شمانیوز
شما نیوز

علی آبادی:موفقیت های المپیک نتیجه ۷ سال مدیریت و برنامه ریزی من است!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیروزدر نشست خبری بعد از بازی های المپیک یک بار دیگر موفقیت های لندن را نتیجه ۷ سال مدیریت و برنامه ریزی خودش دانست.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):12مدال و رسیدن به رده هفدهمین جدول بازی های المپیک لندن، به حدی راضی کننده بوده است که مسئولان کمیته ملی المپیک به فاصله کمتر از دو هفته از پایان این بازی ها، نشست خبری برگزار کنند و از موفقیت هایشان بگویند.

محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک و بهرام افشارزاده، دبیرش، صبح دیروز میزبان خبرنگاران و عکاسان بودند. همانطور که در لندن علی آبادی این موفقیت ها را به هفت سال مدیریتش در ورزش ربط داده بود، دیروز هم صحبت هایش را از هفت سال قبل شروع کرد: «هفت سال قبل ما در رده سی تا چهل المپیک بودیم. منابع مالی مان یک دهم تا یک دوازدهم منابع مالی الان بود. زنان جایگاهی در ورزش نداشتند و ... زمانی که من گفتم ما می توانیم در رده چهارم بازی های آسیایی قرار بگیریم، خیلی از ورزش نویس ها در روزنامه ها موضع گرفتند که این کار شدنی نیست. آن موقع پیش بینی ما این بود که جایگاه ایران در المپیک بیستم می شود. ما اولین قدم را از بازی های دوحه شروع کردیم. آنجا ششم شدیم و برنامه ریزی مان را برای بازی هایغ گوانگژو آغاز کردیم. ورزش ما این ظرفیت را دارد که در رده سوم بازی های آسیا هم قرار بگیرد.»

علی آبادی مدعی شد که دلیل اصلی موفقیت در بازی های تشکیل کمیته رشته های مدال آور بوده است: «ما کمیته فدراسیون های مدال آور را که دوومیدانی، قایقرانی، شنا، تیراندازی، بوکس و ... را تشکیل دادیم که با توجه به این کار در بازی های آسیایی چهارم شدیم.» اما توضیح نداد که چرا در المپیک رشته هایی نظیر شنا و قایقرانی در مقایسه با المپیک قبلی نتایج ضعیف تری داشت.

علی آبادی در مقایسه دوره مدیریت خودش با قبلی ها مثال های دیگر هم زد: «قبلا چهل پنجاه جلسه برگزار می شد اما بیش از ۱۵۰ جلسه برگزار کردیم.»

رئیس کمیته ملی المپیک معتقد است که نگهداری نتایج سخت تر از به دست آوردن آن است. او برای حفظ جایگاه فعلی ایران در بازی های آسیایی و المپیک، انتظار مدال بیشتری را دارد: «اگر چهارمی بازی های اینچنین را می خواهیم باید ۳۰ مدال طلا بگیریم، برای سومی هم ۴۰ تا ۴۵ مدال لازم است. این برای ورزش ایران سنگین است، اما نشدنی نیست.»

شرایط فعلی ورزش ایران، احتمال تعلیق، انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات احتمالی در مدیریت ورزش، از نظر علی آبادی اتفاقاتی است که می تواند آرامش فعلی ورزش را به هم بزند: «الان ما با چند دغدغه روبرو هستیم. IOC نامه داده که انتخابات را برگزار نکنیم. این در حالی است که سه ماه دیگر باید انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود.هشت نه ماه دیگر هم انتخابات ریاست جمهوری است. متعاقب این انتخابات، وزیر ورزش هم تغییر می کند. به تبع آن مدیران ورزشی هم تغییر می کنند. اینها نکاتی است که در مدیریت ورزش تاثیر می گذارد. امیدوارم طوری حرکت کنند که کمترین آسیب به ورزش زده شود.»

بعد از صحبت های علی آبادی، افشارزاده هم آماری از جلسات، بازدید از اردوها و ... داد و نوبت به سوالات خبرنگاران رسید. سوال اول درباره روابط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بود، اتفاقی که به نظر می رسد کمتر حسنه بوده.

پاسخ علی آبادی این بود: «ورزش دستگاه سیاسی نیست و از رفتارهای سیاسی به دور باشد. سخت است، اما مسئولان و ورزشکاران باید سعی خودشان را بکنند. اگر هم طبق قانون هر دستگاهی وظیفه خودش را انجام بدهد، مشکلی پیش نمی آید.»

علی آبادی در اول صحبت هایش با توضیح شرح وظایف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، برای همه مشخص کرده بود که موفقیت های المپیک فقط به کمیته ملی المپیک اختصاص دارد نه دستگاه دیگری.

مشاجره با خبرنگار

انتقاد دیگری که در این جلسه کمیته ملی المپیک شد، این بود که چرا برای حضور امیررضا خادم در هیئت رئیسه فیلا و هادی ساعی در کمیسیون ورزشکاران IOC تلاشی نشد. خادم برای رسیدن به لندن با مشکل ویزا روبرو شده بود اما به جای جواب دادن به این سوال، واکنش این بود که خبرنگار مدافع حقوق موسسه نسل آفتاب است و به همین دلیل این سوال را مطرح کرده است.

این موضع این خبرنگار را عصبانی کرد: «شما به من توهین کردید و باید عذرخواهی کنید. من فقط سوال کردم و باید جواب می دادید.» جوابی که افشارزاده به او داد این بود که فیلا برای خود خادم دعوتنامه ارسال کرده بود و سفارت انگلیس در ترکیه گفته بود که این دعوتنامه برای آنها ارزشی ندارد: «ما مسئولیتی در این باره نداشتیم. نام خادم حتی در لیست فدراسیون هم نبود.»

علی آبادی هم با این توضیح که سوالات حاشیه ای نپرسید، جواب کوتاهی به این خبرنگار و سوالش داد: «برای ساعی همه کار کردیم. در این انتخابات ورزشکاران رأی می دهند نه کمیته ملی المپیک ها و اعضایشان. ما هیچ نقشی نمی توانستیم داشته باشیم.»

برای رژه انتخاب شده بودم

اما رژه علی آبادی در مراسم افتتاحیه، او تنها رئیس کمیته ملی المپیکی بود که به همراه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه رژه رفت. او درباره دلیل این کار و انتقاداتی که مطرح شد، گفت: «شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند اما برای اولین بار قرار بود روسای کمیته های المپیک ۱۸ کشور در رژه حضور داشته باشند. خیلی از کشورها درخواست داده بودند، قرعه کشی شد و یکی از کشورها هم ایران بود. خوشحالم که توانستم در رژه شرکت کنم.»

خبرنگاری پرسید: «اما بسیاری از ورزشکاران روی سکوها بودند و دوست داشتند در رژه شرکت کنند.» که او جواب داد: «به ما تعداد محدودی آی دی کارت داده بودند. هر کس نمی توانست شرکت کند. حتی ما دوست داشتیم که بهداد سلیمی پرچمدار باشد اما او در روزهای اول المپیک اجازه حضور در دهکده را نداشت.» علی آبادی درباره برخوردش با رسول خادم هم حرف زد اما مثل قبل انتقاد از او را تکذیب کرد و گفت که اختلافی بین او و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied