شمانیوز
شما نیوز

ضرغامی: راهنمایان قصه‌های کاخ گلستان را روایت کنند/احیای حیاط تاریخی تهران برای گردشگری شبانه پایتخت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر باز تعریف روایت های تاریخی، سیاسی و اتفاقات پیش آمده در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تاکید کرد و گفت: احیای حیاط اختصاصی عمارت بادگیر کاخ گلستان برای بازدیدکنندگان با هدف توسعه گردشگری شبانه مناسب است.

ضرغامی: راهنمایان قصه‌های کاخ گلستان را روایت کنند/احیای حیاط تاریخی تهران برای گردشگری شبانه پایتخت

 

به‌گزارش شمانیوز، سید عزت‌الله ضرغامی در بازدید از محوطه و فضاهای بیرونی کاخ گلستان از جمله طبقات عمارت شمس‌العماره، موزه حوضخانه، مخزن نسخ خطی و مخزن اسناد تصویری عنوان کرد: وقایع تاریخی، سیاسی و اتفاقات پیش آمده در طول تاریخ کاخ گلستان و فضاهای مختلف این مجموعه به پژوهش نیاز دارد تا به راهنمایان آموزش داده شود و آنها بتوانند این وقایع تاریخی را همراه با تاریخچه ابنیه و اشیا به مردم بازگو کنند تا جایگاه تاریخی کاخ گلستان نمایان شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص احیای حیاط اختصاصی عمارت بادگیر برای فعالیت و خدمات‌رسانی مناسب به بازدیدکنندگان با هدف توسعه گردشگری شبانه توصیه‌هایی ارائه کرد.

در ادامه، ضرغامی با بازدید از مخزن نسخ خطی و مشاهده شاهنامه بایسنقری اثر ثبت شده در حافظه جهانی یونسکو و چند نسخه قرآنی، با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته با آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره ایجاد شرایط مناسب محیطی و تقویت حفاظت، امنیت آثار و نسخ خطی موجود در مخزن، برنامه‌های لازم را یادآوری کرد.

همچنین ضرغامی پس از مشاهده مخزن نسخه خطی، از مخازن اسناد تصویری، عکس‌ها و آلبوم‌های موجود بازدید کرد و در این بازدید نیز وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توریست‌های خارجی و داخلی حاضر در محوطه گفت‌وگو کرد.

در ادامه این بازدید مدیر مجموعه میراث جهانی گلستان، گزارشی از مرمت، توسعه فضاها و نمایشگاه‌های برگزارشده در این مجموعه ارائه کرد که از جمله اقدامات، بازگشایی باب عالی از سمت خیابان ناصر خسرو بود که ضرغامی از این ورودی بازدید و به اهمیت بازگشایی این سردر و تاثیر آن بر جذب مخاطبان و توسعه گردشگری تاکید کرد.

ضرغامی در بازدید چهار ساعته از کاخ گلستان با تاکید بر تقویت روابط میان‌بخشی قسمت‌های مختلف وزارتخانه با هدف سرعت‌بخشی و چابک‌سازی انجام امور با ظرفیت‌ها و پتانسیل بالفعل و بالقوه این مجموعه جهانی آشنا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied