شمانیوز
شما نیوز

کدام دسته از افراد جامعه بیشتر در معرض بیماری کرونا هستند؟

زالی گفت: میزان بستری گروه سنی بین ۵ تا ۱۷ سال در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا کرده که زنگ خطری جدی است.

کدام دسته از افراد جامعه بیشتر در معرض بیماری کرونا هستند؟

 علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا درکلانشهر تهران در بخش خبری با اشاره به آخرین وضعیت تهران اظهار کرد:این روز‌ها نسبت به دو هفته قبل میزان رعایت دستور العمل‌ها به حدود ۷۶/۶ درصد رسیده است و ارتباط مستقیمی بین میزان مراجعه و رعایت نکات بهداشتی است.هرگونه شتاب در بازگشایی نتایج اردیبهشت ماه را در کشور ایجاد می‌کند. در حال حاضر تعداد کل بستری از ۱۹۰۰ عبور و ۷۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

او افزود: متاسفانه میزان بستری گروه سنی بین ۵ تا ۱۷ سال در ۲ هفته اخیر افزایش پیدا کرده پیدا کرده است و این زنگ خطری جدی محسوب می‌شود. طبقه بندی به سرعت قابل تغییر است و در تهران تغییر رنگ‌ها با سرعت می‌تواند به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها رخ بدهد.

زالی بیان کرد: ما باکاهش رعایت شیوه نامه بهداشتی مواجه شدیم و در مراسمات فاصله گذاری اجتماعی کم شده است. امروزه ما به عدد پایه یک نزدیک شده ایم و این موضوع به معنای افزایش موارد ابتلا و بستری است.

وی  افزود: در شبانه روز گذشته ۲۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شده که ۸۵ درصد ازآن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او‌گفت: در حال حاضر میزان بستری‌ها در تهران بیش از ۱۹۱۵ نفر رسیده است. حالت تهران ناپایدار است و باید احتیاطات لازم انجام شود. هرگونه عجله در بازگشایی‌ها نتایج منفی به همراه دارد. اگر شرایط تغییر کند باید محدودیت‌ها مورد بازنگری قرار بگیرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied