شمانیوز
شما نیوز

حضور آبراموویچ در چلسی ۱۵ ساله شد؛ نگاهی آماری به عملکرد مولتی میلیاردر روس در استمفوردبریج

۱ جولای ۲۰۰۳، روزی بود که آبراموویچ رسما مالکیت چلسی را به دست گرفت.

حضور آبراموویچ در چلسی ۱۵ ساله شد؛ نگاهی آماری به عملکرد مولتی میلیاردر روس در استمفوردبریج

به گزارش شما نیوز ، دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در فصل ۰۳-۲۰۰۲ را به خاطر آورید. منچستریونایتد که در برنابئو تن به شکست ۳-۱ مقابل رئال مادرید داده بود، به قصد جبران پای به اولدترافورد گذاشت. اما ستاره آن بازی نه بازیکنان منچستریونایتد، بلکه رونالدوی برزیلی بود که با زدن هر ۳ گل تیمش در جریان شکست ۴-۳ رئال را در مسابقات نگه داشت و سند حذف یونایتد را یک تنه امضا کرد.

این مسابقه یکی از به یادماندنی ترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان است. دیداری که بسیاری از مردم را به فوتبال علاقه مند کرد. اما یکی از نفراتی که با دیدن این بازی عاشق فوتبال شد، فردی بود که چندی بعد موجب رقم خوردن تحولی عظیم در دنیای فوتبال گردید.

رومن آبراموویچ، سرمایه دار روس که عمده ثروت خود را از طریق تجارت نفت و گاز در روسیه به دست آورده، با دیدن این مسابقه به سرمایه گذاری در فوتبال علاقه مند شد و چندی بعد، باشگاه چلسی را از کن بیتس، مالک قبلی آن خریداری کرد.

ورود آبراموویچ به دنیای فوتبال، فصلی تازه را در تاریخ فوتبال جهان ورق زد؛ فصلی که سرمایه داران کشورهای غیراروپایی با تزریق پول های خود که از راه های دیگر به دست آمده، باشگاه های نسبتا متوسط را به دست گرفته و به سرعت آن ها را به یکی از قدرت های فوتبال اروپا بدل کردند.

یکشنبه ۱ جولای ۲۰۱۸، حضور رومن آبراموویج در چلسی ۱۵ ساله شد. به این بهانه نگاهی می‌اندازیم به عملکرد چلسی در یک دهه و نیم اخیر:

-چلسی در زمان مالکیت آبراموویچ ۸۵۵ بازی برگزار کرده که ۵۳۱ برد، ۱۸۷ تساوی و ۱۴۷ شکست در کارنامه این تیم ثبت شده است.

-آبی های لندن در این ۱۵ سال موفق به فتح ۱۵ جام شدند؛ ۵ جام لیگ برتر، ۵ اف‌ای کاپ، سه جام اتحادیه، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک لیگ اروپا

-فرانک لمپارد با انجام ۴۸۹ بازی و زدن ۱۸۱ گل در این دوران، بیشترین بازی و بیشترین گل برای چلسیِ ابراموویچ را به نام خود ثبت کرده است.

-در ۱۵ سال گذشته ۱۰ سرمربی مختلف روی نیمکت چلسی نشسته اند؛ کلودیو رانیری، ژوزه مورینیو، آورام گرنت، لوئیس فلیپه اسکولاری، گاس هیدینک، کارلو آنچلوتی، آندره ویاش بواش، روبرتو دی متئو، رافائل بنیتز و آنتونیو کونته. البته گاس هیدینک و مورینیو در دو مقطع مختلف روی نیمکت آبی ها نشستند و احتمالا تا روزهای آینده، می‌توان نام مائوریتسیو ساری را نیز به این سیاهه اضافه کرد.

ژوزه مورینیو با ۳۲۱ بازی، با سابقه ترین سرمربی این دوران چلسی محسوب می‌شود و با نفر بعدی این لیست، کارلو آنچلوتی با ۱۰۹ بازی فاصله زیادی دارد.

در کمال تعجب، موفق ترین سرمربی چلسی در این سال ها آورام گرنت بوده که در ۶۷ درصد بازی ها، چلسی را به پیروزی رسانده است. درصد بردهای گرنت با درصد مورینیو در مقطع اول حضورش برابری می‌کند.

-رومن آبراموویچ در طول این ۱۵ سال بیش از ۱.۷ میلیارد یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده که در این بین، آلوارو مورتا با ۶۶ میلیون یورو، گران ترین ترانسفر مولتی میلیاردر روس به شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied