شمانیوز
شما نیوز

دومین واکسن موفق کرونا برای کدام کشور است؟

اداره دارویی اروپا روز چهارشنبه با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» برای مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

دومین واکسن موفق کرونا برای کدام کشور است؟

 به نقل از یورو نیوز، اداره دارویی اروپا روز چهارشنبه با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» برای مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

در بیانیه اداره دارویی اروپا مستقر در آمستردام آمده که توصیه این نهاد صدور مجوز مشروط برای واکسن شرکت «مدرنا» در راستای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال است. اداره دارویی اروپا پیش از این با استفاده از واکسن شرکت‌های «فایزر» و «بیون تک» موافقت کرده بود. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از روز ۲۷ دسامبر (هفتم دی) کارزار واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را با واکسن «فایزر» و «بیون تک» آغاز کردند.

اداره دارویی اروپا در حالی با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» موافقت کرده که انتقاد‌ها از روند کند واکسیناسیون در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا طی روز‌های گذشته در برخی از این کشور‌ها همچون فرانسه و آلمان افزایش یافته بود. روند واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مقایسه با کشور‌های آمریکا و انگلیس کندتر بوده است.

امر کوک، دبیرکل اداره دارویی اروپا واکسن شرکت داروسازی «مدرنا» را «ابزاری» دیگر برای رویارویی با «شرایط اضطراری کنونی» توصیف کرد. اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا موافقت اداره دارویی اروپا با استفاده از واکسن «مدرنا» را «خبری خوب» توصیف کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفته بود که مجوز استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ممکن است طی «ساعات آینده» صادر شود. وی همچنین اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا پیش از پایان ماه ژانویه اجلاسی مجازی برای بررسی بحران همه گیری کرونا برگزار خواهند کرد.

داده‌های علمی نشان می‌دهد که میزان کارایی واکسن شرکت «مدرنا» ۹۴.۱ درصد است. اداره دارویی اروپا هفته گذشته اعلام کرده بود که موافقت با استفاده از واکسن شرکت «آسترازنکا» پیش از پایان ماه ژانویه صورت نخواهد گرفت.

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در قاره اروپا این روز‌ها منجر به وضع محدودیت‌های سختگیرانه در بسیاری از کشور‌ها شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied