شمانیوز
شما نیوز

نقطه پایان در ۲۳ سالگی؛ سقف کوتاه سردار

آزمون در سن ۲۳ سالگی بیشتر از ۲۳ سالگی دایی گل زده اما شاید تفاوت او و دایی، بلندی سقف آرزوهای‌شان باشد.

نقطه پایان در ۲۳ سالگی؛ سقف کوتاه سردار

به گزارش شما نیوز ، خصوصیات خاصی دارد. مهمترینش این است که کاربر، از زندگی واقعی فاصله می‌گیرد. واقعیت‌ها را نمی‌بیند و زندگی‌اش در هشتگ‌ها و کامنت‌های اینستاگرام خلاصه می‌شود. همین موضوع ساده، بهترین مهاجم سال‌های اخیر فوتبال ایران را در سن ۲۳ سالگی در آستانه پایان دوران ملی قرار داده است.

قبل از جام جهانی، در شبکه‌های اجتماعی جو زیادی علیه بیرانوند و چشمی وجود داشت. استقلالی‌ها بیرانوند را مسخره می‌کردند و پرسپولیسی‌های اینستاگرام، منتظر اشتباه چشمی بودند. حتی روزنامه اینترنتی متعلق به مدیرعامل سابق استقلال، هر روز در تیتر یک بیرانوند را پاشنه آشیل تیم ملی می‌دانست و منتظر اشتباه او بود. یک بازی خوب از چشمی و نمایش موفق بیرانوند، خیلی سریع ورق را برگرداند. پرسپولیسی‌ها در صفحه چشمی از او عذرخواهی کردند و استقلالی‌ها، عکس بیرانوند را به اشتراک گذاشتند! تغییر رویه سریع و بر اساس جو، خصوصیت شبکه‌های اجتماعی است. خصوصیتی که حالا آنقدر روی آزمون تاثیر گذاشته که او به عنوان مهاجم اول تیم ملی و در آستانه جام ملت‌ها از تیم ملی خداحافظی کند. بر خلاف بیرانوند، چشمی و رضاییان که با وجود نقاط ضعف‌شان، کمتر درگیر دنیای مجازی شدند به جای کامنت‌های اینستاگرام، چشم‌های مربی را می‌خوانند.

آزمون، اعلام کرده بخاطر توهین‌هایی که به مادرش شده از فوتبال خداحافظی می‌کند. توهین به آزمون، در ورزشگاه فوتبال انجام نشده و در خیابان‌های تهران هم به آزمون او نمی‌شود. در برنامه‌های تلویزیونی، به شدت از او حمایت می‌کنند و سرمربی تیم ملی بارها پشت او درآمده و از نقشی که مهاجم تیمش در جام جهانی بازی کرده راضی است. آزمون در هیچکدام از سه بازی ایران در جام جهانی تعویض نشد و قوچان‌نژاد جانشین او، یک لحظه هم به میدان نرفت. حالا می‌توان این جو را، با فضایی که سال ۲۰۰۶ علیه دایی وجود داشت مقایسه کرد. کارشناسان برنامه یک جهان یک جام، به شدت به او می‌تاختند و برانکو در بازی دوم با پرتغال، زیر این فشار مجبور شد او را روی نیمکت بنشاند. دایی اما سال‌های قبل و در همان جام جهانی، زیر فشارهای مختلف بازی کرد و هیچوقت، زیر شدیدترین موج‌ها عقب نرفت. کاری که مهاجم فعلی تیم ملی، بخاطر کامنت‌های اینستاگرامی انجام داده است.

آزمون ۱۹ ساله قبل از اینکه گل ملی در کارنامه‌اش داشته باشد، در ورزشگاه آزادی تشویق می‌شد. بابت هر گل، سهم بیشتری از محبوبیت بین مردم می‌گرفت و در روسیه هم امید طرفداران تیم ملی بود. حالا آزمون، برای اولین بار صدای انتقاد را شنیده و چون در اینستاگرام، معمولا تعریف‌ها و تمجیدها به یک اندازه اغراق آمیز هستند، تاب نیاورده و تصمیم به خداحافظی گرفته است.

تیم ملی بدون آزمون، به بحران نمی‌خورد. طارمی و انصاری‌‏فرد، همین حالا آماده پر کردن جای او هستند و کاوه رضایی هم می‌تواند از پشت خط، به لیست کی‌روش اضافه شود. با این حال از دست رفتن یک ستاره ۲۳ ساله بخاطر کامنت‌های اینستاگرام، تلخی حسرت و تاسف را همزمان به همراه دارد. حسرت از دست دادن بازیکنی که می‌توانست رکورد دایی را بزند و تاسف، از سقف دنیای او که از قد خودش هم کوتاه‌تر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی