شمانیوز
شما نیوز

این گیاهان عجیب و غریب شیر مادران را افزایش می دهند

گیاهانی رو معرفی می کنیم که علاوه بر تضمین سلامتی می توانند برای مادران شیرده فوق العاده باشند در ادامه می‌توانید با گیاهانی که شیر مادر را افزایش می دهد ما را دنبال نمایید .

این گیاهان عجیب و غریب شیر مادران را افزایش می دهند

افزایش شیر مادر , دلایل گوناگونی وجود دارد که می تواند باعث کاهش شیر مادر شود یا مادر شیرده احساس کند که مقدار شیرش کاهش پیدا کرده است، از جمله زمانی که سیکل قاعدگی آغاز میشود یا زمانی که آغاز به مصرف داروهای ضد بارداری هورمونی می کنید یا وقتی که استرس‌های روزانه‌تان خیلی زیاد است و… .

البته در هر کدام از این موارد استفاده از ترکیبات گیاهی میتواند بشما کمک کند تا شیر بیشتری برای تغذیه کودکتان داشته باشید اما با دقت به این که هر کدام از این گیاهان علاوه‌بر تاثیر بر شیردهی، اثرات مختلف دیگری هم بر بدن شما می گذراند، قبل از مصرف هرکدامشان باید با پزشکتان مشورت کنید.

چطور از داروهای گیاهی برترین نتیجه را بگیریم؟

داروهای گیاهی و سایر ترکیبات شیرافزا طبق معمول به خودی خود کار نمی کنند. بنابر این شما برای افزایش شیرتان باید هم زمان با مصرف داروهای گیاهی ساخت شیر را نیز در سینه‌هایتان تحریک کنید.

برای انجام اینکار لازم است تعداد دفعات شیر دادن را افزایش دهید، زمان شیر دادن را طولانی کنید تا نوزاد بیشتر به سینه‌هایتان مک بزند یا بعد از هر بار شیردهی سینه‌هایتان را بدوشید.

داروهای گیاهی شیرافزا

شنبلیله

شنبلیله یکی از مهمترین و متعارف‌ترین گیاهانی است که مصرف آن به بانو‌های شیرده توصیه می شود و البته ترکیبات آن در غالباً داروهای شیرافزا هم یافت میشود.

شنبلیله اگر بطور متعادل مصرف شود هیچ عارضه جانبی خاصی برای شما ندارد اما ممکن است کمی بوی بدن، عرق یا ادرارتان را عوض کند که البته بد بو نیست و جای نگرانی ندارد.

شنبلیله یکی از مهمترین گیاهانی است که مصرف آن به بانو‌های شیرده توصیه می شود

خار مریم

طبق معمول به مادران شیردهی که شیرشان کافی نیست یا می خواهند بیشتر شیر داشته باشند توصیه میشود شنبلیله را همراه با گیاه خار مریم استفاده کنند. این گیاه نیز مثل شنبلیله در داروهای شیرافزا هم یاقت می شود و تا وقتی که بیش از حد مصرف نشود برای شما ضرری نخواهد داشت.

البته گاهی اوقات خار مریم میتواند باعث بروز اسهال شود که دراین صورت بهتر است هم زمان با مصرف آن در طول روز از سبوس جو استفاده کنید.

برای افزایش شیر مادر، شنبلیله را همراه با گیاه خار مریم استفاده کنید

رازیانه

رازیانه یکی از گیاهان داروئی پرطرفدار در حوزه مدیترانه است که نه فقط بعنوان دارو بلکه بعنوان مزه دهنده در مواد خوراکی مختلف استفاده می شود. رازیانه در درمان مشکلات گوارشی و التیام علائم قاعدگی موثر است و می تواند ساخت شیر را در بدن مادر افزایش دهد.

رازیانه ، می تواند ساخت شیر را در بدن مادر افزایش دهد

گزنه

گزنه یک گیاه برگ سبز تیره است که آهن بالایی دارد و سرشار از انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی است. درکنار افزایش شیر، گزنه میتواند در کاهش خستگی‌های شما در زمان شیردهی که طبق معمول به علت کم‌خوابی است و رفع کم‌خونی هم کمک کند.

گزنه یک گیاه برگ سبز تیره است که آهن بالایی دارد و برای افزایش شیر مادر مفید است

یونجه

یونجه از قدیمی ترین گیاهانی است که توسط انسان کشت میشود. یونجه آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد و میزان چربی‌های اشباع آن پایین است. درضمن پروتئین و فیبر زیادی هم دارد.

یونجه غذای اصلی حیوانات شیرده است زیرا می تواند باعث افزایش حجم شیر این حیوانات شده و مصرف آن برای مادران شیرده نیز میتواند همین تاثیر را داشته باشد.

یونجه، پروتئین و فیبر زیادیدارد و برای افزایش شیر مادر مفید است

زنجبیل

زنجبیل طبق معمول برای التیام حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می شود اما در برخی از مناطق دنیا از این گیاه تند و تیز بعنوان مکملی در رژیم خوراکی مادر شیرده استفاده می کنند تا شیرش بیشتر شود و تا وقتی که در حد تعادل استفاده شود هیچ ضرری برای مادر یا نوزاد ندارد.

در برخی از مناطق دنیا از زنجبیل، بعنوان مکملی در رژیم خوراکی مادر شیرده استفاده میکنند

سیر

شاید بد بود باشد اما از هزار و یک خاصیتش نمیتوان بهمین سادگی گذشت. سیر هم مزه‌دهنده غذاست و هم یک مکمل خوراکی و هم میتوان ازآن بعنوان دارو استفاده کرد.

مصرف سیر در برنامه خوراکی مادر شیرده میتواند تا حدودی ساخت شیر وی را افزایش دهد ولی روی مزه شیر اثر می گذارد و البته نوزادان هم این مزه را دوست ندارند. بنابر این در مصرف آن دراین زمان نباید زیاده‌روی کرد.

مصرف سیر در برنامه خوراکی مادر شیرده می تواند تا حدودی ساخت شیر وی را افزایش دهد

گالگا

گالگا که بعنوان علف شیرآور هم شناخته میشود هم‌خانواده شنبلیله است اما بهتر است در مصرف آن دقت زیادی داشته باشید زیرا میتواند تا حدی قندخون را نیز پایین بیاورد. درضمن مصرف گیاه تازه آن خطرناک است.

گالگا که بعنوان علف شیرآور هم شناخته میشود هم‌خانواده شنبلیله است.

 منبع: تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied