شمانیوز
شما نیوز

این ۷ ماده پوستتان را جذاب، جوان و شاداب نگه می‌دارد

اگر چین و چروک‌های زودرس به شما حمله کرده اند، بدانید که بدن شما در تولید کلاژن دچار اختلال شده است.

این ۷ ماده پوستتان را جذاب، جوان و شاداب نگه می‌دارد

در این گزارش مهمترین راه‌های طبیعی برای افزایش تولید کلاژن در پوست و جوان و تمیز نگه داشتن آن تا حد ممکن معرفی شده است.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که به طور کلی مسئول چندین عملکرد از جمله ترمیم بافت‌ها و رشد استخوان‌ها و غضروف‌ها در بدن انسان است.

کلاژن پوست، وظیفه زیبایی پوست، احیای مجدد آن، نمایش آن با ظاهری جوان و تأخیر در ایجاد چین و چروک را دارد.

متأسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، چین و چروک ایجاد می‌شود، پوست کدر می‌شود، لکه‌های تیره ایجاد می‌شود و پوست به روشی آزار دهنده افت می‌کند.

روش‌های طبیعی افزایش کلاژن در پوست

برای جلوگیری از بروز علائم اولیه چین و چروک روی پوست، حتما غذا‌های زیر را بخورید که به طور طبیعی تولید پروتئین کلاژن را افزایش می‌دهد:

۱- گشنیز

گشنیز حاوی ویتامین C است که در جوان سازی پوست با کلاژن بسیار مهم است؛ زیرا یک آنتی اکسیدان است که علائم چین و چروک و پیری در زنان را کُند می‌کند.

این ماده همچنین حاوی اسید لینولنیک است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با رادیکال‌های آزاد در جریان خون مقابله می‌کند، بنابراین باعث سلامت پوست می‌شود.

۲- آووکادو

آووکادو در سفت شدن پوست و مرطوب سازی عمیق آن بسیار مفید است، زیرا سرشار از اسید‌های چرب مفید برای سیستم ایمنی بدن است.

۳- سبزیجات

خوردن سبزیجات باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. افزودن سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ به رژیم غذایی شما هر روز باعث افزایش سطح کلاژن می‌شود؛ زیرا آن‌ها حاوی یک آنتی اکسیدان به نام لوتئین هستند که برای تولید کلاژن در بدن فعال هستند.

۴- بذر کتان

دانه‌های کتان منبع اصلی چربی‌های سالم امگا ۳ هستند؛ زیرا سلول‌های پوست توسط لایه‌ای از چربی‌های ساخته شده از این چربی‌ها و سایر چربی‌ها احاطه شده اند. بنابراین، هرچه میزان مصرف امگا ۳ بیشتر شود، این لایه قویتر می‌شود؛ چراکه افزایش این چربی‌ها در سلول‌های پوست از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. از این رو، توصیه می‌کنیم برای افزایش تولید کلاژن، هر روز یک قاشق غذاخوری دانه کتان بخورید.

۵- لوبیا

لوبیا حاوی اسید هیالورونیک است که به جذب مایعات و حفظ قابلیت ارتجاعی بافت و ظاهر پوست کمک می‌کند. روزانه حداقل دو قاشق غذاخوری لوبیا بخورید.

۶- سیر

شاید برخی اصلا سیر را دوست نداشته باشند اما سیر برای تقویت کلاژن پوست بهترین ماده غذایی است. سیر سرشار از گوگرد و برخی اسید‌های طبیعی است که آسیب‌های پوستی را درمان و پروتئین کلاژن موجود در پوست را تقویت می‌کند. سیر را به سالاد روزانه خود اضافه کنید و از فواید شگفت انگیز آن در سلامتی بهره‌مند شوید.

۷- محصولات سویا

شیر سویا و پنیر سویا محصولاتی هستند که حاوی ترکیبی از جینسینگ (ژنیستئین) هستند که به جلوگیری از آسیب آنزیم‌ها به سطح پوست در طول زمان کمک می‌کند. این بدان دلیل است که جینسینگ نقش موثری را در محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش ایفا می‌کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied