شمانیوز
شما نیوز

کارکنان این شغل به شدت در معرض کرونا هستند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌هاست.

کارکنان این شغل به شدت در معرض کرونا هستند

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت دستمورالعمل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌هاست و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذکور به عنوان مرکز پر تردد خرید روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از رفتن به نانوایی خودداری کنید و در صورت مشاهده این علائم در افراد شاغل به ایشان و مسئول نانوایی تذکر دهید.

لاری بیان کرد: از خروج سالمندان از خانه برای خرید نان ممانعت به عمل آورید و تا حد امکان فردی از خانواده برای خرید نان اقدام کند که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای باشد، در طول فرایند خرید نان ماسک بزنید و در صف خرید نان نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری فیریکی دقت به عمل آورید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: قبل از دست زدن به نان از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و نان را به صورت کاملا داغ در سفره و پارچه مخصوص قرار دهید و از وسایلی مثل چاقو، برس و کاتر و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید.

وی ادامه داد: از پرداخت وجه نقد خودداری و سعی کنید وجه را آنلاین یا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید. پس از بازگشت به منزل دستان خود را شسته و ضد عفونی و سپس نسبت به بسته بندی نان اقدام کنید. دقت کنید نان را پیش از مصرف داغ کنید تا اطمینان حاصل کنید نان آلوده نباشد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied