شمانیوز
شما نیوز

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران؛

روابط عمومی ها راویان فعالیت کارکنان صنعت نفت باشند

مهمترین رسالت روابط عمومی های شرکت ملی نفت ایران ، روایت فعالیت و تلاش همکاران در بخشهای مختلف صنعت نفت برای ملت شریف ایران اسلامی است و تحقق این خواسته ، ممارست و جهد بسیار می طلبد.

دکترغلامرضا جمالی رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در دیداری که (یکشنبه مورخ ۱۲ آذر ماه )  با کارکنان روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران داشت،  با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در تبیین فعالیت های صورت گرفته در صنعت نفت اظهار داشت : مهمترین محور فعالیت روابط عمومی در بخش برون سازمانی بایستی بر تبیین جایگاه و نقش محوری صنعت نفت به هموطنان قرار گیرد . صنعتی که عامل اساسی و زیربنای توسعه همه جانبه کشور را به عهده داشته و بیان این جایگاه و صعوبت کار در این صنعت پر مخاطره ، نیازمند روحیه جهادی و دانش تخصصی در حوزه رسانه را دارد  تا با شناخت جامع قابلیت های رسانه ، این فعالیت ها بر بستر شایسته و بایسته انعکاس دهند . 

وی در رابطه با فرهنگ سازمانی صنعت نفت به عنوان عامل زیربنایی توسعه همه جانبه کشور افزود: صنعتی که در تمامی نقاط کشور از دریا تا کوهساران و فلات و جلگه ها را تحت پوشش خود دارد و مهمترین فرهنگ سازمانی این صنعت تولید در راستای شکوفایی و توسعه پایدار کشورمان است . با این الگو و انگیزه درونی است که متخصصان این صنعت بدترین شرایط کاری را تاب آوری می نمایند . در این راستا  وظیفه اخلاقی و حرفه ای  روابط عمومی هاست که تصویر گر این کارکرد سترگ باشند. 

دکتر جمالی دومین رسالت روابط عمومی ها  را در بخش درون سازمانی به ایجاد علقه ، علاقه و تعامل دوسویه همکاران با مدیران ارشد هر شرکت برشمرد و تصریح کرد : روابط عمومی ها در بخش درون سازمانی نیز وظیفه خطیر ایجاد فضای صمیمی  و تعامل کارکنان و مدیران ارشد سازمان  را به عهده دارند که این عامل موجبات انسجام ، علقه و علاقه بیشتر کارکنان به مجموعه کاری خود را فراهم ساخته و انگیزه دوچندانی برای ادامه فعالیت به آنها می بخشد. بر اساس این گزارش، در این نشست صمیمی که با حضور رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و معاونت های ایشان ، رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه و کارشناسان روابط عمومی ستاد برگزار شد ، محمد مهدی خورشید سوار رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقش و کارکرد چهارگانه این شرکت اشاره کرد و گفت : با توجه به نیاز کشور به تأمین پایدار گاز، جایگاه و نقش مهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بیشتر نمایان می‌شود و برای رسیدن به این موضوع کارکرد چهارگانه تولید نفت و گاز،توسعه ، ذخیره سازی گاز طبیعی و استخراج آب از چاه های ژرف و عمیق در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود : مجموعه فعالیت های تولیدی در قالب سه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب تعریف شده است . همچنین در بخش توسعه با توجه به ضرورت تامین پایدار زنجیره خوراک پالایشگاههای گازی خشکی و جبران افت طبیعی تولید از میادین فعلی، طرح افزایش تولید گاز از میادین خشکی و در حیطه مسئولیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. بر این اساس توسعه میادین جدید و احداث  ایستگاه های تقویت فشار گاز مصوب و در دستور کار توسعه قرار دارد. رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به رکورد شکنی ذخیره سازی گاز در میدان سراجه قم و مخزن شوریجه D خاطرنشان کرد : یکی دیگر از کارکرد عمده این شرکت بر ذخیره سازی گاز طبیعی به عنوان فعالیتی استراتژیک تمرکز دارد و امسال رکورد ذخیره سازی به میزان بیشتر از سه میلیارد متر مکعب شکسته شد که نشان از زحمات و فعالیت همکاران این شرکت دارد. خورشید سوار به نقش و کارکرد مسئولیت های اجتماعی این شرکت اشاره کرد و افزود: در بخش مسئولیت اجتماعی ، حفاری 10 حلقه  چاه آب در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد که هم اکنون یک حلقه چاه به اتمام رسیده است. 

این گزارش می افزاید ، در این نشست صمیمی ، همکاران و روسای روابط عمومی به طرح و بیان دیدگاههای خود با رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران پرداختند و دکتر جمالی وعده مساعد بررسی و حل مسائل و مشکلات مطرح شده در قالب ضوابط و راهکارهای قانونی را داد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه ، دکتر جمالی و هیات همراه با مهندس مهدی حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دیدار داشتند و از حمایت های همیشگی ایشان از  روابط عمومی تقدیر به عمل آوردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied