شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی گسترش نیوز:

برای خرید و تعمیر ماینر باید چقدر هزینه کرد؟

بعد از رونق کسب‌وکارهای مرتبط با ارز دیجیتال در کشور، تعمیرکاران تجهیزات کامپیوتری وارد حوزه تعمیرات ماینر شدند و برای این افراد بازار خوبی ایجاد شد. در این گزارش همراه ما باشید تا نگاهی به قیمت خرید و تعمیرات ماینر داشته باشیم.

برای خرید و تعمیر ماینر باید چقدر هزینه کرد؟
بحث ماینیگ و استخراج رمز ارز حسابی در دنیا مطرح است و در ایران نیز جدال ماینرها و توانیر بحثی است که هر روز در رسانه‌ها مطرح می‌شود. در حال حاضر استخراج رمز ارز تا ۱۵ اسفند ماه ممنوع است اما اگر علاقه‌مند به خرید ماینر هستید یا قصد تعمیر ماینرهایتان را دارید با گزارش ما همراه باشید.

نکات مهم درباره خرید دستگاه استخراج ماینر

نکته مهم این است که بهترین دستگاه استخراج بیت کوین دستگاهی است که بیشترین میزان بازدهی و بازگشت سرمایه را داشته باشد. مهم‌ترین موضوع برای ماینرها نرخ هش یا به معنای ساده‌تر، قدرت دستگاه ماینر است. هرچه قدرت هش بیشتر باشد بیت کوین بیشتری استخراج می‌شود. در جدول زیر قیمت ارزان ترین ماینرهای بازار را گردآوری و نمایش داده‌ایم.

ماینر1

 

بهترین دستگاه‌های استخراج رمز ارز در سال ۲۰۲۱

۲۰۲۱ برای بازار کریپتوکارنسی سال مهمی بود و کمبود تراشه بازار ماینر دنیا را تحت تاثیر قرار داد. از سویی تصمیم‌های چین برای ممنوعیت استخراج نیز بر بازار ماینر کشورهایی مثل ایران تاثیرگذار بود. بازار ایران با هجوم دستگاه‌های استخراج  چینی رو به رو شد. دستگاه‌هایی که کیفیت خوبی نداشتد و فعالان این بازار را با مشکل رو به رو کردند. در ادامه نگاهی به دستگاه‌های استخراج بیت کوین برتر در سال ۲۰۲۱ خواهیم داشت.

جدول-ماینر1

آگهی‌های تبلیغات تعمیر ماینر در دیوار

دستگاه‌های ماینر شبانه روز کار می‌کنند و بههمین دلیل، تعمیر این دستگاه‌ها برای ماینرها موضوع مهمی است. اخیراً شاهد افزایش آگهی‌های تعمیر ماینر در سایت‌های مجازی خصوصاً دیوار هستیم. بیشتر این افراد در حقیقت تعمیرکار نیستند و فروشنده ماینر هستند؛ ماینرهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. به طور کلی تعمیرات دستگاه ماینر به دو بخش تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود.

تعمیرات سخت افزاری ماینر

دستگاه ماینر شامل قطعات و بخش‌های متعددی است. بروز آسیب در هر یک از این قطعات می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه شود که این اختلال در نهایت موجب کاهش سود ماینینگ شما می‌شود. به صورت کلی تعمیر ماینر به چند بخش تعمیر پاور ماینر، تعمیر هش برد ماینر و تعمیر کنترل برد ماینر خلاصه می‌شود. فراموش نکنید افزایش دمای دستگاه و روشن نشدن دستگاه نشانه خرابی ماینر است. همچنین رطوبت حرارت زیاد و فرسودگی ماینر شما را راهی تعمیرگاه می‌کند.

در ادامه جدول قیمت دستمزد تعمیر دستگاه‌های ماینر را مشاهده خواهید کرد.

جدول-ماینر2

جدول-ماینر3

جدول-ماینر4

در زمان انتخاب تعمیرکار ماینر تحقیق کنید

تعمیر ماینر کسب و کار تازه‌ای است و بهتر است در زمان انتخاب تعمیرکار دقت کنید تا گرفتار انواع کلاه‌برداری‌ها نشوید. در گزارش‌های مردمی مشاهده شده است که خیلی از افراد متوجه تغییر دستگاه خود شده‌اند. تعمیرکارهای غیرمجاز، ماینرهای مرغوب که نیازمند تعمیر اندک هستند را با ماینرهای قاچاق چینی جا به جا می‌کنند. همچنین ممکن دستگاه شما ایراد اساسی نداشته باشد اما با تعویض قطعه هزینه زیاد برای شما ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied