شمانیوز
شما نیوز

دردهای شدید قلبی را با این روش ها از بین ببرید!

فیبریلاسیون دهلیزی نوعی ضربان قلب نامنظم بوده که برای کنترل آن باید برخی از دستورالعمل‌ها را رعایت کنید.

دردهای شدید قلبی را با این روش ها از بین ببرید!

شناخت و درمان فیبریلاسیون دهلیزی برای جلوگیری از عوارض جدی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی امری مهم است. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا هر دو اتاق فوقانی قلب، یعنی دهلیز،  ارتعاشی بیش از تپش طبیعی دارد.

علائم فیبریلاسیون دهلیزی

علائم بیماری فیبریلاسیون دهلیزی شامل تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم، سرگیجه، ضعف یا خستگی است که برخی از افراد مبتلا به این بیماری هیچ علائمی ندارند.

فیبریلاسیون دهلیزی معمولاً با استفاده از الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب تشخیص داده می‌شود. اگر فیبریلاسیون دهلیزی دارید، در این صورت پزشک با شما صحبت می‌کند و شما را معاینه می‌کند؛ حتی ممکن است برخی آزمایش‌های دیگر مانند مانیتور قلب ۲۴ ساعته (هولتر مانیتورینگ) یا اکوکاردیوگرام (سونوگرافی قلب) را تجویز کند.

درمان‌های فیبریلاسیون دهلیزی

درمان‌های فیبریلاسیون دهلیزی شامل دارو‌ها و روش‌هایی  است که باعث ضربان قلب طبیعی دوباره شما می‌شود.

اگر فیبریلاسیون دهلیزی داشته باشید، در معرض خطر تشکیل لخته در قلب خود، بیش از حد طبیعی هستید؛ بنابراین به برخی از افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی توصیه می‌شود که از دارو‌ها برای کاهش خطر لخته شدن استفاده کنند تا خطر سکته مغزی کاهش یابد.

مدیریت طولانی مدت فیبریلاسیون دهلیزی

اکثر افراد قادر به کنترل فیبریلاسیون دهلیزی خود هستند و زندگی نسبتاً طبیعی دارند. برای مراقبت از قلب خود، مهم است که طبق دستورالعمل دارو‌ها را مصرف کنید، غذای سالم بخورید، از نظر جسمی فعال باشید، از استعمال سیگار خودداری کنید، مراقب سلامتی عمومی خود باشید و به طور منظم به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied