شمانیوز
شما نیوز

گاف بزرگ تیم ملی در مسابقات آسیایی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):دبیر فدراسیون شطرنج ایران در خصوص اتفاق عجیبی که در بازی‌های داخل سالن آسیا باعث حذف تیم ملی شطرنج برق آسای ایران شد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از مشرق، تیم ملی شطرنج برق آسای ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا که در کره جنوبی برگزار شد، در دور پنجم مرحله مقدماتی پس از برد مقابل ازبکستان به شکلی عجیب و به دلیل یک خطای فنی از مسابقات کنار گذاشته شد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص باخت عجیب تیم ملی شطرنج مقابل ازبکستان، اظهار داشت: زمان برگزاری مسابقات برق آسیا 3 دقیقه و 2 ثانیه است. یعنی هر ورزشکار تنها 3 دقیقه و 2 ثاینه برای کل بازی زمان دارد. البته به ازای هر حرکت 2 ثانیه پاداش دریافت می‌کند که در مجموع ممکن است یک دیدار 10 دقیقه طول بکشد.

وی ادامه داد: در بازی‌های داخل سالن آسیا مسابقات برق آسا به صورت تیمی بود. هر تیم 4 نفره متشکل از 2 زن و 2 مرد بود که مجموع نتیجه 4 بازی برنده را مشخص می‌‌کرد.

دبیر فدراسیون شطرنج اظهار داشت: در دور آخر مقدماتی ایران با ازبکستان روبرو شد و ورزشکاران کشورمان مطابق نظر لاندا سرمربی تیم ملی، پشت میزهای رقابت قرار می‌گیرند. پس از اتمام دیدار، تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر یک بازی را به سود خود به اتمام می‌رساند.

وی تاکید کرد: ایران با برد در این دیدار راهی مرحله نیمه نهایی می‌شود اما تیم ازبکستان اعتراضی نسبت به ترکیب تیم ملی کشورمان انجام می‌دهد. آنها می‌گویند که ترکیب تیم ملی ایران مطابق آنچه که روی کاغذ و در سایت رسمی مسابقات قرار دارد، نیست. دبیر فدراسیون شطرنج اظهار داشت: مقررات فدراسیون جهانی در این شرایط اینگونه قضاوت می‌کند که به ازای هر اشتباه در ارنج تیم، یک باخت برای تیم خاطی درج خواهد شد. به همین دلیل تیم ملی ایران 4 بر صفر بازی را بازنده می‌شود چرا که 3 شطرنج باز ایران به اشتباه در جاهای خود نشسته بودند و تنها شخصی که درست در سر جای خود قرار داشت احسان قائم مقامی‌ بود که بازی را به حریفش واگذار کرد.

کریمی گفت: بلافاصله به هیات اجرایی مسابقات اعتراض کردیم که بازی تمام شده است. ما خودمان می‌دانستیم که حق با ازبک‌ها است اما باید اعتراض می‌کردیم که نهایتا هیات ژوری جلسه گذاشت و نظرات همه داوران و مربیان دو طرف را شنید و حق را به ازبکستان داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسولیت این اتفاق بر عهده سرمربی تیم ملی است، او اشتباه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied