شمانیوز
شما نیوز

آنچه در جدال ایران و پرتغال در انتظار دنیای فوتبال است/ کی‌روش، مرد شماره ۲۰

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران در بازی روز دوشنبه مقابل پرتغال در جریان دور سوم جدال‌های گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۱۸ به بیستمین مردی تبدیل خواهد شد که روی نیمکت مربیگری یک تیم خارجی به مصاف تیم ملی کشورش می‌رود. به این بهانه نگاهی به آمار ۱۹ رویارویی قبلی خالی از لطف نیست.

آنچه در جدال ایران و پرتغال در انتظار دنیای فوتبال است/ کی‌روش، مرد شماره ۲۰

آمار جالب

به گزارش شما نیوز ، از وقتی «نگی» سرمربی مجارستانی در جام‌جهانی ۱۹۳۸ روی نیمکت سوئد نشست و اولین رویارویی یک مربی با تیم ملی وطنش در تاریخ جام‌جهانی را رقم زد، ۸۰ سال می‌گذرد. آن بازی با شکست ۵ بریک تیم او مقابل هموطنان مجارستانی‌اش همراه شد و تا قبل از بازی دوشنبه آتی هم آخرین رویارویی، نبرد کلینزمن در هیبت سرمربی تیم ملی آمریکا با وطنش آلمان بود که تیم «کلینزی» این بازی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۴ را یک بر صفر به هموطنانش واگذار کرد.

رکورددار

در تاریخ جام‌جهانی هیچ یک از مربیان به اندازه اسون گوران اریکسون سوئدی با هموطنانش مبارز نکرده است. او با ۲ بار مقابله با تیم ملی کشورش، سوئد در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ آن هم در هیبت سرمربی تیم ملی انگلیس،رکورددار رویارویی یک مربی با هموطنانش در تاریخ جام‌جهانی نام دارد.

کی‌روش، ششمین پیروز؟

از مجموع ۲۰ جدال بین مربیان با تیم‌های وطنشان در تاریخ جام‌جهانی تنها ۵ مربی موفق به شکست دادن کشور خودشان شدند. آخرین نفر، برونو متسو، سرمربی فرانسوی فقید سنگال بود که با رهنمون کردن تیمش به سمت برتری یک بر صفر مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان در بازی افتتاحیه جام ۲۰۰۲ یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال را رقم زد.

بازنده‌ترین

سنگین‌ترین شکست یک مربی مقابل هموطنانش در تاریخ جام‌جهانی، متعلق به زیکو، اسطوره فوتبال برزیل است که در جام‌جهانی ۲۰۰۶ روی نیمکت ژاپن شکست ۴ بریک در مرحله گروهی مقابل هموطنانش را پذیرفت. در مجموع ۱۹ رویارویی قبلی مربیان با تیم وطنشان در تاریخ جام‌جهانی، تنها ۵ پیروزی از آن سرمربیان ترک وطن کرده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied