شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل فرابورس ایران

آئین گرامیداشت پذیرش ۱۰۱ امین صندوق سرمایه‌گذاری برگزار شد

آیین گرامیداشت پذیرش یکصد و یکمین صندوق سرمایه گذاری فعال در فرابورس ایران با حضور رییس سازمان بورس، مدیرعامل فرابورس ایران و مدیرعامل شرکت تآمین سرمایه خلیج فارس در حاشیه دومین روز پذیرش صندوق سهامی گنجینه مینو خلیج فارس برگزار شد.

 مدیرعامل فرابورس ایران در ابتدای این برنامه به اهمیت جایگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: امروز تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در فرابورس ایران از ۱۰۰ عدد فراتر رفته است که اتفاق بسیار مهمی است.

مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه ارزش کل معاملات در ۶ ماهه ابتدال امسال ۷۰ درصد، سهام ۱۲۰ درصد و ای‌تی‌اف ۲۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: در حال حاضر ۱۰۱ صندوق فعال در فرابورس حضور دارند و انواع مختلف صندوق‌ها در فرابورس پذیرش شده که صندو‌ق‌‌های فرابورس۱۴ نوع متنوع هستند. طی سال ۱۴۰۲ نیز پذیرش ۲۰ صندوق در فرابورس انجام شد. ارزش دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها نیز ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است.

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق گنجینه مینو خلیج‌فارس با نماد «خلیج» از روز سه‌شنبه هفتم آذرماه تا ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز کاری در حال انجام است.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه مینو خلیج‌فارس از نوع سرمایه‌گذاری در سهام بوده که تاریخ ثبت آن نزد مرجع ثبت شرکت‌ها ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ است. همچنین موضوع فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله سهام و حق تقدم پذیرفته شده در فرابورس ایران و بورس تهران، گواهی سپرده کالایی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی است. موضوع فعالیت فرعی آن نیز مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق با درآمد ثابت است.

مدیر و بازارگردان این صندوق شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس، متولی آن مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی، حسابرس صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا و کارگزار پذیره‌نویس آن خبرگان سهام است. این صندوق تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و براساس مقررات اساسنامه و امیدنامه خود فعالیت خواهد کرد.

براساس این گزارش، ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار ریال، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار یک میلیارد واحد، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز ۱۰ میلیون واحد، حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۹۰ میلیون واحد و حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی ۹۹۰ میلیون واحد است و شبکه پذیره‌نویسی آن از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران و به روش قیمت ثابت عرضه خواهد شد.

همچنین حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کدمعاملاتی حقیقی /حقوقی نامحدود بوده و چنانچه سقف تعیین شده جهت پذیره‌نویسی قبل از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تامین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهد شد مگر آنکه با درخواست مدیر صندوق، موافقت سازمان برای افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی اخذ شود.

گفتنی است که ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز صندوق توسط موسسان صندوق تعهد شده و مابقی واحدهای سرمایه‌گذاری به ارزش مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری برای پذیره‌نویسی و خرید عموم عرضه می‌شود.

قابل ذکر است که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied