شمانیوز
شما نیوز

نیروگاه منتظرقائم

بازدید شبانه رئیس‌ سازمان محیط‌زیست‌ از نیروگاه منتظرقائم

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه اصحاب رسانه استان البرز از نیروگاه «منتظر قائم» و مخازن پلمپ شده مازوت این نیروگاه بازدید کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در جریان بازدید سرزده از نیروگاه منتظر قائم جهت راستی‌آزمایی از گزارش‌های این سازمان مبنی بر عدم مازوت‌سوزی نیروگاه از مخازن پلمپ شده مازوت آن بازدید کرد.

این بازدید با حضور بیش از ۱۰ خبرنگار استانی انجام گرفت و عدم مازوت‌سوزی این نیروگاه تایید شد. به این ترتیب مازوت‌سوزی نیروگاه «منتظر قائم» که هفته‌های گذشته از سوی برخی از اعضای شورای شهر به عنوان نیروگاه‌های اطراف تهران و متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت معرفی می‌شد، تکذیب شد.

در این بازدید میزان آب برداشتی و سیستم تصفیه پساب و همچنین پیشنهادات تغییر سیستم نیروگاه برای جلوگیری از مصرف زیاد آب و جلوگیری از مازوت‌سوزی با حضور مالک نیروگاه مورد بررسی گرفت. مازوت‌سوزی آدرس غلط آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ است و برخی از افرادی که اطلاعات نادرست در این زمینه دارند، تنها جهت استفاده نادرست از افکار عمومی به این شایعات دامن می‌زنند.

براساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، طبق بررسی‌ها و مستندات موجود مازوت‌سوزی در اوج سرما و افزایش مصرف گاز و تنها در برخی موارد برای تامین نیاز مردم به برق و انرژی صورت می‌گیرد و کمترین تاثیر را در آلودگی هوا دارد.

مطابق اعلام کارشناسان این سازمان، متهم اصلی آلودگی هوای شهرهای بزرگ عدم اسقاط خودروهای فرسوده و کمبود حمل و نقل عمومی است که این امر نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌ها در کلانشهرهای کشور است.

گفتنی است: اواخر هفته گذشته نیز خبرنگاران حوزه محیط زیست در بازدید حضوری از نیروگاه‌ بعثت تهران از عدم مازوت‌سوزی در این نیروگاه اطمینان حاصل کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied