شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاده بین المللی پیام عنوان کرد:

پیش‌بینی استقرار 70 درصدی شرکت‌های فناور در پیام تا پایان دولت سیزدهم

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: هم اکنون حدود 58 درصد شرکت‌های مستقر در این منطقه در حوزه آی.سی.تی و تجهیزات الکترونیک فعال هستند، که این رقم تا پایان دولت سیزدهم به 70 درصد خواهد رسید.

اکبر قنبرپور با بیان اینکه 320 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه با اولویت واحدهای مرتبط با آی.سی.تی سرمایه گذاری کردند، تصریح کرد: پیش بینی می شود که این رقم تا پایان امسال به 360 شرکت برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، بیان داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با هدف راه‌اندازی این گمرک در پیام تاکنون پیاده‌سازی شده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به همین منظور اقداماتی از جمله، ایجاد نمایندگی دفتر پست جمهوری اسلامی ایران، استقرار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه اندازی 2 آزمایشگاه تخصصی  با هدف ارزیابی تجهیزات حوزه فناوری و رایزنی‌هایی برای برقراری پروازهایی به مقصدهای دوبی و شنزن از پیام صورت گرفته است.

قنبرپور تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته و دیگر برنامه‌های در دست اقدام که در حال پیاده‌سازی آنها هستیم، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال، نخستین گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام تکمیل و فعال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied