شمانیوز
شما نیوز

تکلیف فعالیت کارکنان در دوران کرونا چه شد؟

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران گفت: با توجه به تغییر وضعیت تهران به رنگ زرد میزان حضور کارکنان به صورت دو سوم حضور تغییر می‌کند.

تکلیف فعالیت کارکنان در دوران کرونا چه شد؟

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران اظهار کرد: تهران به مدد همت بلند شهروندان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در طول هفته‌های اخیر برای اولین بار رنگ زرد را تجربه کرده است.

او افزود: آمار‌های مبتلایان یا کاهش مرگ و میر‌های ناشی از کرونا نشان دهنده ثبات کامل نبوده بلکه ویروس کماکان به افول قطعی نرسیده و این عامل باعث شکنندگی و ناپایداری شرایط فعلی در استان تهران می‌شود.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان بستری شده در بخش‌های کرونایی بالغ بر ۱۹۸ بیمار است که از مجموع آن‌ها ۸۹ فرد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و مجموع بیمارانی که در حال حاضر در بخش‌های درمانی تخصیص یافته به کرونا در استان تهران بستری هستند ۱۹۰۰ نفر است که از مجموع آن‌ها ۸۰۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او با بیان اینکه معیار زرد بودن یک شهر تشخیص ۴ مثبت بالینی یا پی سی آر مثبت به ازای هر ۱۰۰  هزار نفر جمعیت است، تاکید کرد: تهران به راحتی با توجه به تراکم جمعیت بالا نسبت به شرایط استان‌ها تغییر می‌کند و در صورت افزوده شدن ۱۵۰ بستری تهران نشین در روز می‌توان تهران را از رنگ زرد به نارنجی تبدیل کرد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای شهر تهران اضافه کرد: افزایش محدودیت‌ها بستگی به آمار روزانه افراد دارد که تا آخر هفته باید میزان بستری، میزان مراجعه کنندگان، میزان تست‌های مثبت پی سی آر و میزان مرگ و میر‌ها را بررسی کنیم تا بتوانیم بر اساس آن‌ها شرایط جدید در تهران را ارزیابی کنیم.

زالی درباره فعالیت مشاغل با توجه به بهبود وضعیت کرونای استان تهران گفت: بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده به مناطق زرد استان تهران در خصوص حضور کارکنان در مشاغل دولتی و غیر دولتی و دستگاه‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی حداکثر تا یک سوم کارکنان می‌توانند حضور پیدا نکرده و تنها دو سوم آنان در محل کار حاضر شوند.

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران اضافه کرد: دستگاه‌های اضطراری، امدادی و خدماتی که وجود آن‌ها الزامی است باید به صورت صد درصد در مناطق زرد استان تهران حضور پیدا کنند و مابقی مشاغل هم می‌توانند به صورت دو سوم حضور داشته باشند و یک سوم دور کار باشند.

زالی با بیان اینکه عمده مشاغل در گروه یک، دو و وسه هستند که در شرایط زرد فعالیتشان با محدودیت رو به رو نبوده و مشاغل گروه چهار شامل کارکنان فعال در بخش‌های شهربازی، باغ وحش، بوستان ها، سالن‌های ورزشی پربرخورد و ... هستند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی منبعث از پروتکل عمومی و شیوه نامه عمومی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied