شمانیوز
شما نیوز

بازگشت‌های خاطره انگیز

 شب گذشته مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی با حذف ژاپنی‌ها تنها نماینده‌ی قاره آسیا پیگیری شد که حذف این تیم با بازگشت بی نظیر تیم ملی بلژیک به وقوع پیوست.

بازگشت‌های خاطره انگیز

به گزارش شما نیوز ، کمتر کسی فکر می‌کرد بلژیک مقابل ژاپن شب سختی داشته باشد اما وقتی ژاپنی‌ها با ۲ گل پیش افتادند، همه شگفت زده و متحیر از نمایش آن‌ها بودند. بلژیکی‌ها اما در نهایت به بازی برگشتند و باخت ۲ بر صفر را در ثانیه‌های پایانی با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کردند تا بتوانند به مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کنند. به بهانه‌ی بازگشت رویایی شب گذشته‌ی بلژیکی‌ها، ۶ بازگشت به یادماندنی تاریخ جام جهانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

باور نکردنی‌ترین

به جرات می‌توان گفت باورنکردنی‌ترین بازگشت تاریخ جام‌های جهانی در مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴ سوییس اتفاق افتاد. در یکی از بازی‌های آن مرحله سوییس میزبان جام مقابل اتریش قرار گرفت. سوییسی‌ها تا قبل از دقیقه ۲۰ بازی با ۳ گل از اتریش پیش افتادند اما اتریشی‌ها در مدت ۳ دقیقه بازی را به تساوی کشاندند. بازی جذاب ۲ تیم بعد از تساوی ۳ بر ۳ ادامه داشت و نیمه اول در نهایت با پیروزی ۵ بر ۴ اتریش به پایان رسید. در نیمه‌ی دوم هم اتریشی‌ها تیم برتر زمین بودند و با زدن ۲ گل و خوردن یک گل در نهایت با یک بازگشت رویایی باخت ۳ بر صفر را با پیروزی ۷ بر ۵ مقابل میزبان جام به پایان رساندند و راهی نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۵۴ شدند و در نهایت به مقام سوم این رقابت‌ها رسیدند. جام جهانی ۱۹۵۴ یک بازگشت به یادماندنی دیگر هم داشت که در بازی فینال به وقوع پیوست. در آن بازی دو تیم مجارستان و آلمان غربی در حالی مقابل هم قرار گرفتند که مجارها موفق شدند تا قبل از دقیقه ۱۰ با ۲ گل از آلمانی‌ها پیش بیفتند، آلمانی‌ها هم تسلیم مجارها نشدند و در نهایت با ۳ گلی که در دقایق ۱۰، ۱۸ و ۸۴ زدند، با بازگشتی فراموش نشدنی قهرمانی جام جهانی را بدست آوردند.

درخشش اوزه‌بیو

تیم ملی فوتبال کره شمالی شگفتی‌ساز مرحله‌ی گروهی جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان بود. آن‌ها موفق شده بودند در مرحله‌ی گروهی رقابت‌ها با پیروزی مقابل ایتالیا این تیم را از جام جهانی حذف کنند و در مرحله یک چهارم نهایی هم باید به مصاف پرتغال می‌رفتند. کره‌ای‌ها بازی با پرتغال را هم که در ورزشگاه گودیسون پارک بند لیورپول برگزار می‌شد، طوفانی آغاز کردند و تا دقیقه‌ی ۲۵ بازی با ۳ گل از حریف خود پیش افتادند. پرتغالی‌ها اما تسلیم نشدند و در روزی که اوزه‌بیو ستاره‌ی تیمشان بود با یک بازگشت بی نظیر و ۴ گلی که اوزه‌بیو زد حریف آسیایی خودشان را با نتیجه‌ی ۵ بر ۳ شکست دادند و به مرحله‌ی نیمه نهایی جام جهانی رسیدند. پرتغالی‌ها در نهایت در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان موفق شدند به مقام سوم رقابت‌ها برسند.

بازگشت انتقام جویانه

آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها همیشه با هم در فوتبال مشکل داشته‌اند. یکی جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ جام‌های جهانی به سال ۱۹۷۰ و بازی ۲ تیم آلمان غربی و انگلستان درمرحله‌ی یک چهارم نهایی جام جهانی در مکزیک بر می‌گردد. انگلیسی‌ها در دوره‌ی گذشته‌ی جام جهانی موفق شده بودند از سد آلمان غربی در فینال بگذرند و در بازی یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک هم با پیروزی ۲ بر صفر، نیمه‌ی اول را به پایان رسانده بودند. آلمانی‌ها اما که یکبار در سال ۱۹۵۴ باخت ۲ بر صفر را مقابل مجارستان به پیروزی ۳ بر ۲ تبدیل کرده بودند، در آن بازی هم موفق بودند و در نیمه‌ی دوم ۲ گل به انگلیسی‌ها زدند تا بازی به وقت اضافه بکشد. در وقت اضافه هم با گل دقیقه‌ی ۱۰۹ گرد مولر موفق شدند یک بازگشت خاطره انگیز داشته باشند و با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ انگلستان را از دور رقابت‌ها حذف کنند. آلمانی‌ها بعد از حذف قهرمان دوره‌ی گذشته‌ی جام جهانی، در نهایت به مقام سوم جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک رسیدند.

قهرمانی دوباره

آلمان غربی بعد از بازگشت در فینال جام جهانی ۱۹۵۴ مقابل مجارستان، در فینال جام جهانی ۱۹۷۴ هم با بازگشت قهرمان شد. آن‌ها در حالی که میزبان هلندی‌ها در بازی فینال بودند، با گل دقیقه‌ی ۲ یوهان نیسکنز از روی نقطه‌ی پنالتی از حریف قدرتمند خود عقب افتادند. آلمانی‌ها اما باز هم موفق بودند که بازی باخته را به برد تبدیل کنند و با گل‌ پل برایتنر از روی نقطه‌ی پنالتی در دقیقه‌ی ۲۵، بازی را به تساوی کشاندند و در دقیقه‌ی ۴۳، با گلی که گرد مولر زد، موفق شدند با نتیجه‌ی ۲ بر یک از سد هلندی‌ها بگذرند و در خانه قهرمان جهان شوند.

بازگشت با پنالتی

یکی از جالب‌ترین بازگشت‌های تاریخ جام جهانی به جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بر می‌گردد. در مرحله‌ی یک چهارم نهایی این رقابت‌ها در حالی انگلستان و کامرون به مصاف هم رفتند که انگلیسی‌ها بعد از اینکه یک بر صفر از حریف آفریقایی خود در دقیقه ۲۵ بازی پیش افتادند، ۲ گل از کامرونی‌ها در کمتر از ۵ دقیقه در نیمه دوم، انگلیسی‌ها را در آستانه‌ی حذف شدن از جام جهانی قرار دارد. در آن بازی گری لینکه‌کر بود که توانست با ۲ پنالتی، از حذف شدن انگلیسی‌ها جلوگیری کند. او ابتدا در دقیقه ۸۳ و از روی نقطه‌ی پنالتی بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم برای صعود به نیمه نهایی کارشان به وقت اضافه بکشد. در وقت اضافه هم لینکه‌کر موفق شد در دقیقه ۱۰۵ و باز هم از روی نقطه پنالتی برای انگلستانی‌ها گلزنی کند تا آن‌ها بتوانند با برتری ۳ بر ۲ به نیمه نهایی جام جهانی برسند. انگلستان در نهایت در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا به مقام چهارم رقابت‌ها رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied