شمانیوز
شما نیوز

کدام سامانه مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین و رایگان می دهد!

وحیدنیا درباره آخرین وضعیت برقراری تماس‌ تلفنی شهروندان با خط ۱۴۸۰، توضیحاتی داد.

کدام سامانه مشاوره مشکلات خانوادگی آنلاین و رایگان می دهد!

بهزاد وحیدنیا مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره بیشترین تماس‌های مخاطبان با شماره تلفن ۱۴۸۰ اظهار کرد: خط تلفنی ۱۴۸۰ برای ارزیابی اولیه و ارائه راهنمایی روانشناسی به مخاطبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در حال خدمت رسانی به هموطنان است.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت راهنمایی‌های اولیه از طریق این خط تلفنی، اگر افراد نیازمند دریافت خدمات تخصصی باشند به مراکز ارجاع داده می‌شوند، گفت: خط تلفنی ۱۴۸۰ مباحث متعددی از جمله مشاوره برای کودکان نوجوانان و خانواده وجود دارد و درباره مسائل روز نیز آمادگی ارائه مشاوره تخصصی را دارند.

وحیدنیا بیان کرد: در حوزه فرزندپروری دیجیتالی و تغییر رفتار والدین و اعتیاد کودکان به فضای مجازی مخاطبان می‌توانند راهکارهایی را از مشاوران و روانشناسان دریافت کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دریافت خدمات مشاوره درباره افسردگی کودکان پیش فعالی کودکان و سایر موضوعات نیز توسط مشاوران سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در ۳۱ استان خط تلفنی ۱۴۸۰ فعال است، افزود: در یک ماه تقریباً به ۱۳۰ هزار تماس پاسخ داده می‌شود، همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ و استرس‌ هموطنان به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تماس با خط تلفنی ۱۴۸۰ پاسخ داده شده است.

وحیدنیا درباره گزارش‌های مربوط به نگرانی والدین درباره فعالیت فرزندان نوجوانشان در فضای مجازی تصریح کرد: انتشار فیلم گفت‌وگوی نوجوان ۱۴ ساله با بلاگر زن در فضای مجازی، نگرانی جامعه و والدین را در خصوص فرزندانشان به دنبال داشت، اما باید این نکته به خانواده یاد آوری گردد که سواد رسانه‌ای خود را بالا برده و در تربیت فرزندان خود از موضع فعال عمل کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه والدین باید محیط امنی را برای فرزندان خود فراهم کنند، گفت: والدین باید با فرزندان خود که در سن بلوغ و نوجوانی هستند ارتباط موثری داشته باشند همچنین با تربیت صحیح و نظارت بر کودکان و نوجوانان شرایط مناسبی را برای دوره های تحولی آنها فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم ادعا کرد بعد از انتشار این کلیپ در فضای مجازی مشخصا تماس‌هایی از طرف والدین صورت گرفته است اما همزمان با تداوم شیوع کرونا و خانه نشینی نوجوانان و در دسترس بودن فضای مجازی والدین نگرانی‌های زیادی در این خصوص داشته‌اند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied