شمانیوز
شما نیوز

قول رئیس جمهور به ضرغامی برای گردشگری ایران چیست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قول خوب رئیس جمهور در حوزه گردشگری خبر داد.

قول رئیس جمهور به ضرغامی برای گردشگری ایران چیست

به ‌گزارش شمانیوز، سید عزت الله ضرغامی در مراسم اختتامیه هفته گردشگری با قدردانی از حمایت‌های دولت و مجلس از صنعت گردشگری گفت: خوشبختانه مجلس همکاری و حمایت خوبی از صنعت گردشگری دارد و من از مجلس راضی هستم.

وی ادامه داد: همین چند وقت پیش نمایندگان طرح مرتبط با برق هتل‌ها را پیگیری کردند، شخص آقای قالیباف نیز این موضوع را پیگیری کرد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در این‌باره افتاده است.درباره گاز نیز همکاری‌های خوبی بین این وزارتخانه و مجلس انجام شد و من صمیمانه تشکر می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی افزود: سال نخست را به خوبی پشت سر گذاشتیم، من از همه فعالان بخش دولتی و خصوصی تشکر می‌کنم. کارها و اقدامات خوبی انجام شد و بخش‌هایی از این صنعت تکان خورد. اکنون شاهد این هستیم در مناسبت‌های مختلف اماکن اقامتی ما کاملا پر می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه این رونق و توسعه باید در همه بخش‌ها اتفاق بیافتد و باید شاهد همکاری در تمام بخش‌های گردشگری باشیم، گفت: اگر شعار ما این است که این صنعت فرابخشی است همه دستگاه‌ها باید کمک کنند هم‌پا برویم جلو در غیر این صورت کار جلو نمی‌رود. ما فقیرترین اما در عین حال قوی‌ترین وزارتخانه هستیم که نقش هماهنگی و رگلاتوری داریم.

وزیر میراث‌فرهنگی اظهار داشت: در هفته گردشگری با سه وزارتخانه تفاهم‌نامه امضا کردیم که نشان از اهمیت این وزارتخانه دارد و وقتی یک‌کار جدید قرار است شکل گیرد، همه باید زیر پروبال او را بگیرند و کمک می‌خواهد. زمانی که در رسانه ملی بودم و شبکه‌های تخصصی را راه‌اندازی کردم، یک شبکه قدیمی را به‌عنوان هم یار انتخاب می‌کردم که شبکه جدید را کمک کند.

وی گفت: گردشگری ما بیمار است اما این بیمار می‌تواند با داروهای گران‌قیمت و کمک احیا شود، اگر این بیمار احیا و از روی تخت بلند شود، می‌تواند بقیه بخش‌‌ها را نیز راه بیندازد. ما الان بحث‌مان بودجه نیست ما قوانین متناسب با خودمان را می‌خواهیم. امروز رئیس‌جمهوری قول خوبی به ما دادند. ما از آیت‌الله رئیسی همه این‌ها را خواستیم و حتی به کارخانه‌ها، معادن و سدها نیز به‌عنوان جاذبه گردشگری اشاره شد.

وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: من درخواستم این است که آژانس‌ها تورهای تخصصی را برگزار کنند. این در حالی است که ۲۰درصد وقت دانش‌آموزان باید در بیرون از مدرسه به امر آموزش اختصاص یابد، بخشی از این ۲۰درصد می‌تواند به حوزه گردشگری اختصاص یابد.

ضرغامی افزود: همه باید در کنار هم باشیم دست به دست هم دهیم و زنجیروار کارها را دنبال کنیم. حمایت از بخش خصوصی در دستور کار ما است و هر زمانی که یک سرمایه‌گذار و یا فردی از بخش‌خصوصی به ما مراجعه کرد باید کار او را با جدیت پیگیری کنیم. به گونه‌ای این حمایت باید انجام شود که دستگاه‌های نظارتی شک کنند که شاید این مدیر دولتی سهمی در پروژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا دوست دارد ایران را ببیند، چرا که ایران یک کشور زیبا، غنی، مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی است. البته این موضوعی است که دشمن نمی‌خواهد آن را تحمل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied