شمانیوز
شما نیوز

علی دایی سرمربی استقلال می شود؟!

دوره همکاری علی دایی با سایپا در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ برتر با یک حکم خبرساز اخراج پایان یافت.

علی دایی سرمربی استقلال می شود؟!
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه: در جلسه ای که روز گذشته در کارخانه سایپا بین مدیران ارشد و مدیران باشگاه سایپا برگزار شد، در پی مصاحبه سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در اعتراض به شرایط مالی باشگاه، سایپا تصمیم گرفت دایی را کنار بگذارد؛ مربی ای که دومین فصل حضورش در جمع نارنجی پوشان را پشت سر می گذاشت.
علی دایی سرمربی استقلال می شود؟!
دایی قبل تر و در اتمام دوره بازیگری به مدت کوتاهی در نقش بازیکن و مربی هدایت سایپا را برعهده داشت و با این تیم قهرمان لیگ شد. او در سال بعدتر نتایج خوبی با سایپا به دست نیاورد و در نهایت به دلیل سرمربیگری در تیم ملی از سایپا کنار رفت و به عنوان عضو هیئت مدیره به کارش در باشگاه ادامه داد. او که بعد از هدایت تیم ملی و اخراج از سمت سرمربیگری بعد از شکست مقابل عربستان مدتی در سکوت بود، با پرسپولیس به بازار کار ایران بازگشت و پس از مشکلات شدیدی که با حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس داشت، به راه آهن رفت. اما سپس محمد رویانیان او را دوباره به پرسپولیس بازگرداند تا اینبار بعد از کسب نائب قهرمانی لیگ و شروع نه چندان مناسب در دومین فصل حضور، مدیران وقت باشگاه او را از تیم اخراج کنند. دایی پس از پرسپولیس به صبا و سپس نفت تهران پیوست و با قهرمانی جام حذفی دوباره سایپایی شد تا سومین دوره حضورش را در این تیم تجربه کند.
علی دایی سرمربی استقلال می شود؟!
او در فصل گذشته با اتکا به ستاره هایی نظیر ترابی و قلی زاده موفق به کسب سهمیه آسیایی شد ولی با جدایی این دوستاره سایپا کمی پایین تر از انتظارات نشان داد. با این حال شرایط این تیم چندان هم بد نبود و آنها در آخرین بازی با علی دایی مقابل ذوب آهن به پیروزی2 بر صفر دست یافتند تا جایگاه مناسبی در جدول داشته باشند؛ ضمن اینکه در حال حاضر سایپا جمعی از بهترین جوانان ایران را در مجموعه خود جا داده است. اما در شرایطی که تنها سه هفته به پایان لیگ باقی مانده، این تصمیم شوکه کننده بود؛ به خصوص اینکه دایی قبلا صحبت های تندتر از این هم انجام داده بود و حتی گفته شده بود، ناراحتی شدید کارکنان سایپا را با حرف هایش ایجاد کرده است. این همان چیزی است که باشگاه سایپا در توضیح اخراج علی دایی در بیانیه خود آن را مطرح کرده و مراجعه مکرر کارگران را عامل اصلی اخراج دایی قلمداد کرده اند. آنها در جلساتی که در یکی دو روز گذشته برگزار کردند، به این جمع بندی رسیدند و خبر را از طریق روابط عمومی باشگاه منتشر کردند. دایی که در روزهای گذشته مذاکرات جدی با تراکتورسازی داشته، البته از این موضوع چندان هم ناراحت نخواهد بود؛ چرا که قصد او در نهایت جدایی از جمع نارنجی پوشان بود و به قول خودش منتظر بود تا فصل تمام شود و از سایپا فرار کند. حالا که مدیران سایپا تاب صحبت های او را نیاورده اند و دست به اخراج او زدند، دایی با همان سماجت همیشگی و با مصاحبه های مکرر از تصمیم گیران انتقام سختی خواهد گرفت. این کاری است که دایی قبلا دو یا سه مرتبه انجام داده و در آن تبحر ویژه ای دارد !
علی دایی سرمربی استقلال می شود؟!
اینکه علی دایی در فصل آینده به تراکتورسازی برود یا مقصد دیگری را برای سرمربیگری انتخاب کند، از همین حالا تبدیل به یکی از داغ ترین سوال های لیگ برتر شده است. اما پاسخ به آن تا پایان لیگ میسر نخواهد بود؛ چرا که تراکتورسازی در کورس سهمیه لیگ است و با سومین سرمربی خود روزگار می گذارند. همچنین این باشگاه با دایی هنوز به توافق نهایی نرسیده است. این را هم در نظر داشته باشید که دایی هرگز در خارج از تهران مربیگری نکرده و به دلیل فعالیت های تجاری ترجیح می دهد در پایتخت و در حوالی خانه و در دفتر کارش مشغول باشد. جالب اینکه سایپا از ابراهیم صادقی به عنوان جانشین علی دایی یاد کرده که به این موضوع در مطلب جداگانه خواهیم پرداخت.
علی دایی اعلام کرد که فعلا قصد گفتگو در این مورد را ندارد ولی قطعا وقتی دایی به حرف بیاید، همه باید قلم ها را تیز کنند و در سریعترین زمان ممکن، خبرها را به خبرگزاری خود برسانند !
در این میان شایعه شده علی دایی به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب می شود.
شمانیوز صحت و یا عدم صحت این موضوع را تایید نمی کند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied