شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی گسترش نیوز:

وضعیت حساس قیمت خودرو / مذاکرات چه اثری بازار گذاشت؟

چندین اتفاق مهم خودرویی همزمان در حال رخ دادن است؛ از تعیین قیمت های جدید تا اثر مذاکرات بر بازار و احتمال واردات خودرو.

وضعیت حساس قیمت خودرو / مذاکرات چه اثری بازار گذاشت؟
مدتی است که صحبت هایی درباره تعیین قیمت جدید خودرو توسط ستاد تنظیم بازار می‌شود. اما این مسئله با اما و اگرهایی همراه است. برخی از رسانه‌ها نیز اعلام کرده بودند قیمت خودرو امروز حل‌وفصل خواهد شد و حول‌وحوش ۱۰ درصد نیز تعیین می‌شود. حال محمد صادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی دیروز عنوان کرده که مشخص نیست بررسی قیمت خودروها در مبدا در دستور کار این هفته ستاد تنظیم بازار قرار ‌گیرد. آن طور که این مقام مسوول می‌گوید دلیل در دستورکار قرار نگرفتن قیمت خودرو در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار به جمع‌بندی نرسیدن کارشناسان درباره درصد افزایش قیمت خودرو در مبدا عنوان شده است.

در همین حین مذاکرات نیز در حال برگزاری است و آنچه که به نظر می‌رسد جو مثبتی برقرار است. در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد و توافقی صورت گیرد این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت ها در بازار خودرو باشیم. در کنار این مورد طرح واردات خودرو نیز در مجلس به تصویب رسیده و منتظر تایید شواری نگهبان است.

​با توجه به تمام این موارد هر نوع شوکی مانند افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌تواند وضعیت بازار را به طور کلی به هم بریزد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌کند یا از این تصمیم منصرف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied