شمانیوز
شما نیوز

با این ورزش ها اعتماد به نفستان را بالا ببرید

نداشتن اعتماد به نفس کافی می‌تواند سلامت روان افراد را به خطر بیندازد اما با رعایت برخی موارد می‌توان از بروز این آسیب‌ها جلو گیری کرد.

با این ورزش ها اعتماد به نفستان را بالا ببرید

آیا فردی با اعتماد به نفس هستید که اعتقاد دارد می‌تواند هر کاری را انجام دهد، یا لازم است کمی اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید؟ اگر به خودتان اعتماد ندارید، سلامت روان‌تان آسیب می‌بیند. در این نوشتار ۸ عامل سازنده اعتماد به نفس را می‌بینید که نادیده گرفته می‌شوند.

 اهداف خود را تعیین کنید

‌می‌خواهید با زندگی خود چه کنید؟ خودتان را طی یک، پنج یا حتی ده سال بعد چطور می‌بینید؟ یکی از بهترین عوامل سازنده اعتماد به نفس تعیین هدف است. وقتی دیگر به اشتباهات زندگی‌تان نگاه نکنید و روی آنچه درست است تمرکز کنید، سطح اعتماد به نفس‌تان تغییر می‌کند.

 خود را با افراد مثبت محاصره کنید

تاثیر حلقه پیرامون شما روی اعتماد به نفس‌تان قابل‌توجه است. داشتن یک سیستم پشتیبانی همیشه ضروری است. آدم‌های مثبت کسانی هستند که می‌توانند نیمه پر لیوان را ببینند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند حتی در تاریک‌ترین شرایط زندگی‌تان نور را ببینید.

 دست از مقایسه خود با دیگران بردارید

یاد بگیرید قدردان چیز‌هایی باشید که در زندگی دارید و خود را با دیگران مقایسه نکنید. شبکه‌های اجتماعی یک مفهوم انحرافی از واقعیت را به مردم می‌دهند. آدم‌ها در رسانه‌ها بهترین عکس‌های‌شان را پست می‌کنند اما هرگز مشکلات زندگی‌شان را نشان نمی‌دهند.

صادق باشید چند بار یکی از آن پست‌ها را دیده‌اید و حس بدی نسبت به خود پیدا کرده‌اید. یک عامل سازنده اعتماد به نفس این است که یاد بگیرید به خاطر داشته‌های‌تان شکرگزار باشید.

دست به کار شوید

چرا اولین قدم سخت‌ترین مرحله است؟ گاه می‌دانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید، اما اعتماد به نفس لازم برای برداشتن گام اول را ندارید. تفاوت بین کسانی که موفق هستند و کسانی که به موفقیت نمی‌رسند، این است که یکی از منطقه راحتی خود خارج شده و دیگری نه.

 به طور منظم ورزش کنید

ورزش به تناسب اندام و متعاقبا داشتن احساس خوب نسبت به خود منجر می‌شود. به علاوه، هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن شما انتقال‌دهنده‌های عصبی حیاتی درون مغز را تقویت می‌کند. این مواد شیمیایی مانند سروتونین و دوپامین به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید و اضطراب‌تان کم شود.

به ظاهرتان برسید

معمولا چطور لباس می‌پوشید؟ آیا مانند فردی با اعتماد به نفس و آماده برای مقابله با هر مشکلی به نظر می‌رسید یا آدمی که هر چه دستش آمده پوشیده و از خانه خارج شده؟ ظاهر شما یعنی همه چیز.

زود بیدار شوید، دوش بگیرید و لباس خوب بپوشید. وقتی خوب به نظر می‌آیید، احساس خوبی خواهید داشت. عامل سازنده اعتماد به نفس می‌تواند به سادگی تغییر شکل ظاهری شما باشد که یک تفکر مثبت را منعکس می‌کند.

 زبان بدن‌تان را اصلاح کنید

آیا می‌دانید زبان بدن شما بسیار رساتر از کلمات‌تان صحبت می‌کند؟ کسی که اعتماد به نفس پایینی دارد، حالت بدنی مناسبی ندارد، سرش را پایین آویزان نگه می‌دارد انگار که عزیزترین دوست خود را از دست داده‌ است.

با این حال، شخصی که اعتماد به نفس دارد سر خود را بالا نگه داشته و طوری رفتار می‌کند که گویی مالک جهان است. حالت بدن‌تان را تغییر دهید و ببینید روحیه و سطح اعتماد به نفس‌تان چقدر بهتر می‌شود. این یک عامل سازنده اعتماد به نفس است.

 اعتماد به نفس را جعل کنید تا زمانی که واقعی شود

فقط به این دلیل که از عزت نفس پایینی دارید و اعتماد به نفس ندارید به این معنی نیست که باید احساس خود را به دنیا نشان دهید.

باز هم به ظاهرتان برسید و برای موفقیت آماده شوید. اطمینان حاصل کنید که خود را با افراد مثبت محاصره می‌کنید و به زندگی دیگران حسادت نمی‌کنید. وقتی خود را برای پیروزی آماده می‌کنید، حتی اگر احساسش را نداشته باشید، آن را جعل می‌کنید تا به نقطه‌ای برسید که باورش کنید‍.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied