند بیرون آمد تا با سکوتش فریاد بزند پس از کسب چندین توپ طلا هرگز فراموش نمی‌کند از کجا آمده و چه جایگاهی برای معلمش قائل است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied