شمانیوز
شما نیوز

با تمرین این ورزش ها حس خوشبختی و آرامش خواهید داشت

قرار دادن برخی از تمرین‌ها در زندگی روزمره می‌تواند خوشحالی را به زندگی انسان بازگرداند.

با تمرین این ورزش ها حس خوشبختی و آرامش خواهید داشت

خوشحالی برای هر کسی متفاوت به نظر می‌رسد. شاید برای شما خوشبختی و آرامش، در کنار کسی بودن یا داشتن یک محیط امن به همراه دوستانتان باشد که بدون قید و شرط شما را قبول می‌کنند و یا برای شما، آرامش به معنای این باشد که عمیق ترین آرزوهای خود را آزادانه دنبال می‌کنید، صرف نظر از نسخه شادی واقعی شما، داشتن یک زندگی شادتر و راضی‌کننده‌تر در دسترس شما است. چند تغییر در عادت‌های منظم شما می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. عادت‌ها مهم هستند، اگر تا به حال سعی کرده‌اید یک عادت بد را ترک کنید، به خوبی می‌دانید که آن‌ها چطور به وجود آمده‌اند.

اگر عادت‌های خوب نیز عمیقا در شما ریشه دوانده‌اند، چرا روی این موضوع کار نمی‌کنید که عادت‌های مثبت را بخشی از برنامه روزمره خود کنید؟

در اینجا نگاهی به برخی از عادات روزانه می‌اندازیم که می‌توانند شادی شما را در زندگی افزایش دهند. فقط به یاد داشته باشید که نسخه شادی همه کمی متفاوت است و مسیر آن‌ها برای دستیابی به آن نیز متفاوت است. اگر برخی از این عادت‌ها استرس بیشتری ایجاد می‌کنند یا فقط با سبک زندگی شما سازگار نیستند، آن‌ها را رها کنید. با کمی وقت و تمرین خواهید فهمید که چه کاری برای شما مفید است و کدام کار به درد شما نمی‌خورد.

لبخند بزنید

وقتی خوشحال هستید، تمایل دارید لبخند بزنید، اما لبخند زدن در واقع یک خیابان دو طرفه است. ما لبخند می‌زنیم، چون خوشحال هستیم و لبخند زدن باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شود که باعث خوشحالی ما می‌شود.

این بدان معنا نیست که شما باید تمام وقت با لبخندی ساختگی که روی صورتتان گچ گرفته شده است، بگردید، اما دفعه بعدی که احساس کمبود خوشحالی کردید، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد و یا سعی کنید هر روز صبح خود را با لبخند زدن به خود در آینه شروع کنید.

ورزش کنید

ورزش فقط برای بدن شما نیست. ورزش منظم می‌تواند ضمن افزایش عزت نفس و شادی به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند. حتی فعالیت اندک نیز می‌تواند در روحیه شما تفاوت ایجاد کند. لازم نیست برای یک مسابقه سه‌گانه تمرین کنید یا یک صخره را مقیاس بندی کنید.

با این تمرین‌ها خوشحالی را به زندگی خود بازگردانید

ترفند این است که بیش از حد رفتار نکنید. اگر ناگهان خود را به یک روال سخت بیندازید، احتمالاً ناامید خواهید شد. هر فعالیت سرگرم‌کننده‌ای را که قبلا از آن لذت می‌بردید به یاد بیاورید و سعی کنید دوباره همان کار‌ها را انجام دهید تا بتوانید حس بهتری داشته باشید.

زیاد بخوابید

هر چقدر جامعه مدرن ما را به سمت خواب کم سوق دهد، می‌دانیم که خواب کافی برای سلامتی، عملکرد مغز و بهبود عاطفی حیاتی است. بیشتر بزرگسالان هر شب حدود ۷ یا ۸ ساعت خواب نیاز دارند. اگر می‌بینید که در طول روز با میل به چرت زدن مبارزه می‌کنید یا به طور کلی احساس می‌کنید سرتان سنگین شده، این بدن شما است که به شما می‌گوید به استراحت بیشتری نیاز دارد.

اگر به طور مداوم در خواب مشکل دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است شما یک اختلال خواب داشته باشید که نیاز به درمان دارد.

خوب غذا بخورید

شما همیشه می‌دانید که انتخاب مواد غذایی بر سلامت کلی جسمی شما تأثیر دارد، اما برخی از غذا‌ها همچنین می‌توانند بر وضعیت روحی شما تأثیر بگذارند. با انتخاب هر روز یک غذای بهتر شروع کنید.

با این تمرین‌ها خوشحالی را به زندگی خود بازگردانید

به عنوان مثال، برای صبحانه یک شیرینی بزرگ را با مقداری ماست یونانی با میوه عوض کنید. شما هنوز میل به شیرینی خود را راضی خواهید کرد و پروتئین به شما کمک می‌کند تا از خرابی انرژی در اواسط صبح جلوگیری کنید. سعی کنید هر هفته یک مبادله غذایی جدید اضافه کنید.

قدردان باشید

صرفاً سپاسگزار بودن می‌تواند باعث تقویت روحیه شما در کنار سایر مزایا شود. به عنوان مثال، مطالعات اخیر نشان داد که تمرین قدرشناسی می‌تواند تأثیر مهمی در احساس امید و خوشبختی داشته باشد.

هر روز را با تأیید یک چیز که از آن سپاسگزار هستید، آغاز کنید. این کار را می‌توانید در حالی که مسواک می‌زنید یا فقط منتظر خاموش شدن زنگ ساعتتان هستید، انجام دهید. همان طور که روز خود را پشت سر می‎‌گذارید، سعی کنید از چیز‌های خوشایند زندگی خود مراقبت کنید. آن‌ها می‌توانند چیز‌های بزرگی باشند، مانند دانستن اینکه شخصی شما را دوست دارد.

با این وجود، آن‌ها همچنین می‌توانند چیز‌های کوچکی باشند، مانند یک همکار که یک فنجان قهوه به شما پیشنهاد داده یا همسایه‌ای که برای شما دست تکان داده است. شاید حتی فقط گرمای خورشید روی پوست شما باشد. با کمی تمرین حتی ممکن است از همه چیز‌های مثبت اطرافتان بیشتر آگاه شوید.

از بقیه تعریف کنید

تحقیقات نشان می‌دهد مهربانی می‌تواند به شما در احساس رضایت بیشتر کمک کند. تعریف صمیمانه یک روش سریع و آسان برای زیباتر شدن روز کسی است و در عین حال به شادی خود انسان نیز روحیه می‌بخشد.

چشم یک فرد را که دوستش دارید، بگیرید و آن را با لبخند بگویید تا بداند منظور شما چیست. شاید از احساس خوبی که به شما دست می‌دهد، تعجب کنید. اگر می‌خواهید از ظاهر شخصی تعریف کنید، حتماً این کار را با احترام انجام دهید.

لحظه‌های ناخوشایند را قبول کنید

نگرش مثبت به طور کلی چیز خوبی است، اما اتفاقات بد برای همه رخ می‌دهد. این فقط بخشی از زندگی است. اگر اخبار ناخوشایندی دریافت کردید، اشتباهی مرتکب شدید، یا فقط احساس کردید که سر حال نیستید، سعی نکنید وانمود کنید که خوشحال هستید.

احساس ناراحتی را بپذیرید و اجازه دهید که آن لحظه را هم تجربه کنید. سپس، تمرکز خود را به سمت آنچه به شما احساس خوشحالی می‌دهد و بهبودی ممکن است، تغییر دهید. بگذارید لحظه بگذرد و مراقب خودتان باشید. به یاد داشته باشید، هیچکس همیشه خوشحال نیست.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied