شمانیوز
شما نیوز

شبی که ژرمن ها شبیه قهرمان ها نبودند

شکست آلمان در دیدار دوستانه مقابل اتریش در فاصله دو هفته تا آغاز رقابت های جام جهانی، هواداران این تیم را به شدت نگران کرد.

شبی که ژرمن ها شبیه قهرمان ها نبودند

به گزارش شما نیوز ، آلمان نیمه‌ی اول را به لطف بازی بد حریف، با برتری 1-0 به پایان رساند و در نیمه‌ی دوم به لطف بازی بد خود، شکست 2-0 را به حریف هدیه کرد. تیم ملی آلمان در آستانه‌ی جام جهانی، در بازی تدارکاتی‌ای که زیر باران سیل‌آسا انجام شد، اوج بد بازی کردن را به نمایش گذاشت. کرخت، بی‌‌انگیزه و پراشتباه.

با وجود میلیونها یورو دستمزدی که سرمربی تیم ملی آلمان از فدراسیون فوتبال این کشور می‌گیرد، بعد از نمایش کلاگن‌فورت شکی نیست که کمتر کسی حاضر است در حال حاضر به جای یواخیم لو باشد، که باید تا روز دوشنبه ترکیب اصلی خود برای حضور در جام جهانی را معرفی کند. اما بررسی عملکرد تک‌تک بازیکنان آلمان در بازی دیروز :

مانوئل نویر نشان داد که کاملاً آماده است. چه در نیمه‌ی اول، زمانی که اتریشی‌ها برای رسیدن به دروازه‌ی آلمان باید شنا می‌کردند و نویر واکنش چندانی نداشت، چه در نیمه‌ی دوم که اتریش خوب بازی می‌کرد و نویر واکنش‌هایی عالی داشت. شکی نیست که آلمان نویر را لازم دارد.

جاشوا کیمیچ او مثل باشگاهش در تیم ملی هم می‌تواند در سمت راست جایگزین خوبی برای فیلیپ لام باشد. او چه با همکاری در به ثمر رسیدن گل آلمان و چه با پاسهای هیجان‌انگیزش نشان داد قابلیت زیادی برای درخشش در بازی‌های آتی آلمان دارد.

نیکلاس سوله او با بایرن مونیخ فصل خوبی را پشت سر گذاشته ولی جام جهانی کم‌کاری در پیش خواهد داشت. همینطور که آمارهای بازی اتریش نشان داد سوله تنها در صورتی می‌تواند در روسیه، در بازی‌های واقعی جام جهانی به میدان برود که یکی از هم‌تیمی‌هایش به شدت مصدوم باشد.

آنتونیو رودیگر بازیکنی که در تیم ملی عالی بازی می‌کند و یواخیم لو هر از چند گاه از او در پست دفاع وسط استفاده کرده. ولی زمانی که دیگر مدافعین آلمان رو به بازی شناور آورده و به جلو حرکت می‌کنند، او یارای همراهی با آنها را نخواهد داشت.

یوناس هکتور روی هر دو گل اتریش، با بازی ایستای خود مقصر بود. با توجه به اینکه هکتور در تیم دسته‌دومی کلن بازی می‌کند، رقبای او می‌توانند به حضور در ترکیب اصلی جام جهانی امیدوار باشند.

سامی خدیرا نتایج ارزیابی‌های به عمل آمده در اردوی تمرینی تیم ملی آلمان، برای او خبرهای خوبی نبوده ولی زمین خیس و پرباران کلاگن‌فورت، برای خدیرا حکم پارک ژوراسیک را داشت : دایناسورها برمی‌گردند.

ایلکای گوندوغان قرار گرفتن او بین دو مدافع میانی قدبلند، شرایط غریبی بوجود آورده بود. البته او خو‌ش‌شانس بود که زمانی که اتریشی‌ها به حمله رو آوردند، از زمین خارج شده بود. به نظر می‌رسد در حال حاضر، محبوبیت او نزد اردوغان، بیشتر ازمحبوبیتش در آلمان باشد.

جولین برانت همه می‌دانند او سرعت فوق‌العاده‌ای دارد هر چند در اتریش از سرعت او چیزی دیده نشد. متاسفانه بهترین پیشنهاد ما برای او این است که از هم اکنون، برای گذراندن تعطیلات تابستانه اقدام کند.

مسوت اوزیل با استفاده از اشتباه دروازه‌بان دوم اتریش و کار درخشان جاشوا کیمیچ، خیلی زود آلمان را پیش انداخت. ولی به غیر از این، بازی درخشانی از او ندیدیم. شکی نیست که اوزیل قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، هر چند در کلاگن‌فورت قابلیت‌های او چندان به چشم نیامد. ولی می‌توان در مورد او از این بازی چشم‌پوشی کرد.

لروی سانه بعد از شاگردی گواردیولا درمنچستر، با اینکه فصلی معمولی را پشت سر گذاشته، به اعتقاد ما انتخاب مناسبی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی آلمان است. هوش بالای او در بازیهای رسمی و در مقابل رقبایی در کلاس جهانی می‌تواند کارساز باشد.

نیلز پیترسن او غالباً به عنوان جایگزین ساندرو واگنر به میدان رفته و در جام جهانی هم عدم حضورش در میدان کسی را ناراحت نخواهد کرد. در کلاگن‌فورت تازمانی که در دقیقه‌ی 76، گوینده‌ی ورزشگاه تعویض او و خروجش از میدان را اعلام کرد، اسمش را کمتر شنیده بودیم.

سباستین رودی یکی از بازیکنان بد نیمه‌ی دوم که با عدم خلاقیت در فاز دفاعی، عملکرد ضعیفی داشت. در مقایسه با او حتی خدیرا بازی موفق‌تری داشت. او هم باید به تعطیلات تابستانه برود، ولی البته در روسیه.

لئون گورتزکا او قاعدتاً فصل آینده در بایرن مونیخ خواهد درخشید و تابستان امسال باید در روسیه باشد تا بتواند با هم‌تیمی‌های آینده‌ی خود بیشتر اخت شود. البته اگر او مثل این بازی دوستانه بازی کند، چندان خطرناک نخواهد بود.

تیمو ورنر از مهره‌های محبوب سرمربی تیم ملی که باعث شد در نیمه‌ی دوم، اتریشی‌ها تنها تیم حمله‌کننده نباشند.

مارکو رویس کسی که در آستانه‌ی تورنمنت‌های مهم، همیشه در آخرین بازی‌های دوستانه مصدوم می‌شود. او حالا امیدوار است بتواند خود را به روسیه برساند و جام جهانی را از بیمارستان تماشا نکند.

جولین دراکسلر به نظر نمی‌رسد تمرین در پاریس سن‌ژرمن توانسته باشد طلسم به میدان رفتن او در آخرین دقایق بازی را بشکند. هر چند بعید است در جام جهانی، در رقابت با هم‌تیمی‌های پاریسی دیگر خود حرف چندانی برای گفتن داشته باشد.

ماریو گومز به احتمال زیاد در روسیه به میدان خواهد رفت. گفته می‌شود رقیب او در این بازی دوستانه به میدان فرستاده می‌شود ولی نام او حتی در بین لیست اولیه‌ی بازیکنان آلمان هم نبود. در این بازی حتی سوپرماریا هم کاری از پیش نبرد.

منبع: برلینگر سایتونگ

ترجمه: آرش جلال منش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied