شمانیوز
شما نیوز

در جلسه با استاندار یزد عنوان شد:

حضور پررنگ تجلی در توسعه صنایع معدنی استان یزد

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه که در حال حاضر واحد نورد و میلگرد آن فعال است، سه پروژه بزرگ در دست اجرا دارد که به نظر می‌رسد با بهره‌برداری از این سه پروژه و اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر، رونق اقتصادی قابل توجهی در شهرستان ابرکوه جریان یابد و آینده روشنی در انتظار این منطقه باشد.

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه که در حال حاضر واحد نورد و میلگرد آن فعال است، سه پروژه بزرگ در دست اجرا دارد که به نظر می‌رسد با بهره‌برداری از این سه پروژه و اشتغال‌زایی برای بیش از هزار نفر، رونق اقتصادی قابل توجهی در شهرستان ابرکوه جریان یابد و آینده روشنی در انتظار این منطقه باشد.

به گفته مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، بیشترین سرمایه‌گذاری «تجلی» در پروژه‌های سه‌گانه فولاد سرمد ابرکوه است.

مرتضی علی‌اکبری با اشاره به بازدید هفته گذشته خود به همراه مدیران مجموعه «ومعادن» از پروژه‌های فولاد سرمد ابرکوه، ضمن ارزیابی مطلوب روند پیشرفت این پروژه‌ها، بیان کرد: طی این سفر جلسه‌ خوبی با استاندار محترم یزد داشتیم و گزارشی از پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردیم و نیز در خصوص فرصت‌های آتی سرمایه‌گذاری در استان یزد، به‌ویژه در شهرستان ابرکوه، گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: مایه خرسندی ماست که در این جلسه استاندار محترم، رضایت مردم عزیز شهرستان ابرکوه از مجموعه فولاد سرمد را امتیاز ویژه‌ی این مجموعه تلقی کرده و نهایت همراهی و همکاری خود را در به نتیجه‌رسیدن این سه پروژه و همچنین شروع طرح‌های دیگر در استان یزد اعلام کردند. لازم می‌دانم که از مدیریت محترم فولاد سرمد ابرکوه و سایر دست‌اندرکاران این مجموعه تشکر ویژه داشته باشم.

علی‌اکبری افزود: به عنوان یک ایرانی بسیار خرسندم که در بخشی از کشورم که نیاز به توسعه اقتصادی بیشتری وجود دارد و تا پیش از این نقش صنعت در آن کمرنگ بود، این سرمایه‌گذاری گسترده صورت گرفته است تا این شهرستان هم بتواند هم‌تراز سایر مناطق کشور توسعه یابد.

علی‌اکبری ادامه داد: شرکت «تجلی»، به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه، بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در استان یزد و به ویژه در شهرستان ابرکوه انجام داده است.

وی بیان کرد: مجموعاً بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو در این سه پروژه سرمایه‌گذاری شده که شامل احداث کارخانه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی، واحد ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن (فاز اول) و نیز کلاف‌سازی با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن است.

علی‌اکبری گفت: طرح کلاف‌سازی ۷۲ درصد، فولادسازی -واحد ذوب و ریخته‌گری- ۵۱ درصد و واحد احیاء مستقیم ۳۰.۳ درصد پیشرفت داشته‌اند.

مدیرعامل «تجلی» خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت فولاد سرمد ابرکوه به دقت بررسی شده و برنامه‌ریزی‌های موردنیاز صورت گرفته است و مدیریت محترم این شرکت نیز برنامه‌ها و طرح‌های متعددی دارند که پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای بیشتری را در این منطقه اجرا کنیم.

وی یادآور شد: این شرکت در زنجیره فولاد، از تولید آهن اسفنجی تا نورد، پروژه‌هایی در دست اجرا دارد؛ با احداث کنسانتره‌سازی و واحد تولید گندله، این زنجیره در شرکت فولاد سرمد ابرکوه تکمیل می‌‌شود اما پیش‌نیاز اصلی احداث این واحدها در اختیار داشتن معدن است. ما از مسئولین منطقه و استان تقاضا داریم معادن پرپتانسیل سنگ آهن را به ما معرفی کنند تا به عنوان شرکتی که بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در این منطقه انجام داده است، با این دو حلقه باقی‌مانده زنجیره را کامل کنیم.

علی اکبری در پایان از همراهی و همکاری مسئولین استانی و محلی در جهت پیشبرد این پروژه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied