شمانیوز
شما نیوز

این علامت ها در چشم، نشان از این بیماری خطرناک می دهند!

سیاهی دور چشم عارضه‌ای شایع در بین زنان و مردان است که برای درمان آن ابتدا باید دلیل اصلی را بیابید.

این علامت ها در چشم، نشان از این بیماری خطرناک می دهند!

کسینا بوچاروا متخصص روسی حوزه ایمونولوژی می‌گوید که سیاهی دور چشم ممکن است نشان دهنده وجود بیماری جدی در اعضای داخلی بدن باشد.

به گفته این متخصص، برنامه روزمره و سبک زندگی تا حد زیادی بر وضعیت و رنگ پوست این ناحیه تأثیر می‌گذارد.

کسینا بوچاروا می‌گوید: بسیاری از عوامل مانند کمبود خواب، مصرف بیش از حد چای، قهوه و سیگار کشیدن، کار در شب، استفاده از رایانه و سایر وسایل الکترونیکی برای مدت طولانی و همچنین ناسازگاری ساعت کار و استراحت معمولاً باعث ایجاد سیاهی یا تیرگی در زیر چشم می‌شوند.

او افزود: ظهور این حلقه‌های تیره ممکن است وجود بیماری‌های جدی مانند هیپوکسی (عدم تأمین اکسیژن لازم برای بافت‌های بدن برای فرآیند‌های حیاتی) را نشان دهد.

علامتی در چشم که نشان از بیماری خطرناک دارد

این متخصص می‌گوید: علت کمبود اکسیژن اغلب با کمبود عناصر معدنی مانند آهن در ارتباط است و یا ممکن است مربوط به بیماری‌های کبدی و کلیوی باشد که برای تشخیص علت ایجاد سیاهی تیرگی زیر چشم نیاز به مشاوره با پزشک متخصص است.

او اضافه کرد: در برخی موارد علت ایجاد تیرگی زیر چشم می‌تواند یک مسئله شخصی باشد، زیرا پوست در این قسمت برای برخی از افراد نازک است و با افزایش سن پوست بسیار نازک می‌شود.

کسینا بوچارواد در پایان تاکید کرد: برای یافتن علت، باید با یک متخصص داخلی صحبت و مشکلات جدی پزشکی مانند کم خونی، کلیه، کبد، قلب و عروق، بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها بررسی شود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied