شمانیوز
شما نیوز

دو بازی ۴ کاپیتان / روسیه جایی برای بستن بازوبند

 در دو بازی تیم ملی در جام‌جهانی، ۴ بازیکن افتخار بستن بازوبند تیم ملی را به دست آوردند و با این اتفاق چندین رکورد جابه‌جا شد.

دو بازی ۴ کاپیتان / روسیه جایی برای بستن بازوبند

به گزارش شما نیوز ، با نمایش درخشان ملی‌پوشان فوتبال ایران در بازی با اسپانیا بیش از هر چیز به شاهکار دفاعی تیم ملی پرداخته شد و به یکی از اتفاقات جالب این بازی کمتر توجه شد.

در این دیدار در غیاب دژاگه و شجاعی، احسان حاح صفی به عنوان کاپیتان وارد زمین شد ولی این بازیکن به دلیل مصدومیت نتوانست بازی را به اتمام برساند و بازوبند به کریم انصاری‌فر رسید. این بازیکن در اواخر بازی با علیرضا جهانبخش تعویض شد و این بار نوبت این لژیونر خوش نام فوتبال ایران بود تا کاپیتانی تیم ملی در جام‌جهانی را تجربه کند. این تنها دیدار این دوره از جام جهانی است که ۳ بازیکن مختلف در یک تیم کاپیتانی را تجربه می‌کنند.

پیش از آغاز بازیها ، با توجه به وضعیت بازیکنان و ترکیب متغیر تیم ملی، پیش بینی می‌شد که کاپیتان تیم ملی در طول بازیها تغییر کند. از اولین حضور ایران در جام جهانی تا جام جهانی ۲۰۱۴، ۶ بازیکن کاپیتانی تیم ملی را تجربه کردند. در بازی نخست ایران در این دوره مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی بود و با احتساب ۳ کاپیتان در بازی با اسپانیا این تعداد به ده نفر رسید. تیم ملی در شرایطی تا بازی دوم ۴ کاپیتان داشته که در ادوار گذشته در یک دوره هیچ وقت بیش از ۲ بازیکن، کاپیتان تیم ملی نبوده است.

علیرضا جهانبخش که ۲ ماه دیگر ۲۵ ساله می‌شود عنوان جوانترین کاپیتان تاریخ تیم ملی در جام جهانی را به نام خود کرد او اگر ۵ ماه جوانتر بود می‌توانست رکورد جوانترین کاپیتان تاریخ تیم ملی که متعلق به مهرداد میناوند است به نام خود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied