شمانیوز
شما نیوز

باهدف ارتقا خدمات به مردم از سوی منطقه آزاد چابهار؛

2300 میلیارد ریال صرف توسعه خدمات عمرانی و بهداشتی چابهار می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از تصویب 2300 میلیارد ریال بودجه توسعه پروژه‌های عمرانی و بهداشتی در محدوده این منطقه آزاد، باهدف ارتقا خدمات به مردم خبر داد.

2300 میلیارد ریال صرف توسعه خدمات عمرانی و بهداشتی چابهار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر مقدم با اشاره به این نکته که یکی از اهداف الحاق بخش‌هایی به محدوده منطقه آزاد در سال 1398، کمک به توسعه شهری و روستایی و محرومیت‌زدایی بوده، بیان داشت: برنامه اولویت‌دار منطقه آزاد چابهار در سال جدید، محقق سازی این هدف و کمک به ارتقا سطح زندگی مردم منطقه است.

وی از تصویب اعتباری بالغ‌بر 2300 میلیارد ریال برای پروژه‌های خدمات عمرانی و بهداشتی خبر داد و افزود: این طرح در هیات مدیره منطقه آزاد به تصویب رسیده و تا افزایش شاخص کیفی و بهره‌مندی روستاهای واقع در محدوده منطقه از خدمات عمرانی و بهداشتی به حد مطلوب، ادامه خواهد داشت.

مقدم ادامه داد: تمرکز پروژه‌های منتخب و اولویت‌دار در حوزه توسعه راه‌های روستایی، بهبود فضاهای آموزشی و درمانی، برق‌رسانی و تأمین آب شرب روستاها و زیرساخت‌های ورزشی محله محور است.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تأکید کرد: به‌منظور مشارکت و اثربخشی بهتر، بخشی از این بودجه باهدف تقویت توان مالی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این پروژه‌ها، متناسب با پیشرفت عملیات و بر اساس بودجه مصوب، در اختیار این دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مقدم ابراز امیدواری کرد که در هفته آتی، تنظیم و مبادله تفاهم‌نامه‌های مربوط بین سازمان و دستگاه‌های اجرایی با سرعت بیشتری صورت گیرد تا توسعه مورد هدف در منطقه با سرعت بیشتری محقق شود.

یادآور می‌شود، در سال 1398 پس از ابلاغ نهاد ریاست جمهوری و تأیید شورای نگهبان، محدوده منطقه آزاد چابهار از 14 هزار هکتار به 82 هزار هکتار افزایش پیدا کرد تا این منطقه آزاد بتواند ضمن ایجاد توسعه اقتصادی، به رفع محرومیت در روستاهای این خطه نیز کمک کند.

رویکرد سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز سال 1402، نیز بر همین اساس، بر اقدامات توسعه‌ای به‌منظور افزایش کیفیت زندگی مردم منطقه و ارتقا زیرساخت‌ها در همه بخش‌های مرتبط قرارگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied